Vigyázhatna jobban is a nagy Skoda

Skoda Superb EuroNCAP 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 15.15

Kiemelkedőnek nem nevezhető a teljesítménye, de megcsípte az ötcsillagos minősítést a Škoda új zászlóshajója az európai törésteszten.


Felnőtt utasvédelem (32,7 pont, 86%)

Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát.  A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.  A teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető mellkasának védelme elégséges volt, míg a hátsó utas nyaka és mellkasa kielégítő védelmet élvezett. Minden egyéb testrész jól védett.

A Superb maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során jó volt a testrészek védelme, kivéve a mellkast, amely csak kielégítő minősítést szerzett. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése csupán elégséges teljesítményt jósol. A Superb önműködő vészfékezési rendszere piactól függően alapfelszerelés vagy opciós tétel, éppen ezért a kis sebességnél mutatott jó teljesítménye ellenére hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.


Gyermekbiztonság (42,2 pont, 86%)

A Superb maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak terhelése hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermeküléstípus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (25,7 pont, 71%)

A lökhárító többnyire jó védelmet biztosított a lábszárnak, a medencetáj védelmére maximális pontszámot kapott az autó. A motorháztető felülete legtöbb pontján megfelelően óvta a gyalogos fejét; gyenge vagy rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél születtek.


Biztonsági berendezések (9,9 pont, 76%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Az opciós sávban tartó rendszert várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy az EuroNCAP figyelembe vegye teljesítményét. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd, ezért pontot kapott. Ugyanez érvényes a felárért megrendelhető automatikus fékrendszerre, amely autópálya-tempónál jól teljesített.

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.