Remekül törik a legfiatalabb Suzuki

Suzuki Vitara 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.22. 18.00

Amilyen kicsi, olyan tisztességgel védi utasait a Suzuki új generációs szabadidő-Vitarája.

Felnőtt utasvédelem (34,1 pont, 89%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A Vitara maximális pontszámot ért el az utasoldalon elhelyezkedő bábu védelme terén, minden testtáj jó védelmet élvezett. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. 
A frontális ütköztetés vizsgapontban az utas minden testrésze jó védelmet élvezett, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. A hátul utazók esetén a nyak és a mellkas védelme megfelelő, a fejé és a combé jó volt.
Az oldalirányú ütközés során minden kritikus testrész védelme jó volt, a Vitara maximális pontszámot szerzett. Még a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is jó volt a testrészek védelme, az autó maximális pontot kapott. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése hasonló teljesítményt jósolt.  A Vitara önműködő vészfékezési rendszere már kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.

Gyermekbiztonság (42,0 pont, 85%)

A Vitara maximális pontszámot kapott az egyéves gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak helyenként kissé magas terhelést kapott. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (27,6 pont, 76%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a medencetáj védelme vegyes volt, egyes területeken rossz, másutt jó volt a védelmi szint. A motorháztető felülete legtöbb pontján jól óvta a gyalogos fejét; rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál születtek.

Biztonsági berendezések (98 pont, 75%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd; a rendszer működése megfelelt az Euro NCAP kritériumainak. Felárért megrendelhető az automatikus fékrendszer. Mivel a rendszer opciós, kissebességű funkcionalitását nem értékelték, a városok közötti közlekedésre jellemző, magasabb sebességtartományban megvizsgálta és jónak találta működését az Euro NCAP. Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nem rendelhető a Vitarához.

Kommentek

  • Szaky

    Ezek az un AHSS acélok, DP, CP, Trip, Twip, MART acélok áldásos hatásai, ezeket kellene már más neves gyártóknak is alkalmazni, talán akkor a Focus III sem lenne 1300kg!!!

  • traylor

    Az oké, hogy remekül törik, de hogy megy?

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.