Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance – Mestermunka

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2004.08.26. 06.08

Az Opel sokáig elég ványadt dízelválasztékot tudott csak felmutatni. Az új Astrában már ezt a tételt is kipipálhatjuk jól megfelelttel.


MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1686 Furat x löket (mm) 79×86 Hengerek / szelepek száma S4/16 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 74/100 4400 Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/2300 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,3 Végsebesség (km/h) 181 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 6,4 Lakott területen kívül (l/100 km) 4,2 Vegyes (l/100 km) 5,0 CO2 kibocsátás (g/km) 135 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4249 Tengelytáv (mm) 2614 Csomagtér (liter) 350-1270 (szükségpótkerékkel) Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1365/475 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 52 Gumiméret 205/55 R16 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 4 765 000 Konkurensek (forint) Honda Civic 1.7 CTDi, 4 579 900 Peugeot 307 Premium 1.6 HDi, 4 800 000 Renault Mégane II 1.5 dCi 100, 5a, 4 745 000 Toyota Corolla 1.4 D-4D Sol, 5a, 4 585 000 VW Golf 1.9 TDI 90 Comfortline, 5a, 5 400 000 Tesztelt autó ára (forint) 5 159 000 Fontosabb extrák Blokkolásgátló, 4 légzsák, motoros, fűthető tükör, el. ablakemelő elöl, esőérzékelő ablaktörlő, fényre elsötétedő belső tükör, CD30 MP3-as rádió 7 hangszóróval, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, klímaberendezés ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Csak az autópályán magas fogyasztást és a rövid váltóáttételezést róhatjuk fel hibaként. Alpesi szerpentineken és autópályán is jó vezetni, motorja rugalmas és nem zajos. Az új Astra kényelme igen jó és a dízelmotor ellenére ára is kedvező maradt. Pontszám (max. 10) 8 pont

Kommentek

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!