Stuttgart Mercedes felségterület. Itt gyártják a legtöbb Mercedes-t, Mercedes csillag trónol a pályaudvar tetején és a reptéren is külön DaimlerChrysler hangár van. A taxiparkban a német átlagnál is erősebb a Mercedes fölénye az egymillió kilométerhez közelítő 124-es Merciktől a mostani E-osztályig.

Nos, az Audi pont ide szervezte az S6 bemutatóját. Ezzel nem egyszerűen megcibálta az oroszlán bajszát, hanem nekiesett a 380 voltos epilátorral. A Mercedes-nek még a hangulatjavító hóesés sem segített a sváb iparváros környékén, mert az Audi felemelkedésében pont a négykerék-hajtásnak volt nagy szerepe.

Pezsgőt mindenkinek!

Az S6-ba beülve akkor is érzik az utasok, hogy nagypályán mozognak, mikor a motor még nem jár. Négy utasnak jut fejtámlával egybeépített sportülés bőrkárpittal, a fokozatválasztó kar környékét és a műszerfalat szénszálas műanyag díszíti, a küszöbök fémbetétjén és a sportülések háttámláján S6 logo virít. Belül minden sportos és elegáns, ami régebben a BMW erőssége volt.

Valami ütőset!

Sokat ígér a műszerfal a fehér mutatókkal és a 300-ig érő skálázással. A beteljesüléshez vezető motort némi felfejlesztés után a Lamborghini Gallardóból vették át. Értik? Egy LAMBORGHINIBŐL!!!!!!!!! Az A6-ból tavaly 205 ezret adtak el, és a gyár ebbe az elegáns, de hétköznapi autóba betette egy egzotikus vadállat V10-es motorját. Ha van motor, amiért elkárhoznánk, akkor ez a tízhengeres az. A motorhangot direkt becsalják az utastérbe és az élmény olyan felforgató, hogy az 5000 felett bömbölő S6-ért leszerződnénk Luciferrel.

Üveghangon forgatva ez a motor egy igazi tigris. Az S6 agresszívan veszi a gázt, elsőre nehéz finoman mozgatni. Kis gázra is durván megugrik, ezt a bestiát lezárt reptéren vagy az amerikai kiszáradt sóstóban lehet igazán szabadjára engedni. Az S6 mondjuk négyesben úgy ugrik át a megszokott sebességtartományon, hogy másodpercek után átrepülünk 200 fölé. A böhöm nagy motor 5204 köbcentis, FSI közvetlen befecskendezéses és csak arra vár, hogy rámarjon a benzinre. Elemi erők szabadulnak el magas fordulaton és az is egyértelmű, hogy az 1910 kilós autóval csak nagyon sok benzinből jön össze az 5,2 másodperces gyorsulás. A próbaúton 19,9 litert konvertáltunk boldogsághormonokba a számítógép szerint. Nem tétel.


Meglepő, hogyan lehet 435 lóerőt és ilyen bombabiztos úttartást ennyire civilizáltan előadni. Az S6 kényelme a német utakon nem érezte meg a két centis ültetést, sem a 265/35 R19-es gumikat. Az S6-ban könnyű gyorsan menni, nem kell megdolgozni a tempóért. Az acélrugós sportfutóművel nem érezni, hogy a normálisnál sokkal gyorsabban túl vagyunk a kanyarokon.

Húzós, de kifinomult

Kézi váltó nincs, az automata elég gyors és gombnyomásra is kapcsolható a kormány mögötti fülekkel, amit nehéz megunni. A BOSE hifiből szépen szól a digitális rádióadás, a kényelem zavartalan és az autó akkor is csendes és biztonságos, mikor a szaggatott vonalak egybefolynak az autópályán. A végsebesség a szokásos 250 km/óra, ezt elérni az S6-nak ugyanúgy nem feladat, mint a szintén V10-es, de 450 lóerős S8-nak.

A BMW összkerék-hajtása modernebb, de a V10-es motorból előtörő 435 lóerőt és 540 Nm-t mi jobb szeretnénk még sokáig a mechanikus, önzáró Torsen-differenciálos quattro hajtásláncra ráengedni. Ez sokat kibír és delej nélkül is működik. Az Audi az izgató RS4-ben és a behemót Q7-ben átállt a 40:60 arányú erőelosztásra a hátsó tengely javára, ami az S6-ban is tökéletes felállás. Kettesben csúszáshatáron kijőve a kanyarból nyugodtan izmozzunk a gázzal. Az eredmény nem sárga lámpák ostoba villogása, a 26 éve tökéletesített quattro hajtással az autó belepasszíroz az ülésbe.

20 millió felett

Van egy részlet, ami egy ilyen kaliberű autóhoz szerintem nem illik. Az oldalanként 5-5 LED nagyjából küszöbneon szintű optikai tuning az S6 szintjén. A tükörben látva lehet hatása, de nem hiszem, hogy egy S6-hoz épp egy izzófüzér hiányzik. A széles első sárvédő, a speciális S6 hűtőmaszk, az alumínium hatású tükör és a 19 colos felni épp elég hatásosan utal az autó képességeire.

18 colosnál kisebb felnit az S6-ra fel sem lehet tenni, mert a 385 mm átmérőjű első féktárcsák nem férnének el. A fékerőt kár is külön megemlíteni, a lassulás pont olyan világszínvonalú, amilyen az S6 minden más szempontból. A forintgyengülés miatt az S6-os Audi biztosan 20 millió forint feletti autó lesz. Német listaára 79 800, kombiként rögtön 82 000 euró. Itthon még túlórázik a számológép az importőrnél, de a májustól megrendelhető sportlimuzin várhatóan nem kerül majd többe 24 milliónál.