Csalt az autógyár a törésteszten?

Extra biztonsági rendszert kapott a tesztelt modell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.17. 07.40

Az USA-ban megismétlik a piac egyik legnépszerűbb modelljének a töréstesztjét. Az ok: fennáll a gyanú, hogy a gyártó manipulatív módszerekhez folyamodott.

Az Automotive News szakfolyóirat hívta fel az észak-amerikai törésteszteket elvégző közúti biztonsági biztosító intézet (IIHS) figyelmét egy érdekességre: a vadonatúj, alumínium felépítménye miatt egyébként is a figyelem középpontjában álló Ford F-150 platós kisteherautó bizonyos konfigurációi a többiektől eltérő, hatékonyabb biztonsági rendszerekkel rendelkeznek.

A Ford egy egyszerű, de hatékony módszert dolgozott ki annak megakadályozására, hogy a pickup sarkát érő frontális ütközésnél az első kerekek behatoljanak az utastérbe: a megfelelő pontokra hegesztett acélrudakkal erősítette meg az alvázat. Ez dicséretes, csakhogy az extra szolgáltatásból kizárólag az F-150 legnépszerűbb kivitele, a duplafülkés SuperCrew felépítmény részesült, a szimpla Regular Cab és a másfeles SuperCab nem.

Ez pedig azért baj, mert az IIHS mindig egy adott modell legnépszerűbb kivitelét teszteli. Felmerült tehát a gyanú, hogy nem véletlen a szelektív biztonság, de ami ennél fontosabb: elképzelhető, hogy más kiviteleiben korántsem olyan biztonságos az autó, mint gondolták. Az intézet ezért a napokban egy újabb töréstesztet hajtott végre a modell egyszerűbb, kevésbé keresett (extrafülkés) példányával. Az így szerzett tapasztalatokkal kiegészített, végső értékelés publikálását a nyár végére halasztották.

Az évtized életmentő ötlete az átlátszó kamion – láttad már?

Nem tudni, a Ford számíthat-e bármilyen elmarasztalásra a manipulatív biztonsági fejlesztés miatt.

A Ford F-150 nem csak alumínium karosszériájával számít unikumnak a piacon: személyautókhoz méltó biztonsági és kényelmi felszereltsége többek között körkörös manőverező kamerát, LED-es fényszórókat, különleges vontatási csomagot, sávban tartó rendszert és automatikus vészfékrendszert tartalmaz.

A modell az NHTSA hatósági utasbiztonsági vizsgálaton már megszerezte az ötcsillagos minősítést; nem csak a SuperCrew kivitelben (alább), hanem a most kifogásolt szimpla fülkés Regular Cab verzióban is.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.