Nem valami gyerekbarát a Suzuki Baleno

Euro NCAP törésteszt 2016

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 15.00

Alapfelszereléssel három, extra biztonsági csomaggal négy csillagot kapott a Suzuki Baleno az EuroNCAP legújabb tesztjén. Tizenévest ne ültess bele.

Nem valami gyerekbarát a Suzuki Baleno
A piaci körülményekhez igazodva új rendszert vezetett be – ha úgy tetszik, komoly engedményt téve – az Euro NCAP: mostantól él a kettős pontozási rendszer. Eddig csak az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan tömegesen megrendelendő extrákkal kiegészített kiviteleket vizsgálták, ám mostantól lehetőség nyílik arra is, hogy az autógyár egy “kiterjesztett biztonságú” modellt is leadjon tesztelésre. Ez történt a Suzuki Baleno esetében is.

Felnőtt utasvédelem (30,8 pont, 80% | 32,5 pont, 85%)

A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a comb és a térd védelme jó. A teljes átfedéses, merev testnek ütköztetés során minden testrész védelme jó volt, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. Az oldalirányú ütköztetés során pontlevonás járt, mert a légzsák nem megfelelően nyílt ki, emellett oszlopnak ütközve a bordakosár is túl nagy terhelést kapott. Az első és hátsó ülések egyaránt jó védelmet biztosítanak ostorcsapásos nyaksérülés ellen. Az önműködő vészfékezési rendszert csak a plusz csomagos autó kínálja, ott megfelelő minősítést kapott, és +2 pontot ért.

Gyermekbiztonság (36,1 pont, 73%)

Újabb módosítás: a másfél és hároméves gyerek helyett hat- és tízéves lurkó biztonságát vizsgálták. Előbbi mellkasa és nyaka elégséges védelmet kapott, a tízéves bábu nyakát jelentős erőhatások érték. Szintén a tízéves gyerek jár rosszul oldalirányú ütközésnél: a függönylégzsák nem tudja megakadályozni, hogy feje lekoccolja a C-oszlopot, erre a mérésre ugyanúgy rossz minősítést kapott, mint a mellkasi lassulásra. Teljes képernyő rögzítése 2016.04.20. 144621 A hatéves gyerek feje is kibukott a gyerekülés fülei mögül, kemény felületet ért a kobak, az ülés is megsérült. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt.

Gyalogosbiztonság (27,6 pont, 65%)

Az A-oszlopok kivételével minden felület jól vagy megfelelően védi a gyalogost, akinek a jelenlétét nem képes felismerni az autonóm vészfékrendszer.

Biztonsági berendezések (3 pont, 25% | 5,3 pont, 43%)

A biztonsági öv bekötésére csipogó figyelmeztet, a sebességtartó automata nem része a külön értékelt biztonsági csomagnak, sávban tartó automata nem rendelhető. A külön rendelhető országúti autonóm fékrendszer jól működött, ahol beépítették.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.