Nem valami gyerekbarát a Suzuki Baleno

Euro NCAP törésteszt 2016

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 15.00

Alapfelszereléssel három, extra biztonsági csomaggal négy csillagot kapott a Suzuki Baleno az EuroNCAP legújabb tesztjén. Tizenévest ne ültess bele.

Nem valami gyerekbarát a Suzuki Baleno
A piaci körülményekhez igazodva új rendszert vezetett be – ha úgy tetszik, komoly engedményt téve – az Euro NCAP: mostantól él a kettős pontozási rendszer. Eddig csak az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan tömegesen megrendelendő extrákkal kiegészített kiviteleket vizsgálták, ám mostantól lehetőség nyílik arra is, hogy az autógyár egy “kiterjesztett biztonságú” modellt is leadjon tesztelésre. Ez történt a Suzuki Baleno esetében is.

Felnőtt utasvédelem (30,8 pont, 80% | 32,5 pont, 85%)

A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a comb és a térd védelme jó. A teljes átfedéses, merev testnek ütköztetés során minden testrész védelme jó volt, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. Az oldalirányú ütköztetés során pontlevonás járt, mert a légzsák nem megfelelően nyílt ki, emellett oszlopnak ütközve a bordakosár is túl nagy terhelést kapott. Az első és hátsó ülések egyaránt jó védelmet biztosítanak ostorcsapásos nyaksérülés ellen. Az önműködő vészfékezési rendszert csak a plusz csomagos autó kínálja, ott megfelelő minősítést kapott, és +2 pontot ért.

Gyermekbiztonság (36,1 pont, 73%)

Újabb módosítás: a másfél és hároméves gyerek helyett hat- és tízéves lurkó biztonságát vizsgálták. Előbbi mellkasa és nyaka elégséges védelmet kapott, a tízéves bábu nyakát jelentős erőhatások érték. Szintén a tízéves gyerek jár rosszul oldalirányú ütközésnél: a függönylégzsák nem tudja megakadályozni, hogy feje lekoccolja a C-oszlopot, erre a mérésre ugyanúgy rossz minősítést kapott, mint a mellkasi lassulásra. Teljes képernyő rögzítése 2016.04.20. 144621 A hatéves gyerek feje is kibukott a gyerekülés fülei mögül, kemény felületet ért a kobak, az ülés is megsérült. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt.

Gyalogosbiztonság (27,6 pont, 65%)

Az A-oszlopok kivételével minden felület jól vagy megfelelően védi a gyalogost, akinek a jelenlétét nem képes felismerni az autonóm vészfékrendszer.

Biztonsági berendezések (3 pont, 25% | 5,3 pont, 43%)

A biztonsági öv bekötésére csipogó figyelmeztet, a sebességtartó automata nem része a külön értékelt biztonsági csomagnak, sávban tartó automata nem rendelhető. A külön rendelhető országúti autonóm fékrendszer jól működött, ahol beépítették.

Kommentek

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.