Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Dacia törésteszt - Gyenge szereplés

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.05.10. 11:55

Nemrég a DEKRA frontális töréstesztet végzett a Dacia Logannal a német Auto Bild hetilap megbízásából. Az autót a szabványosított európai törésteszt alapján az orr-rész 40 százalékával ütköztették deformálódó akadálynak 64 km/órás sebességgel.

A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni.

A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. "A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni." - írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján.

Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer.

Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély.

A Logan végül három csillagos eredményt ért el, amiben nincs semmi meglepő, megfelel a Renault előrejelzésének. A Renault a sajtóbemutatókon is három csillagot ígért, mert a fejlesztés során a biztonsági munkálatok is szigorú takarékossággal folytak, és anyagi okokból az övfeszítő és az överő-korlátozó kimaradt az autóból.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Szólj hozzá Te is!

Citroën C-Elysée a túraautó világbajnokságon!

A raliban eltöltött tíz páratlanul sikeres év után a Citroën 2014-től a túraautó-világbajnokságban is kipróbálja erejét.

F1: Megint villantott az újonc

A Toro Rosso orosz tinije négy futamon belül harmadszor szerzett pontot, a csapattárs nem érti, ő miért kezdett rosszul.

F1: Ütközések és gumiblama a Williamsnél

Csak egyik autójával szerzett pontot a Williams a Kínai Nagydíjon, a csapatnak nehéz versenye volt.

F1: Hová tűnt a McLaren?

A kiváló idénykezdés ellenére a Kínai Nagydíjon a McLaren már csak a futottak még kategóriában szerepelt. Jenson Button nem érti, ...

F1: Hülkenberg lopakodva lett hatodik

Nico Hülkenberg nem sok vizet zavart a Kínai Nagydíjon, de a német így is hatodik lett. Sergio Perez nagyot mentett.


F1: Miért állították félre Vettelt?

Sebastian Vettel újabb gyenge futamon van túl, a harmadik rajthelyét ötödik pozícióra cserélte a német. Érik a balhé csapaton ...


Óriási baki: idő előtt intették le a Kínai Nagydíjat!

A zászlófelelős hibája miatt a Kínai Nagydíj hivatalosan rövidebb lett az előre kiírtnál, a végeredmény is változott.


Indul a csúcskategóriás Setra gyártása

Megkezdődött a Setra lélegzetelállítóan gyönyörű turistabuszainak felső-kategóriás változatainak gyártása.


F1: Alonsót is meglepte a dobogó

Nico Rosberg láthatóan csalódott volt a második hely miatt a Kínai Nagydíj után, de Fernando Alonso sem volt szószátyár. A dobogósok ...


6
Brutális Golf 400 lóerővel

Brutális Golf 400 lóerővel

Egyelőre csak tanulmányként lépett színre a versenysport-tapasztalatok alapján kifejlesztett Golf R 400. Megjelenését részben ...


Így kényeztet a jövőben a BMW

Hol máshol, mint Kínában mutatta be legújabb űberluxus-tanulmányát a BMW. Újszerű anyaghasználat, merész formák, előremutató ...


1
A beton fogságában

A beton fogságában

Friss betonra tévedt nemrég két autó is, csúnyán megjárták.


Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!


F1: Alonso távozik az új főnök miatt?

A Ferrari a héten új csapatfőnököt kapott, egyesek úgy vélik, hogy Marco Mattiacci kinevezése adhat végső lökést Fernando Alonsónak ...


F1: A Mercedes ki akarta csinálni a Red Bullt

A Mercedes nem kispályázott: a Red Bull fellebbezési tárgyalásán a címvédők teljes szezonját lenullázó büntetést szerettek volna ...


F1: Maldonado megúszta a büntetést?

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.