Remekül törik a legfiatalabb Suzuki

Suzuki Vitara 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.22. 18.00

Amilyen kicsi, olyan tisztességgel védi utasait a Suzuki új generációs szabadidő-Vitarája.

Felnőtt utasvédelem (34,1 pont, 89%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A Vitara maximális pontszámot ért el az utasoldalon elhelyezkedő bábu védelme terén, minden testtáj jó védelmet élvezett. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. 
A frontális ütköztetés vizsgapontban az utas minden testrésze jó védelmet élvezett, kivéve a mellkast, amelynek a védelme csupán megfelelő volt. A hátul utazók esetén a nyak és a mellkas védelme megfelelő, a fejé és a combé jó volt.
Az oldalirányú ütközés során minden kritikus testrész védelme jó volt, a Vitara maximális pontszámot szerzett. Még a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is jó volt a testrészek védelme, az autó maximális pontot kapott. Az első ülések és a fejtámlák jó védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése hasonló teljesítményt jósolt.  A Vitara önműködő vészfékezési rendszere már kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.

Gyermekbiztonság (42,0 pont, 85%)

A Vitara maximális pontszámot kapott az egyéves gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyak helyenként kissé magas terhelést kapott. Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (27,6 pont, 76%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a medencetáj védelme vegyes volt, egyes területeken rossz, másutt jó volt a védelmi szint. A motorháztető felülete legtöbb pontján jól óvta a gyalogos fejét; rossz eredmények csak a kemény szélvédőoszlopnál születtek.

Biztonsági berendezések (98 pont, 75%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, ám a várakozások szerint a legtöbb autóhoz megrendelik majd; a rendszer működése megfelelt az Euro NCAP kritériumainak. Felárért megrendelhető az automatikus fékrendszer. Mivel a rendszer opciós, kissebességű funkcionalitását nem értékelték, a városok közötti közlekedésre jellemző, magasabb sebességtartományban megvizsgálta és jónak találta működését az Euro NCAP. Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nem rendelhető a Vitarához.

Kommentek

  • Szaky

    Ezek az un AHSS acélok, DP, CP, Trip, Twip, MART acélok áldásos hatásai, ezeket kellene már más neves gyártóknak is alkalmazni, talán akkor a Focus III sem lenne 1300kg!!!

  • traylor

    Az oké, hogy remekül törik, de hogy megy?

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.