Formájával a Kalos abszolút beleillik a mai európai világba. A távol-keleti elődöktől eltérően már direkt az európai ízléshez próbál igazodni a Daewoo. A formaterv a neves Giugiaro műhelyből származik, ahonnan már jóval előkelőbb és csinosabb autók is kikerültek. Ennek ellenére nincs miért szégyenkeznie a Kalosnak sem, csúnyának még durva rosszindulattal sem nevezhető.

Az átlátszó mintázat nélküli fényszórók modern orrészt kölcsönöznek a Kalosnak. Magas csomagtér fedél, viszonylag méretes lámpaburák jellemzik a hátsó kialakítást. Ezért kis mérete ellenére viszonylag nehézkes felmérni az autó hátulját, ami igencsak megnehezíti a hátramenetben való manőverezést.

A magas hátsó viszonylag tágas csomagteret rejt magában, viszont a kialakítás nem kedvez igazán a könnyű pakolhatóságnak. A csomagteret szerencsére az utastérből is nyithatjuk, az ülés mellett elhelyezett kar meghúzásával. Az üléstámlák osztottan dönthetőek, mellyel tovább bővíthetjük a csomagteret.

A családi hangulatnak tovább kedvez a hátsó lábtér nagysága, ami egy átlagosnál magasabb felnőtt igényeit is képes kielégíteni. A fejtérről már nem mondható el ugyanez, de a lábtérből adódóan nem szükséges egyenes háttal utazni, ezért ez nem igazán zavaró.
Hátulról nézelődve vehetjük észre az anyósülés oldalán és hátán elhelyezett zsebeket, amik a sofőrnek akár menetközben is kézre esnek. Az anyósülés háttámláján ezen kívül még egy kihajtható tálcát is találunk pohártartóval. Az első ajtókon található térképzsebek szűkösek, egy kulcs kihalászása már nem egyszerű feladat.

Középen a váltó előtt található egy méretes pakolásra alkalmas rész, ahol azonban nagy robajjal közlekednek az oda helyezett tárgyak, mint például a telefon vagy a kulcscsomó. A rádió alatt még találunk egy gumival borított rekeszt, ahová megint csak telefonméretű tárgyakat helyezhetünk. Daewooban már láttunk ilyet, de nem szokványos a vezető ajtaján elhelyezett nyílás, amely bankkártyák illetve parkoló jegyek tárolására szolgál.

A felhasznált anyagok a kategóriához képest megfelelőek – kopogós műanyagok, a szebbik fajtából. Tesztautónkat négy elektromos ablakkal és két elektromos tükörrel szerelték. A vezető oldali visszapillantó tükröt használva minden második sofőr szédülésre panaszkodott, mivel ezen az oldalon szinte teljesen sík a tükörkép. Az alig kicsinyítő tükrök kevés képet mutatnak, és amit mutatnak, az is zavaró.

Az előbbiekben ecsetelt méretes hátsó lábtér természetesen nem a semmiből bukkant elő, hanem az első lábtér rovására nyerészkedett. Az első ülések nagyjából 180-185 centis magasságig nyújtanak elegendő lábhelyet. Magasabbak jobb híján csak a meglehetősen keményre sikerült középkonzolt támaszthatják térdükkel, ami hosszú távon kellemetlen mellékhatásokkal jár. Az ülés leghátsó pozíciójában a kormányt viszont épp hogy elérjük, amin a magasságában állítható kormányoszlop sem segít.

Az ülőlap magassága állítható, de összességében nem könnyű a megfelelő üléshelyzet megtalálása. Pozitív viszont, hogy állítható az első övek magassága, illetve hogy hátul középen is hárompontos öv szolgálja a biztonságot.

A középkonzol kialakítása átgondolt. Egyértelműen állíthatóak a klíma/fűtés kapcsolói. Viszont a fúvókák egyike sem zárható el külön. Jó minőségű, CD-s JVC fejegységet szereltek a Kalosba, ami azonban a gyenge minőségű hangszórók miatt nem képes megmutatni igazi tudását.

A konzol tetején található kijelzőn olvashatjuk le a szokásos zöld színben az aktuális időt, valamint foghatjuk a figyelmeztető jelzést, ami nyitott ajtóra vagy a bekapcsolatlan vezetőre figyelmeztet.

Kalosunk motorterében 1,4 literes 16 szelepes motor dolgozott, mely 95 lóerős teljesítménnyel és 130 newtométeres nyomatékkal rendelkezik. Ez már hosszabb távok megtételére is elegendő erőt biztosít, a 130-as autópálya tempó 3500-as fordulatnál könnyedén elérhető és túlléphető. Nyomatékra és rugalmasságra viszont ne számítsunk, mivel abban csak átlagosat képes a Kalos nyújtani.

A váltókar hosszú utakon jár, enyhe hajlamot mutat a félrekapcsolásra, azonban jól tűri a gyorsabb váltásokat is. A kuplung a puhább japános stílust követi, nem okoz gondot a városban való hosszú araszolás sem. A fékerő egyenletesen adagolható, száraz úton megfelelő lassulás érhető el az elöl tárcsa, hátul dob kombinációval. Alapáron nem jár blokkolásgátló, ezt csak 150 ezer forintos felár ellenében tudhatjuk az autónkban.

A futómű rendesen végzi a dolgát, a nagyobb úthibákat és a kitaposott nyomvonalakat viszont nem részesíti előnyben. Az utastérbe beszűrődő zajokból ugyan a futómű viszi a prímet, de az autó még így is csendesebb az átlagosnál. Így marad ez a 170 körüli végsebesség közelében is, ahol különösebb zörej nem zavarja a vezetést.

Fogyasztásban enyhén veri az elvárt értéket a Kalos. Városban 10 liter körül, országúton 8 liter körül fogyasztott 100 kilométerenként, igaz folyamatosan dolgozó légkondicionáló mellett.

Ennek ellenére sem jár rosszul, aki a Kalost választja. 2 770 000 forintért egy praktikus családi autót kapunk, méghozzá elég jó felszereltséggel. Az SX kivitelben ugyanis nem csak az elektromos ablakemelőket és a dupla légzsákot kapjuk szériában, hanem a légkondicionálót is.
Műszaki adatok – Daewoo Kalos 1.4 16V SX Lökettérfogat (ccm) 1399 Furat x löket (mm) 77,9×73,4 Hengerek / szelepek száma S4/16 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 69(94)/6200 Max. nyomaték (Nm/ford) 130/3400 Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1 Végsebesség (km/h) 176 Fogyasztás (l/100 km) város 8,6 Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 6,1 Fogyasztás (l/100 km) vegyes 7,0 CO2 kibocsátás (g/km) 171 Gumiméret 185/60 R14 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4235/1670/1495 Tengelytáv (mm) 2480 Csomagtér (liter) 375 Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) 1040 / 495 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45 Listaár (forint) 2.770.000