Hibridként is helyt áll az Audi A3

Audi A3 e-tron 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.20. 15.00

Ahogy három éve az alapmodell, hálózatról tölthető kivitelében is jól, ha nem is hibátlanul teljesített a törésteszten az Audi A3.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 82%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsákban nem épült fel elegendő nyomás ahhoz, hogy a vezető feje ne érintse a kormánykereket, ezért pontlevonás járt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban az Audi m maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár benyomódása a mellkas elégséges védelmét jelezte, minden egyéb testrész védettsége jó vagy megfelelő. Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az A3 Sportback e-tron felárért önműködő vészfékezési rendszerrel is megrendelhető, amely már egészen kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták.

Gyermekbiztonság (39 pont, 78%)


Az A3 Sportback e-tron maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábui hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolóért azonban felárat kérnek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A gépkocsiba nem minden típusú gyermekülést lehetett beszerelni: ilyen a 0+ kategóriás, menetiránnyal ellentétesen használandó hordozó a jobb első ülésen (nem alapáras a kikapcsolható légzsák), illetve a  2/3 kategóriás ülések nem feküdtek fel tökéletesen a hátsó szélső ülésekre. Minden egyéb üléstípus behelyezése problémamentes volt.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 66%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle minden pontján rosszul védelmezte a medencetájat. Az Audi A3 e-tron aktív motorházfedele széles sebességtartományban biztosít fokozott védelmet a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknak, ezért a motorháztetőre vonatkozó vizsgálatokat annak aktivált, megemelt pozíciójában hajtották végre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sávelhagyásra figyelmeztető berendezés feláras, ám várhatóan kellő számban rendelik majd meg, ezért pontot ért. Hasonló a helyzet az ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nagysebességű Inter-Urban funkciójával, amelynek teljesítményét megfelelőnek ítélték meg. Az Audi A3 e-tronhoz nem rendelhető sebességhatároló berendezés.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.