Vigyázhatna jobban is a nagy Skoda

Skoda Superb EuroNCAP 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 15.15

Kiemelkedőnek nem nevezhető a teljesítménye, de megcsípte az ötcsillagos minősítést a Škoda új zászlóshajója az európai törésteszten.


Felnőtt utasvédelem (32,7 pont, 86%)

Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát.  A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt.  A teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető mellkasának védelme elégséges volt, míg a hátsó utas nyaka és mellkasa kielégítő védelmet élvezett. Minden egyéb testrész jól védett.

A Superb maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során jó volt a testrészek védelme, kivéve a mellkast, amely csak kielégítő minősítést szerzett. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése csupán elégséges teljesítményt jósol. A Superb önműködő vészfékezési rendszere piactól függően alapfelszerelés vagy opciós tétel, éppen ezért a kis sebességnél mutatott jó teljesítménye ellenére hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.


Gyermekbiztonság (42,2 pont, 86%)

A Superb maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak terhelése hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermeküléstípus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (25,7 pont, 71%)

A lökhárító többnyire jó védelmet biztosított a lábszárnak, a medencetáj védelmére maximális pontszámot kapott az autó. A motorháztető felülete legtöbb pontján megfelelően óvta a gyalogos fejét; gyenge vagy rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél születtek.


Biztonsági berendezések (9,9 pont, 76%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Az opciós sávban tartó rendszert várhatóan túl kevesen fogják megrendelni ahhoz, hogy az EuroNCAP figyelembe vegye teljesítményét. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd, ezért pontot kapott. Ugyanez érvényes a felárért megrendelhető automatikus fékrendszerre, amely autópálya-tempónál jól teljesített.

Kommentek

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.