Drága Suzuki Ignist vegyél, különben bukta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 06.27

Alapfelszereltséggel épp csak átlagos a Suzuki Ignis utasvédelmi teljesítménye, ha azonban rászánjuk a pénzt az extrákra, igazán biztonságos kis autónk lehet.

Az Euro NCAP az év elején vezette be új, kettős pontozási rendszerét: korábban csak az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan széles körben megrendelésre kerülő extrákkal kiegészített kiviteleket vizsgálták, ám az új rendszerben arra is lehetőség nyílik, hogy az autógyár egy növelt biztonságú modellt is leadjon tesztelésre. Ez történt anno a Suzuki Baleno esetében, most pedig az Ignis is bebizonyította, hogy nem hülyeség áldozni a biztonsági extrákra.

 

ignis ncap

 

Felnőtt utasvédelem (30,1 pont, 79% | 33,1 pont, 87%)

A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a comb és a térd védelme jó, viszont a mellkas csupán gyengén, a lábszár elégségesen védett. A teljes átfedéses, merev testnek ütköztetés során az elöl ülők mellkasa, illetve a hátul utazók feje elégséges védelmet élvez.

Töréstesztfotókért kattints a képre!

Az oldalirányú ütköztetés során az Ignis kiválóan teljesített minden testrésznél, még a keményebb, oszlopnak ütköztetéses vizsgálatban is megfelelő védelmet élvezett a mellkas, a többi testrész jól védett. Az első és hátsó ülések egyaránt jó védelmet biztosítanak ostorcsapásos nyaksérülés ellen. Az önműködő vészfékezési rendszert csak a plusz csomagos autó kínálja, ott meg is kapta a jó minősítést.

Gyermekbiztonság (38,8 pont, 79%)

A félátfedéses frontális ütközésben a hatéves gyereket megtestesítő bábu mellkasán, míg a tízévesnek a nyakán mértek nyugtalanítóan magas erőhatásokat. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt.

Suzuki Ignis EuroNCAP 2016

Gyalogosbiztonság (28,3 pont, 67% | 32,6 pont, 77%)

A motorházfedél jól vagy megfelelően védi a gyalogos fejét, a kemény tetőoszlopok rossz eredményeket mutattak. A lábszár védelme kifogástalan, a csípő sérülésveszélye igen változó, egyes területeken jó, másutt gyenge eredményt ért el az autó. A biztonsági csomag részét képező, önműködő vészfékrendszer felismerte a veszélyt, és hatékonyan lassította az autót, több ízben sikeresen elkerülve a gázolást; kiváló teljesítménye meg is látszik az autó által elért eredményen.

Suzuki Ignis EuroNCAP 2016

Biztonsági berendezések (3 pont, 25% | 7,2 pont, 60%)

Alaphelyzetben az első és hátsó biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszerrel kifújt a kínálat, de a feláras biztonsági csomag nem csupán a már említett robotfék funkciót tudja, hanem a sávelhagyásra is figyelmeztet. Mindkét rendszer megbízhatóan működött a tesztek során.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.