Felnőtt utasvédelem (17 pont, 44%)

Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. A teljes átfedéses, nem deformálódó akadállyal végzett vizsgálat során az autó nulla pontot kapott. A vezető oldali bábu fejsérülést, illetve nyakcsavarodást mérő értékei gyenge védelmet mutattak, a mellkas védelme elégséges volt. A hátsó utas teljes testfelületén gyenge védelmet élvezett.

Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban az Ypsilon maximális pontszámot kapott; a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elemet az Euro NCAP mérnökei kihagyták. Az első ülések elégséges, a hátsók jó védelmet nyújtanak ostorcsapás nyaksérülés ellen.  A Lancia Ypsilon nem kínál önműködő vészfékezési rendszert.

A teljes szélességű akadálynak ütköztetést követően tűz ütött ki az Ypsilon motorterében, mivel – mint később kiderült – zárlatos lett az akkumulátor, és meggyulladt a szétfolyó fékfolyadék. A Lancia tudomása szerint sem az eladott autókkal, sem a gyári tesztek során nem fordult elő ilyesmi, ám kivizsgálják az ügyet, és a decemberi gyártástól már módosított konstrukcióval készülnek az Ypsilonok.

Gyermekbiztonság (39 pont, 79%)

Az Ypsilon maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábu hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák státuszáról azonban nem tájékoztat egyértelmű jelzés, ezért a rendszer nem kapott pontot. A gépkocsiba minden típusú gyermekülést be lehet beszerelni.

Gyalogosbiztonság (23,3 pont, 64%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. A medencetáj védelme egyes pontokon jó, másutt rossz volt.  A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a fej számára, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

Alapáras az ESP, az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására; a hátsó ülésekhez már fizetni kell ezért, így ez nem kapott pontot. Az Ypsilon nem kínál ütközést megelőző, autonóm fékrendszert, sebességhatároló vagy sávban tartó berendezést.