Felnőtt utasvédelem (27,7 pont, 72%)

A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a Mustang utascellája stabil maradt. A comb és a térd védelme jó, viszont a vezető és az első utas egyaránt lefejelte a kormányt, illetve a műszerfalat a légzsákokon keresztül. Ez rosszul méretezett felfúvórendszerre és övelőfeszítő szerkezetre utal. A teljes szélességében érintkező frontális ütközésnél a mellkas megfelelő, minden egyéb testrész jó minősítést szerzett.

Csakhogy a hátsó utasok ülése nem akadályozta meg, hogy kicsússzanak az öv alatt, így a térd, a combcsont és a medence súlyos sérülést szenvedett (volna, ha nem bábu ül a kocsiban.) Az sem lett volna sokkal jobb, ha a helyén tartja a hátsó utast az öv alsó szára, mert sem előfeszítő, sem erőhatároló nincs az övön, így a mellkast és a fejet (visszacsapódás) érő erőhatások igen nagyok.

 

2-Teljes képernyő rögzítése 2017.01.25. 102953

Amúgy oldalról akadálynak, sőt, oszlopnak ütközve is jól védi utasait a kocsi, oldalirányból nincs félnivalónk, ha viszont hátulról jönnek belénk, az első ülések alig óvnak az ostorcsapásos nyaksérüléstől. Ennyi rossz hír után sincs még vége a történetnek: jelenleg ugyanis nem kapható az ütközéseket megakadályozó, autonóm vészfékezési rendszer az autóhoz – viszont a 2017-es modellfrissítésben ez már szerepel, szóval az idei autók biztonságosabbak lesznek (várhatóan májusi rendeléstől.)

Gyermekbiztonság (15,8 pont, 32%)

Ha felnőttnek nem biztonságos, gyerek utasaival egyenesen ellenségesen viselkedik a Mustang. Egyrészt kevés a hely, így egy sor gyermekülésrendszer nem fér el a kocsiban. Másrészt az ülésmagasítóra helyezett tesztbábuk biztonsági öve vagy nagyon megterhelte a mellkast, vagy eleve felcsúszott a baba hónaljába – egyik rosszabb opció, mint a másik.

3-Teljes képernyő rögzítése 2017.01.25. 103006

Ezzel együtt sem volt reménytelen a dolog, de oldalirányú ütköztetésnél a 10 éves gyermek feje a függönylégzsákon át hozzáért a C-oszlophoz, ami potenciálisan életveszélyes sérülést, és így automatikusan nullapontos teljesítményt jelent.

Gyalogosbiztonság (27 pont, 64%)

Az aktív motorházfedél egész felülete remekül óvja a gyalogosokat, a lökhárító is sípcsontbarát, viszont a motorháztető belépő éle komoly csípősérülést okozhat. Gyalogosfelismerő rendszer (még) nincs, ezért is a viszonylag alacsony pontszám.

Biztonsági berendezések (2 pont, 16%)

Idén májustól kap gyalogosfelismerő robotfék-rendszert a Mustang, ám jelenleg az elektronikus biztonsági rendszerek kínálata kimerül a biztonsági övek bekötésére figyelmeztető funkcióban.