Megpillantva a Daewoo Tacumát, nem a mutatós jelző fog először eszünkbe jutni. De nem szabad ez alapján elítélni az autót, mert sokkal több rejlik belül, mint azt elsőre gondolnánk.

Az orrkiképzés nem sikerült a legszerencsésebbre, mivel abszolút nem látható az autó eleje. Egy egyterűhöz képest túl hosszú a motorház, ez mindenképpen megszokást igényel. A jócskán megdöntött szélvédő sem a panoráma kilátást szolgálja, viszont nagy térérzetet biztosít a bent ülőknek.

A szolid kinézetet kicsit feldobja az első lökhárítóba épített ködfényszóró. Ami igazán sokat javíthatna a kinézeten, az egy szép, legalább 15 colos könnyűfém felni, habár nem biztos, hogy mindenki igényli az effajta extrát egy egyterűn.

A leginkább kacsacsőrre emlékeztető motorház alatt 1,6 literes 105 lóerős benzinmotor bújik meg, ami kétségkívül az autó egyik erőssége. Meglepő könnyedséggel mozgatja már alacsony fordulattól a 13 mázsás járművet a 142 newtonméteres nyomatékkal rendelkező erőforrás.

Nem illik a pörgetés igazán az autóhoz, de ha mégis ahhoz támad kedvünk, nem fogunk csalódni – kellemes gyorsulást csalhatunk ki a motorból. A viszonylag nagy, 1580 milliméteres magasság ellenére nagy sebességnél sem válik instabillá a karosszéria. 140-150 km/órás tempóval nyugodtan autózhatunk kisebb oldalszélben is.

Kilencvennél 2500-as, 130-nál 3700-as fordulaton dolgozik a motor. Az ötsebességes váltó kifejezetten pozitív benyomást keltett bennünk, még a gyors váltásoknál is akadály nélkül juttatta az erőt az első kerekekre.

Vegyes használatban 9 liter körül, városban használva pedig valahol 11 liter körül fogyaszt a kellemes tulajdonságokkal megáldott benzinmotor.

A futómű kedvező rugózást biztosít, egyetlen hátránya, hogy sajnos a kelleténél nagyobb menetzaj jut az utastérbe. Gyorsabb kanyarokban az autó enyhén tolja kifelé az orrát, viszont a dőlés szempontjából személyautós viselkedést produkált a karosszéria.

A négy tárcsafék társaságában felár ellenében található csak a blokkolásgátló. A fékrendszer nagyobb sebességről is határozottan állítja meg az autót.

Kintről szemlélve is feltűnnek a hatalmas visszapillantó tükrök, amit a vezetőülésben helyet foglalva élvezhetünk igazán. Kiválóan szemlélhetjük a mögöttes forgalmat a kicsinyítésre felirattal figyelmeztető külső tükrökön keresztül.

Előrefelé tekinteni már nem ilyen könnyű, mivel az amúgy is hegyes szögben álló A-oszlop alul még egy kis ablakot is kapott, ami a fény átengedésén kívül nem sok funkciót tölt be. Kanyarodáskor viszonylag nagy teret lefed az oszlop, ezért nem árt óvatosan kinéznünk mögüle, ha biztosan mindent látni akarunk.

Bent körülnézve, először a hatalmas óra együttes ragadta meg a figyelmünket, ami nem éppen a mai divatnak megfelelően készült. Használhatóságát tekintve viszont első osztályú: könnyedén leolvasható bármekkora sebességnél.

A bajuszkapcsolók kézre állnak, minden funkció könnyen megtalálható, az ablaktörlés intervalluma állítható.

Alapáron jár a manuális klíma, mely a három hagyományos forgókapcsoló segítségével könnyedén állítható. A levegő áramoltatása minden irányban megfelelő, de a középső fúvókák nem zárhatók el.

A fabetét utánzatú műanyag szintén alapáron díszíti a belsőt, a műszerfalon át az első ajtókig. Mind a négy ablak, illetve a külső tükrök is elektromosan állíthatóak. Az utasteret díszítő műanyagok kopogós mivoltuk ellenére kellemes látványt nyújtanak, de a kilincs nem sejtetett hosszú élettartamot.

A Daewoo márkájú rádió kellemes hangzást produkált, viszont meglepő módón nem látták el RDS funkcióval. Nem létfontosságú, de az utóbbi 5 évben biztosan nem láttunk hasonlót új autóban.

A vezetőülés kényelmes, állítható a deréktámasz, illetve az ülőlap dőlésszöge is változtatható. Sajnos a vezetőülés nem tolható eléggé hátra, így a magasabb sofőrök csak majdnem derékszögben tartott lábbal vezethetik az egyterűt. A kormány magassága ugyan állítható, de szerintünk a legalsó helyzetben is kicsit magasan helyezkedik el. Tengelyirányú állíthatóság nincs. A kissé teherautós, magas üléspozíció miatt viszont nagyobb biztonságban érezhetjük magunkat, mintha személyautóban utaznánk.

Az anyósülésen kényelmesen utazhatunk hosszabb távon is, a lábtér lényegesen nagyobb, mint a vezetőnél. Hátulra három különálló ülést építettek, akár három felnőtt is kényelmes elfér. A lábtér és a fejtér egyaránt megfelelő helyet nyújt egy 190 centiméteres utasnak is. A középső ülés háttámláját ledöntve egy pohártartós asztalt találunk, amelyet bátran használhatunk piknikezéskor. Közelebb húzhatjuk a középső ülést a többinél, ami többek között kisgyermekek szállításánál lehet gyümölcsöző.

A két első ülés háttámláján egy-egy pohártartóval ellátott lehajtható asztalka kapott helyett, ami szintén hasznos lehet egy kirándulás alkalmával. Pakolórekeszek terén kiemelkedő eredményt nyújt a Tacuma, ugyanis elöl-hátul számtalan rejtett rekeszt találhatunk. Hátul a padlóból fedeles rekeszt, a vezető ülés aljából is egy méretes fiókot húzhatunk elő.

Elöl a sebességváltó előtti boxban is sok hely van, sőt még egy 12 voltos csatlakozót is találunk. Felette nem sokkal a műszerfalból varázsolhatjuk elő a pohártartót, amiben két pohárnak jut hely. A visszapillantó tükör előtt a plafonból egy szemüvegtartót is előcsalhatunk. Ezenkívül természetesen még az ajtókon található térképzsebek is az utasok rendelkezésére állnak.

A 325 literes csomagtér önmagában nem mondható tágasnak, de az ülések ledöntésével ez 1320 literre növelhető. A méretes csomagtérajtónak köszönhetően könnyen pakolható a csomagtér, valamint itt is találunk egy 12 voltos aljzatot.

A 3 990 000 forintos alapárért egy tágas családi autót kapunk légkondicionálóval, 2 légzsákkal, valamint még számos extra felszereléssel. A számtalan módon variálható egyterűvel kényelmesen vághatunk neki akár hosszabb távoknak is, és a kialakított rekeszeknek köszönhetően akár a fél lakást is magunkkal vihetjük.