Hosszú évekig tartó Swift dominanciát követően nemrég új típus gyártására állt át a Suzuki. A kizárólag az esztergomi gyárban készülő új Ignis május 2-től kapható. Az új autót egy új, változó szelepvezérlésű, 1,3 literes, 93 lóerős motor hajtja. Ősztől jön az 1,5 literes benzines és a Fiat-GM közös fejlesztésű, közös nyomócsöves turbódízel motorja.

Már bemutatása előtt nagy érdeklődés mutatkozik az Ignis iránt, amelyből 12 ezer darab körül kíván értékesíteni a Suzuki. Jelenleg csak a magyar piac kielégítésére koncentrál a gyár, de a későbbiekben exportra is készül majd az új Suzuki.

Az Ignist családoknak szánja a Suzuki, mivel lényegesen nagyobb a Wagon R+-nál és a kifutó Swiftnél. A magyar piacon elsősorban a Renault Thaliának lehet versenytársa az új Ignis, bár 2 350 000 forintos induló ára jóval a francia lépcsőshátúé felett van.

A visegrádi lejtős utakon volt lehetőségünk az autó kipróbálására, melyről első benyomásunk egészen pozitív volt. Ízlés kérdése, hogy ki, milyennek ítéli meg az autót külső jegyei alapján. Az azonban látható, hogy egy komolyabb, jobb minőségű autóról van szó, mint a korábbi Suzukik esetében.

Mi a legmagasabb felszereltségű GS Ignist próbálhattuk ki, melyben az ABS-en, a légkondicionálón és a két első légzsákon kívül az oldallégzsákok is az alapfelszereltséghez tartoznak. A felhasznált műanyagok ránézésre jól néznek ki, bár igencsak kemények. Lényeges viszont, hogy nem zörögnek számottevően, és kellemes benyomást tesz az emberre a belső.

Számos pakolórekeszt találunk a műszerfalon, melyek igen jól használhatók. Középre, a műszerfal tetejére került a fedélzeti számítógép kijelzője, mely a rádiócsatornákat is kiírja. A magas építés biztonságot sugároz a bent ülőknek és könnyű kilátást tesz lehetővé.

Az 1,3 literes, 16 szelepes, változó szelepvezérléses motor talán nem olyan pörgős, mint a korábbiak, de így is a Suzukikra jellemző dinamizmussal autózhatunk Természetesen a magas építés nem ezt a célt szolgálja, nem száguldozásra tervezték az Ignist.

Az Ignis egy családi autó, melyben akár öt átlagos méretű felnőtt is utazhat viszonylagos kényelemben. Hátul 190 centis magassággal is elegendő a fejtér a kocsi farkialakításából adódóan. Magasaknak kissé kényelmetlenné teszi az utazást hátul az első üléstámlák hátának keménysége, ami nyomja a nekitámasztott térdeket.

Nagy kár, hogy egy irányban sem állítható a kormány, de ez elsőre nem volt zavaró. Miután beindítottuk a motort, a többi Suzukihoz hasonló vezetési élményben lehet részünk. A motor könnyen veszi a fordulatot, a kuplung harapós. A zajszigetelés egy kicsit javult, elfogadható zajszinttel utazhatunk, 100-as tempó körül is. Örvendetes, hogy ekkora sebességnél a szélzaj sem nő meg vészesen.

A GS felszereltség tartalmazza a blokkolásgátlót is, ami kulturáltan végzi a dolgát, de a beavatkozásig is megfelelően lassul az autó.

A fordulatszámmérő ötezer körüli fordulattól kissé lassabban halad felfelé, nem érdemes sokkal tovább kínozni a motort. Visegrád lejtőin a futóművet is alaposan sikerült tesztelnünk, amit a célközönségnek megfelelően kicsit lágyabbra hangoltak. Sportosabb vezetésnél a magas karosszéria miatt erősen oldalra dől az autó, ilyenkor a kerekek hajlamosak a kipörgésre. A futómű semlegesen viselkedik.

Kellemes, családiasra hangolt autó az Ignis, mely a megemelt karosszériának köszönhetően ideális városi közlekedésre, de nyugodtan kimerészkedhetünk vele az országútra is. Az új motor fogyasztásáról még nem tudunk beszámolni, de az ígéretek szerint hasonlóan kedvező lesz, mint a korábbi Suzuki motoroké.