Teszt: Audi A6 1.9 PD TDI – Csak semmi feltűnés!

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2002.05.07. 07.40

Az Audi A6-os 2001-ben mérsékelt modellfrissítésen ment át. Az 1,9-es dízelmotorral kiváló autó a felfrissített felső középkategóriás kocsi, ám mégsem képes lázba hozni az embert.

Tavaly ősz óta enyhén átdolgozott külsővel és felfrissített műszaki tartalommal vásárolható meg az Audi felső kategóriás limuzinja, az A6-os. Az új modellt finom kézzel módosították, az autó elejét és hátulját is átalakították, de a változtatások minimálisak. Elől újdonság, hogy a légbeömlő lökhárító alatti részét is króm keretezi, hátul pedig módosították a lámpák rajzolatát, valamint láthatóvá tették a kipufogó végét. Átlátszó bura alá került az első fényszóró, amivel tovább erősödött a hasonlóság a kisebb Audi A4-essel. Nem látható változtatás, hogy elöl öt kilóval csökkent a rugózatlan tömeg, és a karosszériamerevség 30 százalékos növekedése sem.

Az Audi A6-os kategóriájának elitjébe tartozik. A felhasznált anyagok minősége nagyon jó, a látható, kézzel tapintható minőségérzet kiváló. Míg az Audi A4-esben kritizáltuk a középkonzol oldalát borító kemény műanyagot, addig az A6-osban már ide is puha anyag került, így nem nyomja a vezető gázpedált taposó lábát. A középkonzol kapcsolósora nem változott, a széria légkondicionálóval külön állítható jobb és bal oldalon a kívánt hőmérséklet.

Ahogy a külső méretek is érintetlenül maradtak, nem változott a belső tágassága sem. Az Audi A6-os még mindig a kategória legtágasabb modelljei közé tartozik. Az első két ülésen bármilyen méretű utas és vezető elfér. Nem csak a vezető, hanem az anyósülésen helyet foglaló is emelheti az ülés magasságát. A kormány négy irányban állítható.

A hátsó üléssor három felnőtt utasnak is elegendő vállszélességben és fejtérben, ám a középső utas lába nem kap elég teret a lábánál lévő alagút miatt. Fűtés/hűtés, pohártartó, sőt a tesztautóban még ülésfűtés is jutott a hátsó sorba, az utazás hátul is végtelenül kényelmes, bármilyen hosszú távon. A csomagtartó is kifejezetten tágas, 551 literes, a nehéz bőröndöket nem kell magasra emelni, de a szűk csomagtérnyílás nehezíti a rámolást.

A modellfrissítéssel változott az Audi A6-os motorkínálata is. Az erőben nem bővelkedő 1,9-es, 110 lóerős dízelmotort 130 lóerős adagoló fúvókás váltja le, mely az új Seat Ibizától kezdve a nemrégiben tesztelt Skoda Superben át számos Volkswagen-csoporthoz tartozó autóban szolgál. A fél évvel ezelőtt nálunk járt 1,9 PD TDI Audi A4-esben is ilyen motor dolgozott, ám ott “csak” 285 Nm volt a maximális nyomatéka, míg az A6-osban ez az érték 310 Nm. A különbség oka, hogy az utóbbi változatban hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik a motorhoz. (Az 1,9-es dízelhez az Audi A6-osnál is létezik ötfokozatú váltó, és ilyenkor itt is 285 Nm a nyomaték, de ez a változat hazánkban nem rendelhető).

Az A4-esből rakétát varázsol a 130 lóerős dízelmotor, ám a közel másfél tonnás A6-os sem tűnik alulmotorizáltnak az 1896 köbcentis dízellel. A PD TDI dízelmotor jellegzetessége, hogy kb. 2000-es fordulat alatt halott, ám ezt a határt átlépve nagy vehemenciával rántja előre a jókora testet. A motorkarakterisztikához alkalmazkodva, a hatfokozatú sebességváltóval jól kapcsolgatva nem nagy művészet a lendületet megtartva 100-ig gyorsulni. Ehhez alig szükséges több 10 másodpercnél. A 100 és a 203 km/órás végsebesség közti tartományban is erőteljesen gyorsít a felső középkategóriás Audi, akár ötödik vagy akár hatodik fokozatban. Országúti előzésekkor szinte nem is kell a váltókarhoz nyúlni.

Pedig a váltás élvezetes a röviden kinyúló váltókarral. A precíz szerkezet pontosan jelzi a fokozatba érkezést, a kapcsolási út rövid, a kar mozgatásához kis erő szükséges. Mivel a hatodik fokozat nem csak sebességtartásra használható, városban is többször kapcsolható. Ennek köszönhetően a városi fogyasztás is alacsony szinten tartható, mi 7 és 8 liter közötti értéket mértünk. Városon kívül ez egy literrel lehet kevesebb.

Az A6-os futóművét szinte érintetlenül hagyták a modellfrissítéskor, elöl egy-két elem könnyítésével 5 kilóval csökkentették a rugózatlan tömeget. Az A6-es futóművét azonban nem találtuk annyira jónak, mint a minden szempontból tökéletes A4-esét. A nagyobb Audi más vásárlórétegnek szól, így érthető a kényelemorientált hangolás. Ebből a szempontból meg is felel az autó, csak a sportosabb vezetési stílust nem szereti. Ilyenkor a futómű ez irányú hiányosságai és a nem elengedő vezetői tudás kielégítéseként a széria menetstabilizáló elektronika szól bele az iránytartásba.

Minden A6-osban széria a műholdas nyomkövető rendszer, a kilenc hangszórós autórádió, a menetstabilizáló elektronika, az első, az oldalsó és a függönylégzsák, az automata légkondicionáló. Az ülések magassága szériában elektromosan állítható, az alapfelszereltségbe tartozó könnyűfém kerekek 16 colosak.

Az Audi A6-osban egy még mindig vonzó külsejű kényelmes nagyautót ismertünk meg. Az 1,9-es dízelmotor valószínűleg a legjobb választás az autóhoz, mivel fogyasztása kedvező, teljesítménye pedig kielégíti az igényeket. Az autó alapára a kategória többi modelljével összehasonlítva versenyképes, 10 675 000 forint.

Teszt: Audi A6 1.9 PD TDI – Csak semmi feltűnés! 1

Kommentek

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.