Lebőgött, kigyulladt a törésteszten az olasz kisautó

Lancia Ypsilon 2015 EuroNCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.03. 13.00

Elődmodellje másfél évtizede majdnem megbukott, most az aktuális Lancia Ypsilont is tesztre küldték. Az vigasztalhatja a tervezőket, hogy legalább nem rontott a modell.


Felnőtt utasvédelem (17 pont, 44%)

Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. A teljes átfedéses, nem deformálódó akadállyal végzett vizsgálat során az autó nulla pontot kapott. A vezető oldali bábu fejsérülést, illetve nyakcsavarodást mérő értékei gyenge védelmet mutattak, a mellkas védelme elégséges volt. A hátsó utas teljes testfelületén gyenge védelmet élvezett.

Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban az Ypsilon maximális pontszámot kapott; a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elemet az Euro NCAP mérnökei kihagyták. Az első ülések elégséges, a hátsók jó védelmet nyújtanak ostorcsapás nyaksérülés ellen.  A Lancia Ypsilon nem kínál önműködő vészfékezési rendszert.

A teljes szélességű akadálynak ütköztetést követően tűz ütött ki az Ypsilon motorterében, mivel – mint később kiderült – zárlatos lett az akkumulátor, és meggyulladt a szétfolyó fékfolyadék. A Lancia tudomása szerint sem az eladott autókkal, sem a gyári tesztek során nem fordult elő ilyesmi, ám kivizsgálják az ügyet, és a decemberi gyártástól már módosított konstrukcióval készülnek az Ypsilonok.

Gyermekbiztonság (39 pont, 79%)

Az Ypsilon maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábu hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák státuszáról azonban nem tájékoztat egyértelmű jelzés, ezért a rendszer nem kapott pontot. A gépkocsiba minden típusú gyermekülést be lehet beszerelni.


Gyalogosbiztonság (23,3 pont, 64%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. A medencetáj védelme egyes pontokon jó, másutt rossz volt.  A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a fej számára, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

Alapáras az ESP, az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására; a hátsó ülésekhez már fizetni kell ezért, így ez nem kapott pontot. Az Ypsilon nem kínál ütközést megelőző, autonóm fékrendszert, sebességhatároló vagy sávban tartó berendezést.

Kommentek

  • péloday

    Videó alapján egész jól viselte a kasztni a megpróbáltatásokat!

  • Kempelen.

    Ez pont 2 csillagra volt neki elég.
    vedd le a hegesztő szemüveget.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.