Felnőtt utasvédelem (29/32 pont, 75/84%)

Az Euro NCAP egyidejűleg, de külön-külön tesztelte a Kia Soul belső égésű (történetesen dízel) motorral szerelt, illetve elektromos üzemű kivitelét. Bizonyos vizsgálati területeken eltérő eredmények születtek, ez azonban aligha a hajtáslánc érdeme: egyszerűen arról lehet szó, hogy a Soul EV minden bizonnyal már az új, módosított vázszerkezetet kapta meg. És akkor lássuk a részleteket.

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt. A Soul EV esetén az eredmény testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül érvényes, ám a tesztelt dízel verziónál kiderült, hogy az első segédvázkeretben elengedett néhány hegesztési varrat, és ennek következtében megrepedt a lábtér. Így a combcsont és a térd védelme nem tekinthető univerzálisan biztosítottnak, a kormánykerék és a középkonzol széle a körülmények miatt sérülésveszélyesnek tekintendők.
Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a Soul mindkét kivitele maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme gyengének bizonyult. A dízel üzemű modell kapcsán megállapítást nyert, hogy a KNAJP816LF7778250 alvázszámtól kezdődően a Soult eltérő kialakítású és késleltetésű elülső légzsákokkal szerelték fel, amely a korábbinál hatékonyabban védelmezi a mellkast. A Kia folyamatosan lecseréli a légzsákokat a már értékesített modellekben.  Az első ülések ostorcsapás nyaksérülés elleni védelme jó, a hátsóké elégséges. 

Felül a Soul, alul a Soul EV eredményei

Gyermekbiztonság (41 pont, 82%)

A Kia Soul mindkét kivitele maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális és oldalirányú ütköztetés). Az előrefelé néző ülésben elhelyezett, hároméves gyermeket szimuláló tesztbábu feje frontális ütközés esetén nem mozdult előre szélsőséges mértékben, bár a nyakon mért erőhatások kissé magasak voltak, ahogy a dízelmotoros verziónál a mellkasra is túlzott erők hatottak.Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztatja a vezetőt, a rendszer pontot érdemelt. A gépkocsikba minden, jóváhagyott  típusú gyermekülést be lehetett szerelni.

Gyalogosbiztonság (21 pont, 59%) 


A lökhárító csaknem minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, a Soul és a Soul EV egyaránt nulla pontot kapott erre a vizsgálati területre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a gyalogos fejének, de a kemény szélvédőoszlopok gyengén teljesítettek. 

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sebességhatároló berendezés feláras, ám várhatóan a legtöbb eladott gépkocsihoz megrendelik,így értékelték; teljesítménye megfelelt az elvárásoknak. A Soul / Soul EV modellekhez sem sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, sem ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nem rendelhető.

Nyitóképünkön a Soul EV modell látható; további képek a Galériában