Felnőtt utasvédelem (22 pont, 57%)

Az utascella a frontális ütközés során súlyosan deformálódott, további terhelést nyilvánvalóan nem tudott volna elviselni. A szélvédőoszlop tetejénél meghajlott a lemez, a küszöbön áthaladó erőelvezetési útvonal szerkezetileg instabillá vált. Ez, valamint a tesztbábuval mért adatok, gyenge mellkasvédelmi teljesítményt eredményeztek a vezető oldalán. Egyik elülső biztonsági öv sem rendelkezik előfeszítővel. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt, ugyanakkor mivel a műszerfalon található elemek (kormányoszlop, biztosítéktábla, konzolok) testalkattól és üléshelyzettől függően sérülést okozhattak volna, mindkét mért testtáj védelmét csupán elégségesnek ítélték meg. Az alsó segédvázkeret az ütközés hatására behatolt a lábtérbe, a tengelykapcsoló 144 mm-t mozdult hátra, ezért a boka és a lábfej védettsége gyenge minősítést kapott. 

Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a kombinált oldal/fejlégzsák a tesztbábu feje előtt nyílt ki, minimális védelmet biztosítva, emiatt annak ellenére pontlevonás járt, hogy a bábun mért terhelési értékek belül maradtak a tűréshatáron. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során gyenge volt, a vezető ülése oldalirányban elmozdult helyéről, és nyithatatlanná tette a biztonsági öv csatját; a tesztbábut ki kellett vágni az autóból. Az első ülések ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelme a tesztelt értékek szerint elégséges, a hátsóké (geometriai elemzés alapján) rossz.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)


A Logan MCV maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a nyakra ható nyújtó erők túlságosan magasak voltak, így ebben a vizsgálati számban nem kapott pontot a Dacia. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolót azonban csupán egy eltávolítható matrica jelzi, ezért a rendszer nem kapott pontot. A típushoz jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, kivéve a lábtámasszal szerelt, univerzális (0. csoportos) gyermeküléseket, amelyek a padlóalagút miatt a hátsó középső ülésen nem helyezhetők el biztonságosan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 55%)

A lökhárító többnyire jó vagy megfelelő védelmet biztosított a lábszárnak, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, és nem kapott pontot. A gépházfedél azon területei, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok teljesítménye gyenge volt.  

Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Logan MCV alapáron kínálja az ESP menetstabilizálót. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására; hátul nincs ilyen rendszer. A Logan opcióként kínál ugyan sebességszabályozó rendszert, ám mivel az eladott autók többségébe ez várhatóan nem kerül bele, nem kapott rá pontot a modell. Sem sávban tartó berendezés, sem autonóm fékrendszer nem kapható a Daciához.