Vigyázhatna jobban is a nagy Skoda

Skoda Superb EuroNCAP 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 15.15

Kiemelkedőnek nem nevezhető a teljesítménye, de megcsípte az ötcsillagos minősítést a Škoda új zászlóshajója az európai törésteszten.


Felnőtt utasvédelem (32,7 pont, 86%)

Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát.  A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.  A teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető mellkasának védelme elégséges volt, míg a hátsó utas nyaka és mellkasa kielégítő védelmet élvezett. Minden egyéb testrész jól védett.

A Superb maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során jó volt a testrészek védelme, kivéve a mellkast, amely csak kielégítő minősítést szerzett. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése csupán elégséges teljesítményt jósol. A Superb önműködő vészfékezési rendszere piactól függően alapfelszerelés vagy opciós tétel, éppen ezért a kis sebességnél mutatott jó teljesítménye ellenére hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.


Gyermekbiztonság (42,2 pont, 86%)

A Superb maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak terhelése hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermeküléstípus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (25,7 pont, 71%)

A lökhárító többnyire jó védelmet biztosított a lábszárnak, a medencetáj védelmére maximális pontszámot kapott az autó. A motorháztető felülete legtöbb pontján megfelelően óvta a gyalogos fejét; gyenge vagy rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél születtek.


Biztonsági berendezések (9,9 pont, 76%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Az opciós sávban tartó rendszert várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy az EuroNCAP figyelembe vegye teljesítményét. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd, ezért pontot kapott. Ugyanez érvényes a felárért megrendelhető automatikus fékrendszerre, amely autópálya-tempónál jól teljesített.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.