Teszt: Renault Megane Grandtour 1,6 16V – Bizonyított!

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2004.03.26. 06.55

Ez volt a nyolcadik Mégane II a vezess.hu szerkesztőségében. Vezettünk már 1,6-ost és kombit is, a kettőt most kombináltuk. Sőt ilyen hosszú úton eddig nem barátkoztunk a Megane-nal.



Körülbelül 1400 kilométer a Budapest és Genf közötti távolság, így valóban lemérhettük, hogy is teljesít a Renault Mégane hosszabb távon. Ha négyen több napra külföldre utaznak, az sosem jár kevés csomaggal, sőt, ha a visszaúton sajtóanyagokkal bővítve érkeznek, a csomagtartó mérete igen fontos.

Nem is okozott csalódást a Grandtour, az ülések lehajtása nélkül 520 literes csomagtartó jó alapot adott az utazáshoz. A csomagteret sík felületekkel határolták, ami segítette táskáink elhelyezését.

A négy utas közül én voltam a legalacsonyabb, ami 180 centimétert jelent, így jól jött a ferdehátúhoz képest hat centivel megnövelt tengelytáv. Ha két ilyen magasságú ember ül egymás mögött, fejedelmi helyről nem beszélhetünk, de a lábhely elég nagy.

Elöl az anyósülésen helyet foglaló utas panaszkodhat egy kicsit, mert ott a méretes kesztyűtartó teszi alagutassá a lábhelyet, ami miatt kissé kötött a lábtartás. Nem volt okunk panaszkodni a fejteret illetően sem, nem kellet meghajolnunk a magasan húzódó tető előtt. Kedvező tapasztalat, hogy a tervezők minden ülésen számítottak 190 centiméter feletti magasságú utasokra, mert a fejtámlákat simán ki lehet húzni úgy, hogy nekik is megfeleljen.

Kintlétünk alatt többször is csatlakozott hozzánk egy ötödik utas, ami meggyőzött minket arról, hogy hosszabb távon csak négy felnőtt számára kényelmes a Mégane II kombi. Hiába lett hosszabb az autó, szélességben nem változott. Mindenkinek jutott viszont hárompontos biztonsági öv.

Tesztautónk kivitele ezúttal egy szerényebb volt az eddig megszokottnál. Ezt leginkább az a kollegám sajnálta, aki a magnón nem hallgathatta kedvenc rockbandája CD-jét, amit mi viszont nem bántunk. Az ülések huzata sem a megszokott plüss volt, hanem egyszerűbb szövet. A műanyag kormány anyaga nem nyerte el tetszésünket, bár formája és vastagsága jó, érdemes költeni a bőrborítású változatra.

A hosszú utazás alkalmával élveztük az ülések adta kényelmet. Annak ellenére, hogy Renault-san lágy volt a tömésük, nem érkeztünk elgémberedetten Genfbe. Abban is egyetértettünk, hogy az ülések elegendő oldaltartást adnak az 1,6-os motor menetdinamikájához. A hátul utazok viszont panasszal éltek, hogy alfelüket az ülés egyik alkatrésze igencsak kényelmetlenül érinti, ez azonban csak 700 kilométer megtétele után jelentkezett. Hátul ezenkívül a rövidebb ülőlap kíván megszokást.

Nagyon jól beállítható a Mégane vezetőülése, de aki a padlóra süllyesztést kedveli, az csalódni fog. Még a legalacsonyabb beállításban is lefelé mutat az ember lába és nem előre. Ez azonban hosszú távon jól jön, így ugyanis kevésbé fárad el az ember, jobb a test vérkeringése. A jó üléspozíció megtalálásában a kormány négyirányú állíthatósága is segítségünkre volt.

Bár sokszor felsoroltuk, most ki is használtuk a Mégane rengeteg utastéri rekesztét. Mindenki talált helyet a mobiltelefonjának, újságjainak, az útleveleknek és így tovább. Az ajtók zsebeit úgy alakították ki, hogy abba még a másfél literes flakon is elférjen, de a fél literest is megtartsa. A kesztyűtartóban külön helyet találtunk a tollak számára, az első ülések hátsó zsebeibe pedig még egy laptop is elfért.

Bár sok autóba szerelnek könyöktámaszt, azok többször rossz helyen vannak, zavarják a váltást. A Megane-ban mind az ajtók felől, mind középen jó helyre kerültek, így valóban teljesítették feladatukat.

A műszerfal kialakítása nem hozott újdonságot, továbbra is kellemes megjelenésű és közepes kivitelű volt. Most igazán volt időnk megfigyelni, hogy a vészvillogó kapcsolója igencsak emlékeztet egy Wankel-motor dugattyújára. Alapvetően nem hangos a Mégane belső tere, de a rövid váltóáttételek miatt tempósabb haladásnál a motor hangja már zavaró. Ezenfelül a hátul ülőket zavarta némi szélzaj.

Jól láttatja az ötödik fokozat rövidségét, hogy 140 km/h-s sebességnél a motor már 4250-es fordulatszámmal dolgozik. Erre azért van szükség, hogy az autó megőrizze elődei dinamizmusát a súlynövekedés ellenére. Ezen a téren jól is szerepelt a Megane, négy felnőttel és dugig csomagokkal sem volt lomha. Nem vált falánkká az autó, 140-150 km/h-val utazva 8,3 litert fogyasztott külföldi üzemanyaggal, az itthonival viszont egy literrel többet.

Sokat javultak a Renault váltói az utóbbi időben, ebben az autóban is ezt tapasztaltuk. Bár hosszú utakon járt és érezhető akadópontokon át, de pontosan lehetett kapcsolni. Nem igazán domborodhatott ki a Mégane úthiba elnyelő tudománya az autópályás utazás során, ám budapesti használattal együtt már kirajzolódott, hogy Magyarországra tökéletesen alkalmas. Kiszűri a rengeteg úthibát, de a tempós haladásban is elfogadható partner. A sportos kanyarvétel azonban nem az ő világa, határhelyzetben alulkormányozottá válik az autó.

Negatívumként említendő az autónál a kormányzás. Túlzott volt az elektrohidraulikus rendszer rásegítése, ami kissé szimulátorossá tette a vezetést és a középállás hangolása miatt eleinte bizonytalannak tűnt mindannyiunk számára az autó reakciója. Szokni kellett a fékek adagolhatóságát is, de az könnyen ment. Hamar harapnak és igencsak megfogják az autót, ha arra van szükség.

Genfig oda-vissza megállapítottuk, hogy az autó alkalmas hosszabb utazásokra, és városban is felveszi a kesztyűt. A családnak nem kell otthon hagynia a gyerekek játékait, jut hely nekik a csomagtartóban. Ha megszokjuk a fékek kezelését és a tökéletlen kormányzást, panasz nélkül autózhatunk. A pénzünkért pedig a biztonság mellett elektromos extrákat és légkondicionálót is kapunk.



Renaukt Mégane Grandtour 1.6 16v Authentique Plus
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79,5×80,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 83(113)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford) 152/4200
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1
Végsebesség (km/h) 193
Fogyasztás (l/100 km) város 9,1
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 5,7
Fogyasztás (l/100 km) vegyes 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 164
Gumiméret 195/65 R15
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4500/1777/1467
Tengelytáv (mm) 2686
Csomagtér (liter) 520/1600
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) 1215/580
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Listaár (forint) 3.945.000

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.