Biztonságosabb a villanyautó, mint a dízel!

Kia Soul és Kia Soul EV 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 15.00

Ilyen sem volt még: egyszerre tesztelték egy modell benzin- és villanymotoros változatát. Érdekes eredmények születtek.

Felnőtt utasvédelem (29/32 pont, 75/84%)

Az Euro NCAP egyidejűleg, de külön-külön tesztelte a Kia Soul belső égésű (történetesen dízel) motorral szerelt, illetve elektromos üzemű kivitelét. Bizonyos vizsgálati területeken eltérő eredmények születtek, ez azonban aligha a hajtáslánc érdeme: egyszerűen arról lehet szó, hogy a Soul EV minden bizonnyal már az új, módosított vázszerkezetet kapta meg. És akkor lássuk a részleteket.

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt. A Soul EV esetén az eredmény testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül érvényes, ám a tesztelt dízel verziónál kiderült, hogy az első segédvázkeretben elengedett néhány hegesztési varrat, és ennek következtében megrepedt a lábtér. Így a combcsont és a térd védelme nem tekinthető univerzálisan biztosítottnak, a kormánykerék és a középkonzol széle a körülmények miatt sérülésveszélyesnek tekintendők.
Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a Soul mindkét kivitele maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme gyengének bizonyult. A dízel üzemű modell kapcsán megállapítást nyert, hogy a KNAJP816LF7778250 alvázszámtól kezdődően a Soult eltérő kialakítású és késleltetésű elülső légzsákokkal szerelték fel, amely a korábbinál hatékonyabban védelmezi a mellkast. A Kia folyamatosan lecseréli a légzsákokat a már értékesített modellekben.  Az első ülések ostorcsapás nyaksérülés elleni védelme jó, a hátsóké elégséges. 

Felül a Soul, alul a Soul EV eredményei

Gyermekbiztonság (41 pont, 82%)

A Kia Soul mindkét kivitele maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális és oldalirányú ütköztetés). Az előrefelé néző ülésben elhelyezett, hároméves gyermeket szimuláló tesztbábu feje frontális ütközés esetén nem mozdult előre szélsőséges mértékben, bár a nyakon mért erőhatások kissé magasak voltak, ahogy a dízelmotoros verziónál a mellkasra is túlzott erők hatottak.Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztatja a vezetőt, a rendszer pontot érdemelt. A gépkocsikba minden, jóváhagyott  típusú gyermekülést be lehetett szerelni.

Gyalogosbiztonság (21 pont, 59%) 


A lökhárító csaknem minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, a Soul és a Soul EV egyaránt nulla pontot kapott erre a vizsgálati területre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a gyalogos fejének, de a kemény szélvédőoszlopok gyengén teljesítettek. 

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sebességhatároló berendezés feláras, ám várhatóan a legtöbb eladott gépkocsihoz megrendelik,így értékelték; teljesítménye megfelelt az elvárásoknak. A Soul / Soul EV modellekhez sem sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, sem ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nem rendelhető.

Nyitóképünkön a Soul EV modell látható; további képek a Galériában

Kommentek

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.