Nem meggyőző az Opel kisautója

Opel Karl EuroNCAP 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.08. 13.00

Összességében négy csillagot érdemelt, de több részterületen is leszerepelt az Opel legkisebb modellje.

Felnőtt utasvédelem (28,2 pont,74%)

Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsák nem fúvódott fel eléggé ahhoz, hogy megakadályozza a fej és a kormánykerék érintkezését, amelyet követően a fej oldalra fordult, és elmozdult a légzsákról. Ezért a vezető fejvédelme csupán kielégítő. A vezető lábszárának védelme elégséges. A nem deformálódó akadállyal való, teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető medencéje kicsúszott a biztonsági öv vízszintes szára alatt, ami veszélyezteti a térd, a combcsont és a medence épségét. A védelmi szint ezen a testrészen gyenge.

A Karl maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett.  A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban rendkívül nagy mértékű bordakimozdulás volt mérhető, a mellkas védelme gyenge, a súlyos sérülés kockázata magas. Az Opel már bejelentette, hogy ezen javítani kíván. Az első ülések és a fejtámlák elégséges védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése szintén elégséges teljesítményt jósol.  A Karl opcióként sem kínál önműködő vészfékezési rendszert


Gyermekbiztonság (35,3 pont, 72%)

A Karl maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél éves gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyakat és mellkast érő lassulás értéke hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél a másfél éves bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés, ám a hároméves bábu feje túllendült az ülés fejvédő elemein, ezért nem kapott pontot. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (24,5 pont, 68%)

A lökhárító maximális pontot kapott, minden ponton jó védelmet biztosított a lábszárnak. A medencetáj védelme már nem volt ilyen egyértelmű, egyes pontokon jól, másutt kifejezetten rosszul teljesített az autó. A motorháztető felülete és a szélvédő legtöbb pontján jól vagy megfelelően óvta a gyalogos fejét; rossz eredmények születtek a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél.

Biztonsági berendezések (8,3  pont, 64%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, akárcsak a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A Karl nem rendelkezik automatikus fékrendszerrel.

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.