Az előző IS valahogy kilógott a Lexus palettából. Teljesen más volt, mint a Lexus klán többi tagja, egyfajta fekete bárány. Az IS egy nemes család lázadó gyermekének számított, sportos, fiatalos karakterrel.

Ennek ellenére vagy inkább pont ezért, rengeteg pártfogója és szimpatizánsa akadt, sportos közvetlenségét szinte mindenki értékelte, teljesítményét nagyra becsülték. Ennek vége. Az IS felnőtt, megkomolyodott. Az új IS elődjéhez képest kevésbé sportos, mégis szívvel-lélekkel szerethető. Pont egy rossz útra tévedt Jedi lovagnak való.

Ugyan vonásaiban felvette a GS komolyabbnak tűnő formáját, de ez nem jelenti azt, hogy ezzel kiölték volna belőle az atléta karaktert. Épp ellenkezőleg! A korábbi kétliteres benzines fél liter plusz hengerűrtartalommal és több mint 50 lóerővel erősödött.

A külső egyszerűen lenyűgöző. Fényképen mintha nem mutatna annyira jól, élőben vonzza a tekintet. Kompakt méreteinél fogva sokkal arányosabb, mint a GS. Szemből pedig a valaha készült egyik legdinamikusabb arc mered ránk. Egyszerűen lenyűgöző.

Belül is erős deja vu érzés fogott el, de ehhez az autóhoz nekem sokkal jobban passzol a design, mint a GS-hez. Az utastér egyetlen hibája, hogy meglehetősen szűk. A hátsó sor lábtér kínálata a híresen kicsi Audi A4-esével vetekszik, azaz gyakorlatilag közel áll ahhoz, hogy egy felnőtt minden erőlködés ellenére se férjen el kényelmesen. Szűk nyílás vezet a mély csomagtérbe, összesen 378 liter cuccnak van benne hely.

Viszont nem spóroltak a luxusautókba illő felszereltséggel. Elektromos kormányállítás, szellőztethető ülés, világító Lexus feliratú küszöb, és Mark Lewinson házi mozi rendszer – ez mind-mind benne volt az IS-ben.

Utóbbira érdemes néhány szót vesztegetni. Egy kisautó áráért szerelik azt a high end hifirendszert az IS-be, amin végignézhettem a karácsonyra kapott harmadik Csillagok háborúja epizódot. Elképesztően tökéletesen hangzás. Ilyet autóban eddig én még nem hallottam – bár abban is biztos vagyok, hogy harmad ennyiért is kapni hasonlót, kevésbé híres márkanévvel, fejtámlába szerelt képernyőkkel.

Az IS-ben ülve az embert gyorsan elfogja egy felsőbbrendűségi érzés, a közlekedés többi résztvevőjével szemben. A nagy márkák tökéletes összeszerelési minőségét, egyediséggel és ritkásággal képes kiegészíteni. A Lexus nemesebbnek hat német vetélytársainál.


A hangszigetelés tökéletes. A motor hangján kívül szinte semmilyen hang sem szűrődik be az utastérbe, az is csak akkor, ha odalépünk az autónak. A Lexus 208 lóerős, V6-os motorja szép hangon duruzsol, és 190-200 környékéig megtorpanás nélkül képes gyorsítani a több mint 1,5 tonnás testet. 8,4 másodperc alatt gyorsít 100-ra a legkisebb Lexus, a végsebesség 225 km/óránál húzza meg a határt.

Alaphelyzetben hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik a motorhoz, nálunk a szintén hat sebességes automatával járt – sajnos. Azt mondják, ez kell a Lexus vásárlóknak, nekem viszont nem. Lassú, és valahogy nem is vált elég finoman. Ezzel aztán lőttek az IS sportosságának. Akkor járunk a legjobban, ha fix harmadikban megyünk keresztül a városon. Motorhang, sportosság, teljesítmény – mind egyszerre jön. Arra persze készüljünk fel, hogy a benzinnel nem fog takarékoskodni az autó, ha ésszel haladunk, 14 liter alá szoríthatjuk a városi fogyasztást. Ész nélkül volt ennél több is.

Precíz és abszolút kifinomult a futómű, az IS ebben is odasóz a nagytestvérnek. Nem érezhető, hogy a hosszanti útfelgyűrődéseken elmászna az autó, a kormányzás megfelelően közvetlen, és szinte nincs oldaldőlése a karosszériának. Az úthibákat tompa puffanás kíséri, közben nem akar szétesni, japán autótól furcsa az ilyen mértékű robosztusság.

Érzésre a hármas BMW áll legközelebb az IS-hez vezetési élményben, valljuk be: ez nem kis dolog. Ez nem csak egy jól kormányozható vasdarabot jelent, hanem egy olyan autót, aminek minden része pontosan illik a másikhoz, azt az érzést, amikor valami nagyon egyben van.

Az IS a hagyományokhoz hűen maradt hátsókerék-hajtású, de hiányzik belőle mindenféle rosszindulat, heves reakciók nélkül birkózhatunk meg a vezetéssel. A menetstabilizáló elektronika még havas úton is tökéletesen kordában tartja az autó farát, megpördülni lehetetlennek tűnt vele, pedig én próbáltam.

Biztonság szintjén is kiemelkedőt nyújt az IS, egyedül ebben az autóban kínál a Lexus két térdlégzsákot, mindezt alapáron. Az IS-nek saját kategóriájában minden tulajdonsága meg van ahhoz, hogy sikeres legyen.

Sajnos ez az árában is tükröződik, mivel egy árban van a hasonló lóerőkkel bíró német konkurensekkel. Az automata váltóval szerelt változatért több mint 10 milliót kell kifizetni.

Yoda mester szerint a Jediknek önként meg kell válniuk minden olyan dologtól, aminek elvesztése fájdalmat okozhat. Nekik nem való az IS. Hiába szelídült, még mindig sportos benzin csörgedezik benzincsöveiben. Ez a Sith lovagok járműve lehet, ők szívből élnek.


Műszaki adatok – Lexus IS 250
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)2500
Furat x löket (mm) 83 X 77
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)153(208)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 252/4800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,4
Végsebesség (km/h) 225
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)12,7
Lakott területen kívül (l/100 km)7
Vegyes (l/100 km)9,1
CO2 kibocsátás (g/km)214
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4575/1800/1425
Tengelytáv (mm)2730
Csomagtér (liter)378
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)1635/410
Üzemanyagtank kapacitás (liter)65
Gumiméret225/45 – 245/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)10 295 000
Konkurensek (forint)Mercedes C230: 9 574 000
BMW 325i: 9 769 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, VSC, 8 légzsák, automata légkondícionáló, intelligens kulcskártya, 4 elektromos ablak, tempomat, 6 lemezes CD-tár
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeElődjéhez képest kevésbé sportos, de még mindig az élvezet dominál vezetés közben. Minőségben és kifinomultságban sokat javult az IS.
Pontszám (max. 10)8,25 pont