Bár a C3 tervezésekor a legendás CV2-es, azaz a kacsa nyomdokain indultak el, sikerült még barátságosabb formát alkotniuk a formatervezőknek. A többség szépnek, kedvesnek találja az autó formáját, a hölgyek pedig egyenesen rajongnak érte. Szinte minden vonal lágyan fut a C3-ason, ívek határolják minden irányból az utasteret. Bár alapból vastag ütközőcsíkok óvják a kisautót, a tesztautón ezeket az idomokat is lefényezték, ami harmonikusabb megjelenést, de kisebb védelmet nyújt. Ezen kívül 15 colos “Lynx” könnyűfém felnik dobták fel a C3-ast. Közel 3.9 méter hosszú az autó, de a sarkokba tolt kerekek miatt 2.5 méteres tengelytávval bír, ami pozitívan hat az autó rugózására. A gömbölyded formával együtt jár a nagy üvegfelületek kialakítása, ami a belteret igen világossá varázsolja.

Magas az első üléseknél az autó, hatalmas a fejtér, annak ellenére, hogy alapvetően kissé felemelt állású a vezetőülés. Emiatt jó látással bír a sofőr a környező forgalomra. Mivel az íves kialakítás miatt távolinak érzik az elöl ülők a szélvédő alsó részét, még nagyobbnak tűnik az autó belülről. Kényelmes vezetési pozíciót kínál a legtöbbeknek a C3. Állítható magasságú a vezetőülés, amihez társul a két tengely mentén állítható kormány is. Remekül elfér a hosszabb sofőrök lába, bár a pedálok egy kicsit jobbra kerültek. Így viszont méretes lábtámaszt alakíthattak ki.

Hátul már nem ilyen remek a helyzet. Az ívelt tetővonal itt már leszálló ágban van, ami a fejtérnek nem tesz jót, magasabbaknak szűkös a második sor. Nem fér el a lábuk sem, térdük az első ülések háttámlájához szorul. A hátul ülők kis asztalt hajthatnak az első ülések hátuljából térdükre. Franciásan puhák a Citroën ülései, mindkét első üléshez különálló középső kartámasz jár.

Labdaszerűen körbeforgó szellőző rostélyok, egyedi kilincsek és fogantyúk kerültek az autóba. Ám úgy tűnik, a műszerfal kialakítására nem áldoztak túl sokat. Egy egyszerű digitális óra jelzi az autó sebességét, ami felett egy nehézkesen olvasható fordulatszámmérő található. A vízhőfokról és az üzemanyag szintjéről hat-hat részre osztott lámpasor tájékoztatja a vezetőt.

Durva műanyagból készültek az autó belső elemei, és az illesztések is elnagyoltak. Kellemes tapintású szövettel borították az üléseket és az ajtók nagy részét is. Barátságos az autó belső színvilága, a műszerfal teteje sötétebb, így nem tükröződik a szélvédőben. Ergonómiailag jó belül az autó, a kapcsolók könnyen elérhetők és könnyen kezelhetők.

Nagyon okos megoldás a műszerfalon elhelyezett gyerekzár kapcsoló. Ezentúl nem kell az ajtóban kutatni, ha egyszer gyerekek, egyszer felnőttek utaznak hátul. Szintén a kisgyermekes családokra gondoltak, amikor kitalálták a második belső tükröt. Ezzel a hátsó ülésen helyet foglaló csemetéket lehet szemmel tartani.

Bár a csomagtartó alaphelyzetben is a kategória legnagyobbjai között van 305 literes befogadóképességével, sok kisebb rakodórekeszt alakítottak ki az utastérben is. Kesztyűtartóból kettő van, rendelkezésre állnak az ajtók térképzsebei és az anyósülés alól kihúzható fiók. Ezeken felül apróságainkat elhelyezhetjük a sebességváltó előtt kialakított rekeszekbe is, ahová a két pohártartót is tették.

Tesztautónkban az autóhoz választható talán legjobb motor dolgozott, mégpedig az erősebb 1.4 literes HDi erőforrás. Hidegen is könnyen indul az autó, ám a motor csak lassan melegszik be. 90 lóerőt teljesít a közös nyomócsöves dízel 4000-es fordulatszám mellett. Remek érték az 1750-es főtengelyfordulatnál jelentkező 200 newtonméteres forgatónyomaték is. Nem is okoz csalódást az autó, könnyedén röpíti a kis karosszériát a kihegyezett motor.

Az érzet mégsem tökéletes, mivel alapjárattól 2000-ig gyengének tűnik a kis dízel, ám 2000-es és 4000-es fordulat között végig jól húz. Városban, ha szabályosan autózunk, fölösleges a negyedik fokozat. A váltóhoz hosszú fokozatok tartoznak, ennek is köszönhető, hogy 130-nál is még bőven 3000 alatt marad a fordulatszám, ami jó fogyasztást eredményez. Országúton simán előzgethetünk az autóval, a megadott 183 km/órás végsebességet hosszú nekifutással teljesíti a kis Citroën. Nem okoz gondot az emelkedő sem a motornak, hegyre fel is könnyedén tartja a tempót a C3-as.

Mindehhez igen barátságos fogyasztás társul, ami országúton simán 4,5 liter körül tartható. Városban a gyakori pörgetések miatt ez az érték akár hét liter is lehet. Jól kapcsolható a C3 váltója, félreváltani nem igen lehet, ám a fokozatok között hosszú utat tesz meg a váltókar. Nagyon harapnak a fékek, kezelésük kis megszokás után már egyszerű.

Franciásan lágy a futómű, így sok úthibát kiszűr, de tartósan rossz úton haladva zavarba hozható. Jó minőségű úton megfelelő az autó úttartása, a magasabb karosszéria miatt a C3-as kissé érzékeny az oldalszélre. A lágy hangolású futómű hátránya, hogy gyors kanyarokban kissé bedől a karosszéria, és alulkormányozottá válik az autó.

Bár az autó ára nem kevés, 3 390 000 forint, de ha figyelembe vesszük a kis hengerűrtartalomból adódó alacsonyabb fenntartási költségeket, és a motor relatív nagy teljesítményét, valamint a hozzá tartozó kis fogyasztást, akkor már nem is olyan sok.
Fiatal családok autója a C3 HDi: a mama a formáért rajong, a papa az autó dinamizmusát értékeli nagyra.