Dacia Logan: legalább a gyerek megúszhatja…

Dacia Logan MCV 2014 törésteszt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.03. 13.00

Ha a karosszériaszerkezet nem csuklana össze, átlagosnak mondhatnánk a Dacia Logan MCV teljesítményét. Sajnos azonban összecsuklik, nem is akárhogyan.

Felnőtt utasvédelem (22 pont, 57%)

Az utascella a frontális ütközés során súlyosan deformálódott, további terhelést nyilvánvalóan nem tudott volna elviselni. A szélvédőoszlop tetejénél meghajlott a lemez, a küszöbön áthaladó erőelvezetési útvonal szerkezetileg instabillá vált. Ez, valamint a tesztbábuval mért adatok, gyenge mellkasvédelmi teljesítményt eredményeztek a vezető oldalán. Egyik elülső biztonsági öv sem rendelkezik előfeszítővel. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt, ugyanakkor mivel a műszerfalon található elemek (kormányoszlop, biztosítéktábla, konzolok) testalkattól és üléshelyzettől függően sérülést okozhattak volna, mindkét mért testtáj védelmét csupán elégségesnek ítélték meg. Az alsó segédvázkeret az ütközés hatására behatolt a lábtérbe, a tengelykapcsoló 144 mm-t mozdult hátra, ezért a boka és a lábfej védettsége gyenge minősítést kapott. 

Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a kombinált oldal/fejlégzsák a tesztbábu feje előtt nyílt ki, minimális védelmet biztosítva, emiatt annak ellenére pontlevonás járt, hogy a bábun mért terhelési értékek belül maradtak a tűréshatáron. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során gyenge volt, a vezető ülése oldalirányban elmozdult helyéről, és nyithatatlanná tette a biztonsági öv csatját; a tesztbábut ki kellett vágni az autóból. Az első ülések ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelme a tesztelt értékek szerint elégséges, a hátsóké (geometriai elemzés alapján) rossz.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)


A Logan MCV maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a nyakra ható nyújtó erők túlságosan magasak voltak, így ebben a vizsgálati számban nem kapott pontot a Dacia. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolót azonban csupán egy eltávolítható matrica jelzi, ezért a rendszer nem kapott pontot. A típushoz jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, kivéve a lábtámasszal szerelt, univerzális (0. csoportos) gyermeküléseket, amelyek a padlóalagút miatt a hátsó középső ülésen nem helyezhetők el biztonságosan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 55%)

A lökhárító többnyire jó vagy megfelelő védelmet biztosított a lábszárnak, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, és nem kapott pontot. A gépházfedél azon területei, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok teljesítménye gyenge volt.  


Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Logan MCV alapáron kínálja az ESP menetstabilizálót. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására; hátul nincs ilyen rendszer. A Logan opcióként kínál ugyan sebességszabályozó rendszert, ám mivel az eladott autók többségébe ez várhatóan nem kerül bele, nem kapott rá pontot a modell. Sem sávban tartó berendezés, sem autonóm fékrendszer nem kapható a Daciához.

Kommentek

  • v_gabe

    A 9 éves autóm is jobb ennél, pedig csak egy fusion.

  • MezgaBela

    Hát igen, azóta eltelt 9 év és legalább 2 vagy 3 NCAP szigorítás. Biztos vagyok benne, hogy ma is kapna a kis Fusion egy csillagot.(De csak azért mert hamarosan itt a karácsony.)

  • HERCULES

    Azért is kerül “csak” ennyibe, amennyibe!

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.