Olyan remek, hogy az már szinte kínos

Mercedes-Benz GLC Euro NCAP törésteszt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 18.00

Elődje 2010-ben remekül teljesített, ám a GLC a jóval szigorúbb feltételek ellenére is masszívan felülmúlta az első generációs modell teljesítményét.


Felnőtt utasvédelem (36,4 pont, 95%)

Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. Az első utasok védelmére maximális pontszámot kapott a GLC, minden kritikus testrész jól védett volt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.

A teljes átfedéses, nem deformálódó akadállyal végzett vizsgálat során a vezető védelmére szintén maximális pontszámot érdemelt az autó, míg a hátsó utas nyakvédelmét megfelelőnek, a mellkasét elégségesnek ítélték meg, ugyanakkor a combcsont és a fej jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban és a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálaton egyaránt maximális pontszámmal jutalmazták az autó teljesítményét, minden kritikus testrész védelme jó volt.

Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek az ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az autonóm ütközéselkerülő fékrendszer alapáras, a teszten városi körülmények között jól teljesített

Gyermekbiztonság (43,7 pont, 89%)

A GLC maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális félátfedéses, illetve oldalirányú ütköztetés.) A hároméves bábu védelmi szintje jó volt, bár a nyakra ható feszítőerők kissé magasak voltak. Frontális ütközésnél a hároméves gyerek nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsákot automatikus érzékelő rendszer iktatja ki gyerekülés beszerelése esetén, ám ha nagyobb gyerek vagy felnőtt ül be ide, automatikusan ismét aktívvá válik a légzsák. A gépkocsiba minden típusú gyermekülést be lehet beszerelni.


Gyalogosbiztonság (29,7 pont,82%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. A medencetáj védelme egyes pontokon jó, másutt rossz volt.  A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a fej számára, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

A GLC aktív motorházfedele gázolás esetén megemelkedik, így a kemény komponensek távolabb kerülnek a lemeztől. A rendszer igazoltan széles sebességtartományban, a legkülönfélébb alkatú gyalogos esetén üzembiztosan működik, így a tesztet kiemelt (aktivált) motorházfedéllel végezték el. A fedélnek csaknem a teljes felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a gyalogos fejének, ahogy a lökhárító is a lábszárnak. Ugyanakkor a medence védelme vegyes képet mutatott, a teljesítmény általában rossz volt.

Biztonsági berendezések (9,3 pont, 71%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló opciós tétel, ám várhatóan kellő arányban meg fogják rendelni ahhoz, hogy pontot érjen a teszten. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszert ezzel szemben várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy pontot kapjon rá a GLC. Az ütközést megelőző autonóm fékrendszer alapáras, és széles sebességtartományban üzemel. Teljesítménye az Euro NCAP városi tesztjén meggyőző volt.

Kommentek

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.