Nem meggyőző az Opel kisautója

Opel Karl EuroNCAP 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.08. 13.00

Összességében négy csillagot érdemelt, de több részterületen is leszerepelt az Opel legkisebb modellje.

Felnőtt utasvédelem (28,2 pont,74%)

Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsák nem fúvódott fel eléggé ahhoz, hogy megakadályozza a fej és a kormánykerék érintkezését, amelyet követően a fej oldalra fordult, és elmozdult a légzsákról. Ezért a vezető fejvédelme csupán kielégítő. A vezető lábszárának védelme elégséges. A nem deformálódó akadállyal való, teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető medencéje kicsúszott a biztonsági öv vízszintes szára alatt, ami veszélyezteti a térd, a combcsont és a medence épségét. A védelmi szint ezen a testrészen gyenge.

A Karl maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett.  A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban rendkívül nagy mértékű bordakimozdulás volt mérhető, a mellkas védelme gyenge, a súlyos sérülés kockázata magas. Az Opel már bejelentette, hogy ezen javítani kíván. Az első ülések és a fejtámlák elégséges védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése szintén elégséges teljesítményt jósol.  A Karl opcióként sem kínál önműködő vészfékezési rendszert


Gyermekbiztonság (35,3 pont, 72%)

A Karl maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél éves gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyakat és mellkast érő lassulás értéke hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél a másfél éves bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés, ám a hároméves bábu feje túllendült az ülés fejvédő elemein, ezért nem kapott pontot. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (24,5 pont, 68%)

A lökhárító maximális pontot kapott, minden ponton jó védelmet biztosított a lábszárnak. A medencetáj védelme már nem volt ilyen egyértelmű, egyes pontokon jól, másutt kifejezetten rosszul teljesített az autó. A motorháztető felülete és a szélvédő legtöbb pontján jól vagy megfelelően óvta a gyalogos fejét; rossz eredmények születtek a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél.

Biztonsági berendezések (8,3  pont, 64%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, akárcsak a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A Karl nem rendelkezik automatikus fékrendszerrel.

Kommentek

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.