Biztonságosabb a villanyautó, mint a dízel!

Kia Soul és Kia Soul EV 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 15.00

Ilyen sem volt még: egyszerre tesztelték egy modell benzin- és villanymotoros változatát. Érdekes eredmények születtek.

Felnőtt utasvédelem (29/32 pont, 75/84%)

Az Euro NCAP egyidejűleg, de külön-külön tesztelte a Kia Soul belső égésű (történetesen dízel) motorral szerelt, illetve elektromos üzemű kivitelét. Bizonyos vizsgálati területeken eltérő eredmények születtek, ez azonban aligha a hajtáslánc érdeme: egyszerűen arról lehet szó, hogy a Soul EV minden bizonnyal már az új, módosított vázszerkezetet kapta meg. És akkor lássuk a részleteket.

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt. A Soul EV esetén az eredmény testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül érvényes, ám a tesztelt dízel verziónál kiderült, hogy az első segédvázkeretben elengedett néhány hegesztési varrat, és ennek következtében megrepedt a lábtér. Így a combcsont és a térd védelme nem tekinthető univerzálisan biztosítottnak, a kormánykerék és a középkonzol széle a körülmények miatt sérülésveszélyesnek tekintendők.
Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a Soul mindkét kivitele maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme gyengének bizonyult. A dízel üzemű modell kapcsán megállapítást nyert, hogy a KNAJP816LF7778250 alvázszámtól kezdődően a Soult eltérő kialakítású és késleltetésű elülső légzsákokkal szerelték fel, amely a korábbinál hatékonyabban védelmezi a mellkast. A Kia folyamatosan lecseréli a légzsákokat a már értékesített modellekben.  Az első ülések ostorcsapás nyaksérülés elleni védelme jó, a hátsóké elégséges. 

Felül a Soul, alul a Soul EV eredményei

Gyermekbiztonság (41 pont, 82%)

A Kia Soul mindkét kivitele maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban (frontális és oldalirányú ütköztetés). Az előrefelé néző ülésben elhelyezett, hároméves gyermeket szimuláló tesztbábu feje frontális ütközés esetén nem mozdult előre szélsőséges mértékben, bár a nyakon mért erőhatások kissé magasak voltak, ahogy a dízelmotoros verziónál a mellkasra is túlzott erők hatottak.Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztatja a vezetőt, a rendszer pontot érdemelt. A gépkocsikba minden, jóváhagyott  típusú gyermekülést be lehetett szerelni.

Gyalogosbiztonság (21 pont, 59%) 


A lökhárító csaknem minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, a Soul és a Soul EV egyaránt nulla pontot kapott erre a vizsgálati területre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a gyalogos fejének, de a kemény szélvédőoszlopok gyengén teljesítettek. 

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sebességhatároló berendezés feláras, ám várhatóan a legtöbb eladott gépkocsihoz megrendelik,így értékelték; teljesítménye megfelelt az elvárásoknak. A Soul / Soul EV modellekhez sem sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, sem ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nem rendelhető.

Nyitóképünkön a Soul EV modell látható; további képek a Galériában

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.