Teszt: Opel Combo Tour Comfort 1.6 – Kinek az autója?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2002.06.07. 07.17

Kivételesen tágas családi jármű, háziasított kisteherautó vagy csupán az újautó-kínálat egy érdekes színfoltja az Opel Combo Tour? Lapunk egy jól felszerelt ezerhatos benzines tesztjével kereste a választ arra a kérdésre, hogy ki veszi majd személyautóként a puttonyos Corsát.

Lemezelt áruszállító kombi nagyon régóta van az Opel kínálatában, már két évtizede, a Rekord E idején is volt. A Kadett kombinál nagyobb Opel Kadett Combo volt az első igazán városi kisáruszállítónak készített jármű a Kadett sorozatból. Ennek utóda már egyszerűen az Opel Combo névre hallgatott és a Corsa B-re épült. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Combo Tour a haszonjárműből csekély módosítások árán vált személyautóvá.

Mindkét tolóajtó feltűnően olajozottan siklik. Az akadópontok határozottak, de könnyen kimozdítható az ajtó. A hátsó oldalajtók ablakai kibillenthetőek, a szellőzést javítandó.

A külső tükrök formája bántóan szögletes, ennél a részletmegoldásnál igényesebb formatervet is alkalmazhattak volna. A belső tükör a középen kettéosztott ötödik ajtó miatt gyakorlatilag dísz, a két oldalsó visszapillantó tökéletesen megfelel feladatának. Nem hagynak holtteret, az állítókarral könnyen és pontosan beállíthatók.

A rugózás személyautós mércével mérve is kényelmes. Alacsony és közepes sebességnél is jól kezeli az úthibákat a Combo. A nagy doboz nem erősíti fel túlságosan a gumi-, és a futóműzajt, egyik sem zavaró. A motorzaj kihúzatáskor erős, egyenletes sebességnél csendes a megfelelő járáskultúrájú motor.

Az autót csak üresen és közepes terheléssel próbáltuk ki, ezért nem tudjuk, hogyan viselkedne teljesen megrakva. A 490 kilós terhelhetőség csekély részét kihasználva megbízhatóan, elfogadható alulkormányozottsággal kanyaroghattunk. Az alulkormányozottság terhelésváltásra sem csapott át túlkormányozottságba.

A vezetési helyzet 190 centivel még éppen kényelmesre állítható, ennél magasabbak nem tudják rendesen hátratolni az ülést. Praktikusan használható a magasságállítás, a támladöntés tekerőgombja az ülés belső oldalán van.

A vezetőülés formája kényelmes, javítani egyedül a deréktámasztáson kellene, hosszú úton jobb volna határozottabb támasztás vagy egy állítható támasz. A hátsó ülésen is megfelelő kényelemben utazhattunk. A lábtér akkora, mint egy jó középkategóriás autóban, a városi kisáruszállítókból kialakított személyautók között is kiemelkedően tágas. A fejtér személyautóként használva fölöslegesen nagy, de a Combót elsősorban nem személyautónak szánja az Opel. Egy átlagos termetű utas feje fölött saccra fél méteres hely marad. Hátulról nem könnyű kiszállni, mert a küszöb túl magas.

A váltó kapcsolhatósága közepes. A szerkezet pontatlan, de legalább nem kell hozzá sok erő. A váltóáttételek inkább hosszúak. Az eltalált áttételezéssel ötödikben 130-nál 3500 környékén jár a fordulatszámmérő mutatója.

Városban járva 11,2 literes fogyasztást mértünk. Ennek részben az az oka, hogy a 87 lovas benzinmotor nehezen hozza lendületbe az autót, ezért csak kövér gázzal lehet átlagos lendülettel haladni. Országúton ésszel nyomva a gázt 7,38 litert fogyasztott a Combo, ami igen kedvező.

A városi letargikus elindulások után nagyon kellemes meglepetés ért bennünket lakott területen kívül. Országúton egészen jól gyorsult az autó, a rugalmasság sokkal jobb annál, amit a városi lomhaság alapján várnánk. Négyesben 70-80-ról közepes terheléssel könnyű előzni, ötödikben is gyorsul az autó. A tág sebességtartományban használható harmadik fokozatban több autóból álló oszlopokat sem volt nehéz megelőzni. A 2761 milliméteres tengelytáv a külső méretekhez képest igen hosszú, de ezzel együtt is fordulékony, városban is jól vezethető az autó.

A tesztautó egyik feláras extrája egy CD-lejátszós autórádió volt, amely igen jól szólt. Felára 81 000 forint. A szériafelszereltség bőséges. A lista fontos tétele a hathangszórós rádiósmagnó, a B- és a C-oszlop közé, az ajtó fölé kifeszített praktikus háló, az elektromos ablakemelő elöl, a távirányítású központi zár, a bal oldali tolóajtó. Alapáron két légzsák jár a biztonsági felszerelések közül, a blokkolásgátló feláras.

A garancia rövid, mindössze egy évre szól. A tesztelt Opel Combo Tour Comfort alapára 3 263 200 forint, ami elfogadható a konkurensek árszintjével összehasonlítva. Családi autónak nagyon jó választás a Combo Tour. Igen tágas, három gyermekülés vagy ugyanennyi felnőtt is jól elfér hátul. Magas városi fogyasztása országúton barátságossá szelídül, hosszabb utakra így kedvező áron indulhat el egy többgyermekes család.

Teszt: Opel Combo Tour Comfort 1.6 – Kinek az autója? 1

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.