Minimális Jeep, maximális biztonság

Jeep Renegade 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 11.00

A Fiat padlólemezre épülő amerikai-olasz szabadidő-járművecske minden részfeladatot derekasan teljesített.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 87%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. A frontális ütközés során az utas teljes testfelülete jó védelmet élvezett.  Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a Jeep maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt.  A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme megfelelő, a többi testrészé jó volt. Az első és hátsó ülések csupán elégséges védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen. A Jeep Renegade felárért önműködő vészfékezési rendszerrel is megrendelhető, amely már egészen kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták, arra nem szerzett pontot az autó.

Gyermekbiztonság (42 pont, 85%)


A Renegade maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábu hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 65%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle túlnyomórészt gyenge vagy rossz védelmet biztosított a medencetájnak. A motorháztető legtöbb pontján jól, a többin megfelelően óvta a fejet; a kemény szélvédőoszlopnál rossz eredmények születtek. 

Biztonsági berendezések (10 pont, 74%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Szintén szériafelszerelés a vezető által beállítható sebességhatároló rendszer, működése megfelelt az Euro NCAP kritériumainak, így pontot érdemelt. Opcióként megrendelhető a városban jellemző sebességtartományoktól egészen az országúti tempóig üzemelő automatikus fékrendszer. Mivel ezt várhatóan az eladott autók többségéhez megrendelik majd, az Euro NCAP a magas sebességtartományban megvizsgálta és jónak találta működését. A szintén opciós sávelhagyásra figyelmeztető rendszerből ezzel szemben várhatóan keveset rendelnek majd meg, így a testület kihagyta az értékelésből.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.