Felnőtt utasvédelem (34,1 pont, 89%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A Vitara maximális pontszámot ért el az utasoldalon elhelyezkedő bábu védelme terén, minden testtáj jó védelmet élvezett. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. 
A frontális ütköztetés vizsgapontban az utas minden testrésze jó védelmet élvezett, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. A hátul utazók esetén a nyak és a mellkas védelme megfelelő, a fejé és a combé jó volt.
Az oldalirányú ütközés során minden kritikus testrész védelme jó volt, a Vitara maximális pontszámot szerzett. Még a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is jó volt a testrészek védelme, az autó maximális pontot kapott. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése hasonló teljesítményt jósolt.  A Vitara önműködő vészfékezési rendszere már kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.

Gyermekbiztonság (42,0 pont, 85%)

A Vitara maximális pontszámot kapott az egyéves gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak helyenként kissé magas terhelést kapott. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (27,6 pont, 76%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a medencetáj védelme vegyes volt, egyes területeken rossz, másutt jó volt a védelmi szint. A motorháztető felülete legtöbb pontján jól óvta a gyalogos fejét; rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál születtek.

Biztonsági berendezések (98 pont, 75%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd; a rendszer működése megfelelt az Euro NCAP kritériumainak. Felárért megrendelhető az automatikus fékrendszer. Mivel a rendszer opciós, kissebességű funkcionalitását nem értékelték, a városok közötti közlekedésre jellemző, magasabb sebességtartományban megvizsgálta és jónak találta működését az Euro NCAP. Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nem rendelhető a Vitarához.