Milyen kocsit vegyél, hogy túlélje a gyerek?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.18. 11.00

Csokorba szedtük az elmúlt év terméséből, hogy mely autókban a legkisebb a sérülés veszélye, ha gyerekkel a fedélzeten karambolozunk.

Milyen kocsit vegyél, hogy túlélje a gyerek?

Az EuroNCAP két korosztály, a másfél és hároméves korú gyermek védelmének színvonalát vizsgálja. Megmérik a mellkasra, a nyakra ható erőket, oldalütközésnél figyelik, hogy a gyermekülés fülei távol tartják-e a gyermek halántékát az utastér kemény felületeitől, valamint ellenőrzik, hogy az utasülés előtti légzsák kikapcsolhatósága esetén megfelelő figyelmeztető és visszajelző rendszerek segítik a tudatosan biztonságos utazást. A 2015-ben szigorított szempontok alapján adott pontszámok közvetlenül nem összehasonlíthatók a korábbi eredményekkel, ezért összeállításunkkor csak a tavalyi eredményeket vettük figyelembe. Alapvetés, hogy minél nagyobb egy autó tömege, annál szelídebb a lassulás mértéke ütközés esetén, ezért tudni kell, hogy az EuroNCAP által adott pontok mindig csak az azonos kategórián belüli rangsort állítják fel, egy városi törpétől azonos pontszám mellett sem várható el, hogy ugyanolyan biztonságos legyen, mint egy luxuslimuzin. Ezért az eredményeket kategóriánként rangsoroljuk. Ha valakinek nagyon kell az abszolút rangsor, állítsa sorba a százalékokat. Az eredmények mellett feltüntetjük a többi tesztprogram eredményét is, hiszen példa van arra, hogy egy autó a gyermekre remekül vigyáz, szüleit viszont gyakorlatilag kivégzi – hogy kinek milyen szempont fontos, döntse el maga.

Városi kisautók, törpeautók

  A Honda Jazz és a Suzuki Vitara egyaránt 85 százalékon óvja a lurkókat, az egyéb vizsgaszámokban is dicséretesen teljesítenek. A Lancia Ypsilon gyermekbiztonság szempontjából ugyanolyan jó, mint a Mazda CX-3, ám minden egyéb vizsgapontban leszerepel: a hátul utazó felnőtt komoly veszélynek van például kitéve. A Mazda2 remek általános teljesítményt mutat, viszonylagos gyengeségének egyetlen oka, hogy fejlesztése óta szigorodott az EuroNCAP feltételrendszere

Alsó középkategória

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Mindössze négy kompaktot tesztelt tavaly az EuroNCAP, és ebből egy nem is igazán az: alighanem kisautós műszaki alapjai miatt maradt le a top 3 listáról a Honda HR-V. A többiek egytől egyig parádésan teljesítenek. A kicsi Infiniti gyalogosvédelmi bravúrja lenyűgöző.

Közép- és felsőkategória

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények A Toyota Avensis kategóriájának legbiztonságosabb tagja, ám ha a gyerekeket kell óvni, hárman is vannak, akik egy hajszállal ügyesebbek nála. Ekkora autóknál nagyot nem hibázhatunk, gondolnánk, de a Jaguar XF annak ellenére lemaradt a top 3 listáról, hogy vadonatúj konstrukció, hatalmas váza pedig ultramerev alumíniumból készült,

Sportautók

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények A BMW roadstere a teljes tavalyi felhozatal legrémesebb gyermekvédelmi teljesítményét nyújtja. Hogy ez nem műfaji átok, jól mutatja a Mazda tisztességes eredménye. De hogy valami pozitívumot is mondjunk: biztonságos gyalogosgázolásban egyetlen kategória sem jeleskedik úgy, mint a lapos építésű sportkocsi.

Egyterűek

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Elöl a nagyobbak, hátul a kisebbek, ahogy várható volt. A szilárd vázszerkezet és a szögletes orr együtt alapos energiaelnyelést eredményez. Hogy a Fiat 500X-et miért nem a szabadidőjárművek közé sorolta az EuroNCAP, nem tudjuk. Mindenesetre ott is dobogós lett volna.

Kisbuszok

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Öt modell, amely valójában csupán kettő, és mindegyik egyformán kiválóan óvja a gyermekeket – nagycsaládosok ennél jobban nem választhatnak, pont. Szembeötlő az eltérés a többi védelmi szempontban, itt mutatkozik meg a régi és új konstrukciók közötti különbség.

Kompakt szabadidőjármű

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Ahogy az egyterűeknél, itt is a magas, masszív orr segít távol tartani a gyermekektől a karambol energiáját. Meglepő, hogy a Hyundai Tucsonnal műszakilag egyenértékű Kia Sportage a gyalogosokat és a gyermekeket gyengébben, a felnőtt utasokat hatékonyabban óvja; érdekes volna látni, hogy egyszerű mérési hiba vagy valós teljesítmény-különbség okozta az eltéréseket.

Nagy szabadidőjármű

EuroNCAP 2015 gyermekvédelmi eredmények Úgy tűnik, szigorúbbak a követelmények a nagy szabadidőjárművek körében, mert a tavaly tesztelt három autó nem iskolázta le a kompaktokat. A Volvo egyébként a tavalyi év legjobb összpontszámát, valamint az eddigi egyetlen 100 százalékos biztonságisegédrendszer-értékelést tudhatja magáénak.

Kommentek

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.