Igazi városi és igazán feltűnő kisautó a Nissan Micra. Annak ellenére, hogy tesztautónkat átlagos színben próbálták álcázni, a nőies gömbölyűségével egyedi Micra nagy feltűnést kelt a városi forgatagban. Nagyon rövid az orr- és farrész, így a kis Nissan szinte olyan, mintha csak utastérből állna. A tető boltíves kialakítása szellős térérzetet ad.

A Nissan Micra tágassága az első ülésekre ülve azonnal feltűnik. Bár azt senki sem tagadhatja, hogy a cukorfalat jelzővel illetett kisautó elsősorban nőknek készült, az időnként a volán mögé ülő férfiakra is gondoltak a belső kialakításakor. Az erősebbik nem képviselői is könnyedén megtalálják az ideális vezetői helyzetet, még akkor is, ha magasságuk közelebb van a két méterhez, mint az egy-hatvanhoz. Elsőre furcsa lehet, hogy az ülés szokatlanul magasan van, és zavaró, hogy csak a kormány magassága állítható, távolsága nem, de hosszú távon ez nem tűnik fel.

Hátul már szűkösebb a hely, inkább csak gyermekeknek vagy alacsonyabb felnőtteknek alkalmas hosszú távú autózásra. Ennek ellenére az átlagnál magasabbak rövid utat nyugodtan bevállalhatnak. A fejünk előtt még magasra ível a tető, amitől azt érezzük, hogy hú milyen tágas a tér, de a fejünk mögött lejteni kezdő ív tisztelettudó főhajtásra kötelez.

Jó ötletnek tartottuk, hogy a hátsó üléseket előre-hátra lehet tologatni. Ezt a műveletet a csomagtartóból, és az ülések felől is elvégezhetjük, így szabadon oszthatjuk be a csomagtartó és a hátsó lábtér arányát. Alaphelyzetben is bőven elegendő egy nagybevásárláshoz a csomagtér, de teljesen előretolt üléssel akár még egy kisebb hűtőt is berámolhatunk a raktérbe. Ekkor a hátsó lábtérről szinte teljesen le kell mondanunk.

A játékosra rajzolt külsőhöz illő, vidám belsőt terveztek. Noha a felhasznált műanyagok általában kemények, az ügyesen adagolt szövetkárpitozás és a világos színek feledtették a műanyagok egyszerűségét, és hangulatos képet adtak az autó utasterének.

Nagy piros pontot érdemel a Micra, mivel már az alapváltozatban is széria a CD-s autórádió, ami ráadásként még szépen is szól. Egyszerű a középkonzol, mindenféle túlcsicsázástól és flanctól mentes, könnyen kezelhető. A tükrök elektromos állíthatósága sajnos a Visia szinten nem jár, mint ahogy a hátsó fejtámlák is csak a jobban felszerelt modellekben javítják a biztonságot.

Számtalan kisebb-nagyobb, nyitott-fedett rekeszt találni. Tágas a kesztyűtartó, az ajtók térképzsebei is betöltik valódi funkciójukat. Még a hátsó üléssor környékén is találunk bőven rakodóhelyet.

Sok hölgy fogja kedvelni a Micrát amiatt, hogy a fura alakú lámpa kidudorodása látható az autóból, így könnyen betájolható az autó eleje és az előttünk lévő autó közti távolság. Könnyen érzékelhető az autó hátulja is, így szűk helyre is vidám egyszerűséggel lehet beparkolni. Ebben segítségünkre van az elektromos szervokormány is, ami dodgemes könnyedséggel tekerhető. Ezt viszont mi nem igazán kedveltük, mivel alig ad visszajelzést az autó és az út kapcsolatáról. A blokkolásgátló az összes modellben széria.

Nem igazán lopta be magát a szívünkbe a Micra rugózási komfortja, ugyanis a ramaty budapesti utakon kemény megrázkódtatás éri az utasokat. Főként a hátsó sorban ülők panaszkodtak a kellemetlen dobálásra.

Háromféle benzinmotorral és egyetlen dízelmotorral választható a Micra. Mi egy 1,2-es, 80 lóerős Micrát kaptunk, méghozzá automatikus váltóval. Egy igazi városi autónál nagy kincs az automata, még ha 400 ezer forintot kérnek is érte. Bár a 100-as sprint idejét négy másodperccel meghosszabbítja az automata váltó, a városban gyakran használt sebességtartományokban fürge gyíkként kúszik előre a Micra. Csak a 80-90 km/órás határt átlépve kezd kínkeservessé válni a gyorsítási kedv. De ha a van türelmünk és tovább gyötörjük a gázpedált, a mutató szerint 150 km/óra feletti sebességre is felgyorsulhatunk.

Az automatikus váltó gyorsan adagolja a fokozatokat, és visszaváltáskor sem tétlenkedi. Sőt, mi úgy éreztük, hogy néha indokolatlanul, alig lenyomott gázpedálra is visszaváltással próbál reagálni. Alapjáraton teljesen rezzenéstelenül és némán jár a motor, de az erősebb kipörgetéskor a halk moraj erős zajjá fejlődik.

Városban 8,9 liter benzint fogyasztott az automata Micra 100 kilométerenként, országúton kevesebb, 7,4 liter is elegendő volt. Mivel a kényelmet nagyban növeli az automata váltó, és a fogyasztás sem szökik tőle az egekbe, egyedül a borsos felár tántoríthat el a megvásárlástól.

A legolcsóbb Nissan Micra Visia Fitt 1,0 literes motorral és háromajtós karosszériával 2 390 000 forintba kerül. Ez az ár két légzsákot, CD-s rádiót, blokkolásgátlót, első elektromos ablakemelőt és távirányítós központi zárat tartalmaz. A 2 990 000 forintért árult Visia Plus-ban már van manuális légkondicionáló is, a hátsó üléssor tologatható és osztva dönthető. A többi Magyarországon forgalomba helyezett új Nissanhoz hasonlóan, a Micra is öt év teljes körű garanciát kap.