Milyen kocsit vegyél, hogy túlélje a gyerek?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.18. 11.00

Csokorba szedtük az elmúlt év terméséből, hogy mely autókban a legkisebb a sérülés veszélye, ha gyerekkel a fedélzeten karambolozunk.

Milyen kocsit vegyél, hogy túlélje a gyerek?

Az EuroNCAP két korosztály, a másfél és hároméves korú gyermek védelmének színvonalát vizsgálja. Megmérik a mellkasra, a nyakra ható erőket, oldalütközésnél figyelik, hogy a gyermekülés fülei távol tartják-e a gyermek halántékát az utastér kemény felületeitől, valamint ellenőrzik, hogy az utasülés előtti légzsák kikapcsolhatósága esetén megfelelő figyelmeztető és visszajelző rendszerek segítik a tudatosan biztonságos utazást. A 2015-ben szigorított szempontok alapján adott pontszámok közvetlenül nem összehasonlíthatók a korábbi eredményekkel, ezért összeállításunkkor csak a tavalyi eredményeket vettük figyelembe. Alapvetés, hogy minél nagyobb egy autó tömege, annál szelídebb a lassulás mértéke ütközés esetén, ezért tudni kell, hogy az EuroNCAP által adott pontok mindig csak az azonos kategórián belüli rangsort állítják fel, egy városi törpétől azonos pontszám mellett sem várható el, hogy ugyanolyan biztonságos legyen, mint egy luxuslimuzin. Ezért az eredményeket kategóriánként rangsoroljuk. Ha valakinek nagyon kell az abszolút rangsor, állítsa sorba a százalékokat. Az eredmények mellett feltüntetjük a többi tesztprogram eredményét is, hiszen példa van arra, hogy egy autó a gyermekre remekül vigyáz, szüleit viszont gyakorlatilag kivégzi – hogy kinek milyen szempont fontos, döntse el maga.

Városi kisautók, törpeautók

  A Honda Jazz és a Suzuki Vitara egyaránt 85 százalékon óvja a lurkókat, az egyéb vizsgaszámokban is dicséretesen teljesítenek. A Lancia Ypsilon gyermekbiztonság szempontjából ugyanolyan jó, mint a Mazda CX-3, ám minden egyéb vizsgapontban leszerepel: a hátul utazó felnőtt komoly veszélynek van például kitéve. A Mazda2 remek általános teljesítményt mutat, viszonylagos gyengeségének egyetlen oka, hogy fejlesztése óta szigorodott az EuroNCAP feltételrendszere

Alsó középkategória

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Mindössze négy kompaktot tesztelt tavaly az EuroNCAP, és ebből egy nem is igazán az: alighanem kisautós műszaki alapjai miatt maradt le a top 3 listáról a Honda HR-V. A többiek egytől egyig parádésan teljesítenek. A kicsi Infiniti gyalogosvédelmi bravúrja lenyűgöző.

Közép- és felsőkategória

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények A Toyota Avensis kategóriájának legbiztonságosabb tagja, ám ha a gyerekeket kell óvni, hárman is vannak, akik egy hajszállal ügyesebbek nála. Ekkora autóknál nagyot nem hibázhatunk, gondolnánk, de a Jaguar XF annak ellenére lemaradt a top 3 listáról, hogy vadonatúj konstrukció, hatalmas váza pedig ultramerev alumíniumból készült,

Sportautók

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények A BMW roadstere a teljes tavalyi felhozatal legrémesebb gyermekvédelmi teljesítményét nyújtja. Hogy ez nem műfaji átok, jól mutatja a Mazda tisztességes eredménye. De hogy valami pozitívumot is mondjunk: biztonságos gyalogosgázolásban egyetlen kategória sem jeleskedik úgy, mint a lapos építésű sportkocsi.

Egyterűek

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Elöl a nagyobbak, hátul a kisebbek, ahogy várható volt. A szilárd vázszerkezet és a szögletes orr együtt alapos energiaelnyelést eredményez. Hogy a Fiat 500X-et miért nem a szabadidőjárművek közé sorolta az EuroNCAP, nem tudjuk. Mindenesetre ott is dobogós lett volna.

Kisbuszok

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Öt modell, amely valójában csupán kettő, és mindegyik egyformán kiválóan óvja a gyermekeket – nagycsaládosok ennél jobban nem választhatnak, pont. Szembeötlő az eltérés a többi védelmi szempontban, itt mutatkozik meg a régi és új konstrukciók közötti különbség.

Kompakt szabadidőjármű

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Ahogy az egyterűeknél, itt is a magas, masszív orr segít távol tartani a gyermekektől a karambol energiáját. Meglepő, hogy a Hyundai Tucsonnal műszakilag egyenértékű Kia Sportage a gyalogosokat és a gyermekeket gyengébben, a felnőtt utasokat hatékonyabban óvja; érdekes volna látni, hogy egyszerű mérési hiba vagy valós teljesítmény-különbség okozta az eltéréseket.

Nagy szabadidőjármű

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Úgy tűnik, szigorúbbak a követelmények a nagy szabadidőjárművek körében, mert a tavaly tesztelt három autó nem iskolázta le a kompaktokat. A Volvo egyébként a tavalyi év legjobb összpontszámát, valamint az eddigi egyetlen 100 százalékos biztonságisegédrendszer-értékelést tudhatja magáénak.

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.