A piaci körülményekhez igazodva új rendszert vezetett be – ha úgy tetszik, komoly engedményt téve – az Euro NCAP: mostantól él a kettős pontozási rendszer. Eddig csak az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan tömegesen megrendelendő extrákkal kiegészített kiviteleket vizsgálták, ám mostantól lehetőség nyílik arra is, hogy az autógyár egy “kiterjesztett biztonságú” modellt is leadjon tesztelésre. Ez történt a Suzuki Baleno esetében is.

Felnőtt utasvédelem (30,8 pont, 80% | 32,5 pont, 85%)

A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a comb és a térd védelme jó. A teljes átfedéses, merev testnek ütköztetés során minden testrész védelme jó volt, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. Az oldalirányú ütköztetés során pontlevonás járt, mert a légzsák nem megfelelően nyílt ki, emellett oszlopnak ütközve a bordakosár is túl nagy terhelést kapott. Az első és hátsó ülések egyaránt jó védelmet biztosítanak ostorcsapásos nyaksérülés ellen. Az önműködő vészfékezési rendszert csak a plusz csomagos autó kínálja, ott megfelelő minősítést kapott, és +2 pontot ért.

Gyermekbiztonság (36,1 pont, 73%)

Újabb módosítás: a másfél és hároméves gyerek helyett hat- és tízéves lurkó biztonságát vizsgálták. Előbbi mellkasa és nyaka elégséges védelmet kapott, a tízéves bábu nyakát jelentős erőhatások érték. Szintén a tízéves gyerek jár rosszul oldalirányú ütközésnél: a függönylégzsák nem tudja megakadályozni, hogy feje lekoccolja a C-oszlopot, erre a mérésre ugyanúgy rossz minősítést kapott, mint a mellkasi lassulásra. Teljes képernyő rögzítése 2016.04.20. 144621 A hatéves gyerek feje is kibukott a gyerekülés fülei mögül, kemény felületet ért a kobak, az ülés is megsérült. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt.

Gyalogosbiztonság (27,6 pont, 65%)

Az A-oszlopok kivételével minden felület jól vagy megfelelően védi a gyalogost, akinek a jelenlétét nem képes felismerni az autonóm vészfékrendszer.

Biztonsági berendezések (3 pont, 25% | 5,3 pont, 43%)

A biztonsági öv bekötésére csipogó figyelmeztet, a sebességtartó automata nem része a külön értékelt biztonsági csomagnak, sávban tartó automata nem rendelhető. A külön rendelhető országúti autonóm fékrendszer jól működött, ahol beépítették.