Vezettük: Seat Toledo – Altea púppal

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2004.09.22. 06.09

Kipróbáltuk a harmadik generációs Seat Toledót, amely gyakorlatilag egy púpos Seat Altea. Elődeitől eltérően egy nehezen besorolható kategória tagja lett a Párizsban debütáló újdonság.

A hasonlóság annyira megtévesztő, hogy ha nem látjuk az autó C-oszlop mögötti részét, akkor egyszerűen nem tudjuk eldönteni, hogy mivel is van dolgunk. Ugyanis az új Toledo a C-oszlopig teljesen megegyezik az Alteával.

Egyedül a lépcsőszerűen túlnyúló csomagtérajtó a különbség, aminek jóval nagyobb csomagtér lett az eredménye. Az Altea 409 literjéhez képest 501 liter áll rendelkezésünkre.

Belülről is teljes a hasonulás, ember legyen a talpán, aki látja a különbséget a két autó között. A kényelem az Alteához hasonlóan első osztályú, teljesen hátratolt első üléssel is elfér hátul egy közel 190 centiméteres magasságú utas. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, felárért rendelhetőek kagylósított sportülések, amik megfelelő oldaltartást is biztosítnak.

Érdekesség, hogy a hátsó sorba is kérhetők sportülések. A hátsó háttámlák dőlésszöge állítható, viszont az ülések nem csúsztathatóak és nem is szedhetőek ki. Leghátsó állásban is kicsit katonásan, egyenes háttal kell ülni, ami az egészségünkön kívül a csomagtér méretére is jótékony hatással van.

Az Alteához lépest nagy újdonságokat nem tud felmutatni a Toledo, de természetesen az abban bemutatott újdonságok, mint a Bluetooth-os kommunikációs rendszer, illetve az MP3 lejátszásra alkalmas CD-lejátszó szintén megtalálható benne.

A műszerfalon a sportosság jegyében a fordulatszámmérő áll a középpontban, a kicsit elnagyolt méretű középkonzollal viszont még mindig nem sikerült igazán megbarátkozni. A váltót a megszokott helyen helyezték el, mivel a középkonzolon valószínűleg kevésbé hatna sportosan.

Ezzel nem teljesen értünk egyet, mivel nagyobb tempónál kanyargós szerpentineken előfordult néhányszor, hogy a nagy sietség hevében kezünk a váltó helyett a rendesen kinyúló középkonzol végén landolt. A vészvillogó elhelyezése sem sikerült a legszerencsésebben, mivel a váltó mögé kell benyúlnunk érte.

A menetteljesítményekről két benzines és két dízelmotor gondoskodik. A 102 lóerős, 1,6-os benzinestől a magas fogyasztáson kívül nem szabad sokat várni, a 105 lovas 1,9-es dízel viszont már jóval kevesebbel is beéri. A kétliteres benzines és dízel pedig egészen élvezetes vezetést tesz lehetővé.

Automatával és kézi váltóval egyaránt kipróbáltuk mindkét motorvariációt. Szinte azonos menetdinamikát kölcsönöz a 150 lóerős FSI és 140 lóerős dízelmotor a Toledónak, így a dízel változat hosszú távon biztosan kedvezőbb beruházás.

A legjobb benzines gyorsulási értékétől csak két tizeddel marad el az igazi csemegének számító DSG váltóval szerelt dízelé. A DSG (Direktschaltgetriebe) két egybeépített háromsebességes váltót jelent.

Sebességváltásnál az egyik kuplung nyitása egy időben történik a másik zárásával, így folyamatos erőátvitel valósítható meg. Ezzel lehetővé válik, hogy a kézi váltónál is jobb gyorsulási értéket érjünk el.

180 km/órás sebességig minden gond nélkül gyorsul mindkét erősebbik változat, onnan felfelé viszont csak megfontoltan haladnak a kicsivel több, mint 200 km/órás végsebesség felé.

Szinte nem lehet eldönteni az autóban, hogy 180-nal vagy 80-nal haladunk, annyira könnyedén kezeli a Toledo a nagy sebességet. A szélzaj mintegy 120 km/órás sebességtől felfelé egyenletes, ami kis tempónál egy csöppet zavaró, nagyobbnál viszont előny.

A futómű is jól végzi a dolgát, a Toledo méretéhez képest minimális a dőlés oldalirányban. A fékek jól adagolhatóak és a fékhatás is kiváló. A Seat márkára jellemző sportos tényezők pont olyan szinten vannak jelen, amennyire egy hasonló építésű családi autónál még nem zavaróak.

Az Altea után nem igazán hat az újdonság erejével a Toledo, elődjéhez képest viszont merőben más kategóriába tartozó autó. Igaz, az Altea fiatal kora miatt még nem futhatott be igazán, de az Audi-márkacsoport részeként készülő autónak erre minden esélye meg van, és akkor jól jön, hogy a jól beválton keveset változattak.

A Seat Toledo ára év vége felé derülhet ki, jelenleg semmit sem tudni róla. A forgalmazás is akkor, vagy jövő év elején indulhat Magyarországon.

Kommentek

F1: Kemény büntetések jönnek a Magyar Nagydíjon

A Nemzetközi Automobil Szövetség bokszutca-áthajtásos büntetéssel jutalmazza majd azokat a versenyzőket, akik szabálytalanul szélesítik ki a Hungaroring kanyarjait.

F1: Hamilton szétesett az utolsó edzésen

Nico Rosberg mindössze két ezreddel verte a Red Bull-os Max Verstappent, a címvédő Lewis Hamilton viszont formán kívül vezetett a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén.

Világcsúcs Föld-kerülésben

Új világcsúcsot állított fel a Föld hőlégballonnal való körberepülésével Fjodor Konjukov.

10 dohányzóasztal, amiért csoroghat a nyálad

A motorból készített kisasztal nem újdonság, de most összeszedtük a tíz legszebb darabot, ami minden benzinvérű álma.

F1: A Renault idén már nem nyúl a motorhoz

A Red Bullnak is szállító Renault idén már nem tervez újabb fejlesztési lépcsőt a motorjához, csak 2017-ben jön az újabb lépcső.

Meglepték a magyar szurkolók Räikkönent

Kimi Räikkönen hazánkban is az egyik legnépszerűbb Forma-1-es versenyző. Egy molinóval lepték meg a hazai drukkerek a Ferrari pilótáját.

Szeptembertől nem kapható fémtetős Smart

Stílusos, de teljesen értelmetlen modellfrissítést talált ki a Smart: mostantól nem nyitható, fekete szövettető borul az utasok feje fölé.

Nem minden F1-sztárnak jut luxusautó Magyarországon

31. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat, idén is megnéztük, mivel közlekednek hazánkban a versenyzők. Ritka luxusautók mellett tucatjárgány is szerepel a kínálatban

Vettel: Felemás napunk volt

Sebastian Vettel szerint a Ferrarinak minden területen javulnia kell szombatra, ha jól akarnak szerepelni a Magyar Nagydíj időmérőjén.

F1: Ricciardo a dobogót célozza

A 2014-es hungaroringi győztes, Daniel Ricciardo szerint a Red Bull tempója jó lehet a hétvégén, ezért joggal gondolhat a dobogós helyezésre a Magyar Nagydíjon.

F1: Hamilton bocsánatot kért az autótörésért

Lewis Hamilton bocsánatot kért, amiért a falnak ment a Magyar Nagydíj szabadedzésén. A kerékvető fogott ki rajta.

Sztárként érkezett az Forma-1 ura a Hungaroringre

Pénteken érkezett meg a Forma-1 Magyar Nagydíjra Bernie Ecclestone. A brit üzletember természetesen szupergazdaghoz illő módon utazott levegőben és földön is.