Teszt: Renault Megane Grandtour 1,6 16V – Bizonyított!

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2004.03.26. 06.55

Ez volt a nyolcadik Mégane II a vezess.hu szerkesztőségében. Vezettünk már 1,6-ost és kombit is, a kettőt most kombináltuk. Sőt ilyen hosszú úton eddig nem barátkoztunk a Megane-nal.



Körülbelül 1400 kilométer a Budapest és Genf közötti távolság, így valóban lemérhettük, hogy is teljesít a Renault Mégane hosszabb távon. Ha négyen több napra külföldre utaznak, az sosem jár kevés csomaggal, sőt, ha a visszaúton sajtóanyagokkal bővítve érkeznek, a csomagtartó mérete igen fontos.

Nem is okozott csalódást a Grandtour, az ülések lehajtása nélkül 520 literes csomagtartó jó alapot adott az utazáshoz. A csomagteret sík felületekkel határolták, ami segítette táskáink elhelyezését.

A négy utas közül én voltam a legalacsonyabb, ami 180 centimétert jelent, így jól jött a ferdehátúhoz képest hat centivel megnövelt tengelytáv. Ha két ilyen magasságú ember ül egymás mögött, fejedelmi helyről nem beszélhetünk, de a lábhely elég nagy.

Elöl az anyósülésen helyet foglaló utas panaszkodhat egy kicsit, mert ott a méretes kesztyűtartó teszi alagutassá a lábhelyet, ami miatt kissé kötött a lábtartás. Nem volt okunk panaszkodni a fejteret illetően sem, nem kellet meghajolnunk a magasan húzódó tető előtt. Kedvező tapasztalat, hogy a tervezők minden ülésen számítottak 190 centiméter feletti magasságú utasokra, mert a fejtámlákat simán ki lehet húzni úgy, hogy nekik is megfeleljen.

Kintlétünk alatt többször is csatlakozott hozzánk egy ötödik utas, ami meggyőzött minket arról, hogy hosszabb távon csak négy felnőtt számára kényelmes a Mégane II kombi. Hiába lett hosszabb az autó, szélességben nem változott. Mindenkinek jutott viszont hárompontos biztonsági öv.

Tesztautónk kivitele ezúttal egy szerényebb volt az eddig megszokottnál. Ezt leginkább az a kollegám sajnálta, aki a magnón nem hallgathatta kedvenc rockbandája CD-jét, amit mi viszont nem bántunk. Az ülések huzata sem a megszokott plüss volt, hanem egyszerűbb szövet. A műanyag kormány anyaga nem nyerte el tetszésünket, bár formája és vastagsága jó, érdemes költeni a bőrborítású változatra.

A hosszú utazás alkalmával élveztük az ülések adta kényelmet. Annak ellenére, hogy Renault-san lágy volt a tömésük, nem érkeztünk elgémberedetten Genfbe. Abban is egyetértettünk, hogy az ülések elegendő oldaltartást adnak az 1,6-os motor menetdinamikájához. A hátul utazok viszont panasszal éltek, hogy alfelüket az ülés egyik alkatrésze igencsak kényelmetlenül érinti, ez azonban csak 700 kilométer megtétele után jelentkezett. Hátul ezenkívül a rövidebb ülőlap kíván megszokást.

Nagyon jól beállítható a Mégane vezetőülése, de aki a padlóra süllyesztést kedveli, az csalódni fog. Még a legalacsonyabb beállításban is lefelé mutat az ember lába és nem előre. Ez azonban hosszú távon jól jön, így ugyanis kevésbé fárad el az ember, jobb a test vérkeringése. A jó üléspozíció megtalálásában a kormány négyirányú állíthatósága is segítségünkre volt.

Bár sokszor felsoroltuk, most ki is használtuk a Mégane rengeteg utastéri rekesztét. Mindenki talált helyet a mobiltelefonjának, újságjainak, az útleveleknek és így tovább. Az ajtók zsebeit úgy alakították ki, hogy abba még a másfél literes flakon is elférjen, de a fél literest is megtartsa. A kesztyűtartóban külön helyet találtunk a tollak számára, az első ülések hátsó zsebeibe pedig még egy laptop is elfért.

Bár sok autóba szerelnek könyöktámaszt, azok többször rossz helyen vannak, zavarják a váltást. A Megane-ban mind az ajtók felől, mind középen jó helyre kerültek, így valóban teljesítették feladatukat.

A műszerfal kialakítása nem hozott újdonságot, továbbra is kellemes megjelenésű és közepes kivitelű volt. Most igazán volt időnk megfigyelni, hogy a vészvillogó kapcsolója igencsak emlékeztet egy Wankel-motor dugattyújára. Alapvetően nem hangos a Mégane belső tere, de a rövid váltóáttételek miatt tempósabb haladásnál a motor hangja már zavaró. Ezenfelül a hátul ülőket zavarta némi szélzaj.

Jól láttatja az ötödik fokozat rövidségét, hogy 140 km/h-s sebességnél a motor már 4250-es fordulatszámmal dolgozik. Erre azért van szükség, hogy az autó megőrizze elődei dinamizmusát a súlynövekedés ellenére. Ezen a téren jól is szerepelt a Megane, négy felnőttel és dugig csomagokkal sem volt lomha. Nem vált falánkká az autó, 140-150 km/h-val utazva 8,3 litert fogyasztott külföldi üzemanyaggal, az itthonival viszont egy literrel többet.

Sokat javultak a Renault váltói az utóbbi időben, ebben az autóban is ezt tapasztaltuk. Bár hosszú utakon járt és érezhető akadópontokon át, de pontosan lehetett kapcsolni. Nem igazán domborodhatott ki a Mégane úthiba elnyelő tudománya az autópályás utazás során, ám budapesti használattal együtt már kirajzolódott, hogy Magyarországra tökéletesen alkalmas. Kiszűri a rengeteg úthibát, de a tempós haladásban is elfogadható partner. A sportos kanyarvétel azonban nem az ő világa, határhelyzetben alulkormányozottá válik az autó.

Negatívumként említendő az autónál a kormányzás. Túlzott volt az elektrohidraulikus rendszer rásegítése, ami kissé szimulátorossá tette a vezetést és a középállás hangolása miatt eleinte bizonytalannak tűnt mindannyiunk számára az autó reakciója. Szokni kellett a fékek adagolhatóságát is, de az könnyen ment. Hamar harapnak és igencsak megfogják az autót, ha arra van szükség.

Genfig oda-vissza megállapítottuk, hogy az autó alkalmas hosszabb utazásokra, és városban is felveszi a kesztyűt. A családnak nem kell otthon hagynia a gyerekek játékait, jut hely nekik a csomagtartóban. Ha megszokjuk a fékek kezelését és a tökéletlen kormányzást, panasz nélkül autózhatunk. A pénzünkért pedig a biztonság mellett elektromos extrákat és légkondicionálót is kapunk.



Renaukt Mégane Grandtour 1.6 16v Authentique Plus
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79,5×80,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 83(113)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford) 152/4200
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1
Végsebesség (km/h) 193
Fogyasztás (l/100 km) város 9,1
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 5,7
Fogyasztás (l/100 km) vegyes 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 164
Gumiméret 195/65 R15
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4500/1777/1467
Tengelytáv (mm) 2686
Csomagtér (liter) 520/1600
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) 1215/580
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Listaár (forint) 3.945.000

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.