Hibridként is helyt áll az Audi A3

Audi A3 e-tron 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.20. 15.00

Ahogy három éve az alapmodell, hálózatról tölthető kivitelében is jól, ha nem is hibátlanul teljesített a törésteszten az Audi A3.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 82%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsákban nem épült fel elegendő nyomás ahhoz, hogy a vezető feje ne érintse a kormánykereket, ezért pontlevonás járt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban az Audi m maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár benyomódása a mellkas elégséges védelmét jelezte, minden egyéb testrész védettsége jó vagy megfelelő. Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az A3 Sportback e-tron felárért önműködő vészfékezési rendszerrel is megrendelhető, amely már egészen kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták.

Gyermekbiztonság (39 pont, 78%)


Az A3 Sportback e-tron maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábui hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolóért azonban felárat kérnek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A gépkocsiba nem minden típusú gyermekülést lehetett beszerelni: ilyen a 0+ kategóriás, menetiránnyal ellentétesen használandó hordozó a jobb első ülésen (nem alapáras a kikapcsolható légzsák), illetve a  2/3 kategóriás ülések nem feküdtek fel tökéletesen a hátsó szélső ülésekre. Minden egyéb üléstípus behelyezése problémamentes volt.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 66%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle minden pontján rosszul védelmezte a medencetájat. Az Audi A3 e-tron aktív motorházfedele széles sebességtartományban biztosít fokozott védelmet a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknak, ezért a motorháztetőre vonatkozó vizsgálatokat annak aktivált, megemelt pozíciójában hajtották végre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sávelhagyásra figyelmeztető berendezés feláras, ám várhatóan kellő számban rendelik majd meg, ezért pontot ért. Hasonló a helyzet az ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nagysebességű Inter-Urban funkciójával, amelynek teljesítményét megfelelőnek ítélték meg. Az Audi A3 e-tronhoz nem rendelhető sebességhatároló berendezés.

Kommentek

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.