Megvan a világ legkevésbé biztonságos új autója, nem vicces

Nulla csillagos törésteszt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.04.16. 09.01

A Chevrolet két, Latin-Amerikában forgalmazott típusát is minősíthetetlennek találta a globális értékelő testület. A cég lépéseket ígért.

Megvan a világ legkevésbé biztonságos új autója, nem vicces

Tudtad, hogy az ENSZ-nek létezik egy saját utasbiztonsági normája, amelyet a szervezet ajánlása szerint minden új autónak meg kellene ütnie? Figyelembe véve néhány harmadik világbeli térség autós kultúráját, ez az elvárás nem lehet valami magas – a Chevrolet két példányának mégis sikerült még ezen a belépő teszten is megbuknia. https://www.youtube.com/watch?v=dDT9GXTWVYY Tavaly nyáron a Chevrolet Aveo, majd idén márciusban a Chevrolet Sail egyaránt nulla pontot kapott a Global NCAP töréstesztjén. Vázszerkezetük megrogyott, és mivel egyikben sincs légzsák (Dél-Amerikában nem kötelező!), gyakorlatilag borítékolható az utasok halála. Az eleve félelmetes tényt két dolog teszi még ijesztőbbé: az egyik, hogy a General Motors tíz éve már épített egy nulla csillagos autót (szintén Aveo), ám a jelek szerint nem tanultak a hibájukból. A másik, hogy az eredetileg kínai piacra fejlesztett és gyártott Sail a helyi törésteszten négy csillagot kapott, magyarul a GM tudatosan visszabutította az autót, amikor 2013-ban Dél-Amerikában is megkezdte annak a gyártását. https://www.youtube.com/watch?v=4Td4U2e9xdc A Global NCAP ezért levelet írt a gyártónak, amiben termékfejlesztési stratégiájuk radikális újragondolását kérték tőlük. A GM elvileg jól reagált, és a következő generációs modelleket már új, szigorúbb biztonsági szempontok szerint fejleszti majd, és bocsátja piacra – valamikor 2019 táján. Végezetül álljon itt egy három évvel ezelőtti törésteszten készült videó. Szintén Chevrolet, szintén nulla pont.  Vajon akkor is megígérte a gyártó, hogy javít a hozzáállásán? https://www.youtube.com/watch?v=8lPH__W2_VQ

Kommentek

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

Régen a járhatatlan sártengerré változó földutakat gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal. A járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.