Csalt az autógyár a törésteszten?

Extra biztonsági rendszert kapott a tesztelt modell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.17. 07.40

Az USA-ban megismétlik a piac egyik legnépszerűbb modelljének a töréstesztjét. Az ok: fennáll a gyanú, hogy a gyártó manipulatív módszerekhez folyamodott.

Az Automotive News szakfolyóirat hívta fel az észak-amerikai törésteszteket elvégző közúti biztonsági biztosító intézet (IIHS) figyelmét egy érdekességre: a vadonatúj, alumínium felépítménye miatt egyébként is a figyelem középpontjában álló Ford F-150 platós kisteherautó bizonyos konfigurációi a többiektől eltérő, hatékonyabb biztonsági rendszerekkel rendelkeznek.

A Ford egy egyszerű, de hatékony módszert dolgozott ki annak megakadályozására, hogy a pickup sarkát érő frontális ütközésnél az első kerekek behatoljanak az utastérbe: a megfelelő pontokra hegesztett acélrudakkal erősítette meg az alvázat. Ez dicséretes, csakhogy az extra szolgáltatásból kizárólag az F-150 legnépszerűbb kivitele, a duplafülkés SuperCrew felépítmény részesült, a szimpla Regular Cab és a másfeles SuperCab nem.

Ez pedig azért baj, mert az IIHS mindig egy adott modell legnépszerűbb kivitelét teszteli. Felmerült tehát a gyanú, hogy nem véletlen a szelektív biztonság, de ami ennél fontosabb: elképzelhető, hogy más kiviteleiben korántsem olyan biztonságos az autó, mint gondolták. Az intézet ezért a napokban egy újabb töréstesztet hajtott végre a modell egyszerűbb, kevésbé keresett (extrafülkés) példányával. Az így szerzett tapasztalatokkal kiegészített, végső értékelés publikálását a nyár végére halasztották.

Az évtized életmentő ötlete az átlátszó kamion – láttad már?

Nem tudni, a Ford számíthat-e bármilyen elmarasztalásra a manipulatív biztonsági fejlesztés miatt.

A Ford F-150 nem csak alumínium karosszériájával számít unikumnak a piacon: személyautókhoz méltó biztonsági és kényelmi felszereltsége többek között körkörös manőverező kamerát, LED-es fényszórókat, különleges vontatási csomagot, sávban tartó rendszert és automatikus vészfékrendszert tartalmaz.

A modell az NHTSA hatósági utasbiztonsági vizsgálaton már megszerezte az ötcsillagos minősítést; nem csak a SuperCrew kivitelben (alább), hanem a most kifogásolt szimpla fülkés Regular Cab verzióban is.

Kommentek

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.