Teszt: Mercedes-Benz ML 320 CDI

Magaslati levegő

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2006.07.26. 07.59

Az előző sorozatból eladott 650 000 darab azt jelzi, hogy temérdek embertársunk vágyik M-osztályra, és ezt sokan meg is engedhetik maguknak. Mit esznek ezeken az autókon?


Repülés, Normafa, Havanna telep

Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.

Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.

Velünk van az erő

Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.

Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.

A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.


Passzív kikapcsolódás

Elsőre az M-osztály nyúlós és ragadós, de egy idő után olyan érzés vezetni, mint egy felpumpált kombit az E-osztályból. A kormányzás jellegzetesen tohonya hatást kelt, amivel nehézkesnek tűnik az autó, pedig a kanyarstabilitása és az egyenesfutása is jó, és még az oldalszél sem talál fogást rajta.

Nem sok jut el hozzánk a külvilág zavaró ingereiből. Ülsz benne órákat, és az ML egyre kényelmesebb. Siklik előre, zaj nincs, az ülései nagyon jók és az is jól jár, aki hátra ül. A futómű elboldogul rossz úton, a rugózási kényelem megjárja.

Egy tank 27 000 ezerért

A papíron 7,5 literes lakott területen kívüli fogyasztást csúnyán felülírja az a 10,4 liter, amit 20:80 arányban Budapesten és autóúton járva mértünk, 100-130 közötti tempóval. Jelenleg 27 000 forintért lehet teletankolni az ML-t, ebben az árkategóriában egyébként sincs olyan végtelenül nagy jelentősége 1-2 literes különbségeknek.

Ha már a költségeknél tartunk, az alapár ebben a kategóriában barátinak tűnik, mintha nem is a Mercedes-Benz szabná. Ez persze jelképes kiindulási alap, mert a bőrüléstől a kanyarba bevilágító, nagyon hatékony xenon fényszórón át a szépen csillogó alsó védőelemeken át sok minden feláras.

(5×2)+1 csillag

Csak az szegte kedvemet, hogy Kaliforniába disszidált nagynénink 49 000 dollár alatt vette az ML 350-t, navigációs berendezéssel, teflonalapú védőbevonattal a karosszérián és a belső térben, meg az összes többi luxus extrával.

Ezt kár is átszámolni forintra, elvenné örömünket a kényelmes, erős, tekintélyes és biztonságos autótól. Az ML ugyanis Amerikában 5 csillagot kapott az oldalsó és a frontális ütközési tesztre is. A kétszer 5 csillagra a gyár csak annyit mond, hogy a biztonsághoz egyetlen csillag elég, egy háromágú az autó orrán. Nagy a szájuk, de az új ML-lel legalább van mire felvágni.


Műszaki adatok – Mercedes-Benz ML 320 CDI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2987
Furat x löket (mm) 83,0×92,0
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 165 (224)/3800
Max. nyomaték (Nm/ford.) 510/1600-2800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,6
Végsebesség (km/h) 215
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 12,7-12,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,5-7,8
Vegyes (l/100 km) 9,4-9,6
CO2 kibocsátás (g/km) 249-254
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4780/1911/1815
Tengelytáv (mm) 2915
Csomagtér (liter) 551-2050
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 2185/645
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 95
Gumiméret 235/65 R 17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 14 936 000
Konkurensek (forint) Audi Q7 3.0 TDI, 14 445 600
BMW X5 3.0d, 13 449 000
Mercedes GL 320 CDI, 18 925 000
Mercedes R 320 CDI, 15 788 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Hat légzsák, ABS, ESP, automatikus klímaberendezés, CD-s rádió 8 hangszóróval, aut. sebességváltó kormányról kapcsolható fokozatokkal, 4 motoros ablakemelő, fedélzeti számítógép, részben motoros állítású első ülések, 17 colos könnyűfém felnik, DSR lejtmenet szabályozás, ködfényszóró, tempomat
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Második nekifutásra az M-osztály olyan lett, amilyennek egy Mercedes szabadidőautónak lennie kell. Kényelmes, nincs benne semmi gagyi, nagy és reprezentatív gépezet. A középső dízelmotor józan választás, de semmi több.
Pontszám (max. 10) 8,25 pont

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.