Minimális Jeep, maximális biztonság

Jeep Renegade 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 11.00

A Fiat padlólemezre épülő amerikai-olasz szabadidő-járművecske minden részfeladatot derekasan teljesített.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 87%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. A frontális ütközés során az utas teljes testfelülete jó védelmet élvezett.  Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a Jeep maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt.  A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme megfelelő, a többi testrészé jó volt. Az első és hátsó ülések csupán elégséges védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen. A Jeep Renegade felárért önműködő vészfékezési rendszerrel is megrendelhető, amely már egészen kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.

Gyermekbiztonság (42 pont, 85%)


A Renegade maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábu hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 65%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle túlnyomórészt gyenge vagy rossz védelmet biztosított a medencetájnak. A motorháztető legtöbb pontján jól, a többin megfelelően óvta a fejet; a kemény szélvédőoszlopnál rossz eredmények születtek. 

Biztonsági berendezések (10 pont, 74%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Szintén szériafelszerelés a vezető által beállítható sebességhatároló rendszer, működése megfelelt az Euro NCAP kritériumainak, így pontot érdemelt. Opcióként megrendelhető a városban jellemző sebességtartományoktól egészen az országúti tempóig üzemelő automatikus fékrendszer. Mivel ezt várhatóan az eladott autók többségéhez megrendelik majd, az Euro NCAP a magas sebességtartományban megvizsgálta és jónak találta működését. A szintén opciós sávelhagyásra figyelmeztető rendszerből ezzel szemben várhatóan keveset rendelnek majd meg, így a testület kihagyta az értékelésből.

Kommentek

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.