Hibridként is helyt áll az Audi A3

Audi A3 e-tron 2015 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.20. 15.00

Ahogy három éve az alapmodell, hálózatról tölthető kivitelében is jól, ha nem is hibátlanul teljesített a törésteszten az Audi A3.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 82%)

Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsákban nem épült fel elegendő nyomás ahhoz, hogy a vezető feje ne érintse a kormánykereket, ezért pontlevonás járt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban az Audi m maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár benyomódása a mellkas elégséges védelmét jelezte, minden egyéb testrész védettsége jó vagy megfelelő. Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az A3 Sportback e-tron felárért önműködő vészfékezési rendszerrel is megrendelhető, amely már egészen kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták.

Gyermekbiztonság (39 pont, 78%)


Az A3 Sportback e-tron maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábui hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolóért azonban felárat kérnek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A gépkocsiba nem minden típusú gyermekülést lehetett beszerelni: ilyen a 0+ kategóriás, menetiránnyal ellentétesen használandó hordozó a jobb első ülésen (nem alapáras a kikapcsolható légzsák), illetve a  2/3 kategóriás ülések nem feküdtek fel tökéletesen a hátsó szélső ülésekre. Minden egyéb üléstípus behelyezése problémamentes volt.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 66%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle minden pontján rosszul védelmezte a medencetájat. Az Audi A3 e-tron aktív motorházfedele széles sebességtartományban biztosít fokozott védelmet a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknak, ezért a motorháztetőre vonatkozó vizsgálatokat annak aktivált, megemelt pozíciójában hajtották végre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sávelhagyásra figyelmeztető berendezés feláras, ám várhatóan kellő számban rendelik majd meg, ezért pontot ért. Hasonló a helyzet az ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nagysebességű Inter-Urban funkciójával, amelynek teljesítményét megfelelőnek ítélték meg. Az Audi A3 e-tronhoz nem rendelhető sebességhatároló berendezés.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.