Felnőtt utasvédelem (36,4 pont, 95%)

Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. Az első utasok védelmére maximális pontszámot kapott a GLC, minden kritikus testrész jól védett volt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.

A teljes átfedéses, nem deformálódó akadállyal végzett vizsgálat során a vezető védelmére szintén maximális pontszámot érdemelt az autó, míg a hátsó utas nyakvédelmét megfelelőnek, a mellkasét elégségesnek ítélték meg, ugyanakkor a combcsont és a fej jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban és a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálaton egyaránt maximális pontszámmal jutalmazták az autó teljesítményét, minden kritikus testrész védelme jó volt.

Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek az ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az autonóm ütközéselkerülő fékrendszer alapáras, a teszten városi körülmények között jól teljesített

Gyermekbiztonság (43,7 pont, 89%)

A GLC maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális félátfedéses, illetve oldalirányú ütköztetés.) A hároméves bábu védelmi szintje jó volt, bár a nyakra ható feszítőerők kissé magasak voltak. Frontális ütközésnél a hároméves gyerek nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsákot automatikus érzékelő rendszer iktatja ki gyerekülés beszerelése esetén, ám ha nagyobb gyerek vagy felnőtt ül be ide, automatikusan ismét aktívvá válik a légzsák. A gépkocsiba minden típusú gyermekülést be lehet beszerelni.

Gyalogosbiztonság (29,7 pont,82%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. A medencetáj védelme egyes pontokon jó, másutt rossz volt.  A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a fej számára, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

A GLC aktív motorházfedele gázolás esetén megemelkedik, így a kemény komponensek távolabb kerülnek a lemeztől. A rendszer igazoltan széles sebességtartományban, a legkülönfélébb alkatú gyalogos esetén üzembiztosan működik, így a tesztet kiemelt (aktivált) motorházfedéllel végezték el. A fedélnek csaknem a teljes felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a gyalogos fejének, ahogy a lökhárító is a lábszárnak. Ugyanakkor a medence védelme vegyes képet mutatott, a teljesítmény általában rossz volt.

Biztonsági berendezések (9,3 pont, 71%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló opciós tétel, ám várhatóan kellő arányban meg fogják rendelni ahhoz, hogy pontot érjen a teszten. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszert ezzel szemben várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy pontot kapjon rá a GLC. Az ütközést megelőző autonóm fékrendszer alapáras, és széles sebességtartományban üzemel. Teljesítménye az Euro NCAP városi tesztjén meggyőző volt.