Olyan remek, hogy az már szinte kínos

Mercedes-Benz GLC Euro NCAP törésteszt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 18.00

Elődje 2010-ben remekül teljesített, ám a GLC a jóval szigorúbb feltételek ellenére is masszívan felülmúlta az első generációs modell teljesítményét.


Felnőtt utasvédelem (36,4 pont, 95%)

Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. Az első utasok védelmére maximális pontszámot kapott a GLC, minden kritikus testrész jól védett volt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.

A teljes átfedéses, nem deformálódó akadállyal végzett vizsgálat során a vezető védelmére szintén maximális pontszámot érdemelt az autó, míg a hátsó utas nyakvédelmét megfelelőnek, a mellkasét elégségesnek ítélték meg, ugyanakkor a combcsont és a fej jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban és a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálaton egyaránt maximális pontszámmal jutalmazták az autó teljesítményét, minden kritikus testrész védelme jó volt.

Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek az ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az autonóm ütközéselkerülő fékrendszer alapáras, a teszten városi körülmények között jól teljesített

Gyermekbiztonság (43,7 pont, 89%)

A GLC maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális félátfedéses, illetve oldalirányú ütköztetés.) A hároméves bábu védelmi szintje jó volt, bár a nyakra ható feszítőerők kissé magasak voltak. Frontális ütközésnél a hároméves gyerek nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsákot automatikus érzékelő rendszer iktatja ki gyerekülés beszerelése esetén, ám ha nagyobb gyerek vagy felnőtt ül be ide, automatikusan ismét aktívvá válik a légzsák. A gépkocsiba minden típusú gyermekülést be lehet beszerelni.


Gyalogosbiztonság (29,7 pont,82%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. A medencetáj védelme egyes pontokon jó, másutt rossz volt.  A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a fej számára, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

A GLC aktív motorházfedele gázolás esetén megemelkedik, így a kemény komponensek távolabb kerülnek a lemeztől. A rendszer igazoltan széles sebességtartományban, a legkülönfélébb alkatú gyalogos esetén üzembiztosan működik, így a tesztet kiemelt (aktivált) motorházfedéllel végezték el. A fedélnek csaknem a teljes felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a gyalogos fejének, ahogy a lökhárító is a lábszárnak. Ugyanakkor a medence védelme vegyes képet mutatott, a teljesítmény általában rossz volt.

Biztonsági berendezések (9,3 pont, 71%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló opciós tétel, ám várhatóan kellő arányban meg fogják rendelni ahhoz, hogy pontot érjen a teszten. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszert ezzel szemben várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy pontot kapjon rá a GLC. Az ütközést megelőző autonóm fékrendszer alapáras, és széles sebességtartományban üzemel. Teljesítménye az Euro NCAP városi tesztjén meggyőző volt.

Kommentek

Ha autó elé lépsz, az Volvo legyen

Maximális pontszámot hozott a Volvo 90-es szériájának a gyalogosfelismerő vészfékrobot: eddig egyetlen autó sem teljesített ilyen remekül.

Balesetben életveszélyes a Ford Mustang

Hátsó ülésén életveszélyes az utazás, de nem csak ez sodorta a bukás határára a Ford frissen megújult kupéját.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.