Dacia Logan: legalább a gyerek megúszhatja…

Dacia Logan MCV 2014 törésteszt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.03. 13.00

Ha a karosszériaszerkezet nem csuklana össze, átlagosnak mondhatnánk a Dacia Logan MCV teljesítményét. Sajnos azonban összecsuklik, nem is akárhogyan.

Felnőtt utasvédelem (22 pont, 57%)

Az utascella a frontális ütközés során súlyosan deformálódott, további terhelést nyilvánvalóan nem tudott volna elviselni. A szélvédőoszlop tetejénél meghajlott a lemez, a küszöbön áthaladó erőelvezetési útvonal szerkezetileg instabillá vált. Ez, valamint a tesztbábuval mért adatok, gyenge mellkasvédelmi teljesítményt eredményeztek a vezető oldalán. Egyik elülső biztonsági öv sem rendelkezik előfeszítővel. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt, ugyanakkor mivel a műszerfalon található elemek (kormányoszlop, biztosítéktábla, konzolok) testalkattól és üléshelyzettől függően sérülést okozhattak volna, mindkét mért testtáj védelmét csupán elégségesnek ítélték meg. Az alsó segédvázkeret az ütközés hatására behatolt a lábtérbe, a tengelykapcsoló 144 mm-t mozdult hátra, ezért a boka és a lábfej védettsége gyenge minősítést kapott. 

Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a kombinált oldal/fejlégzsák a tesztbábu feje előtt nyílt ki, minimális védelmet biztosítva, emiatt annak ellenére pontlevonás járt, hogy a bábun mért terhelési értékek belül maradtak a tűréshatáron. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során gyenge volt, a vezető ülése oldalirányban elmozdult helyéről, és nyithatatlanná tette a biztonsági öv csatját; a tesztbábut ki kellett vágni az autóból. Az első ülések ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelme a tesztelt értékek szerint elégséges, a hátsóké (geometriai elemzés alapján) rossz.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)


A Logan MCV maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a nyakra ható nyújtó erők túlságosan magasak voltak, így ebben a vizsgálati számban nem kapott pontot a Dacia. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolót azonban csupán egy eltávolítható matrica jelzi, ezért a rendszer nem kapott pontot. A típushoz jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, kivéve a lábtámasszal szerelt, univerzális (0. csoportos) gyermeküléseket, amelyek a padlóalagút miatt a hátsó középső ülésen nem helyezhetők el biztonságosan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 55%)

A lökhárító többnyire jó vagy megfelelő védelmet biztosított a lábszárnak, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, és nem kapott pontot. A gépházfedél azon területei, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok teljesítménye gyenge volt.  


Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Logan MCV alapáron kínálja az ESP menetstabilizálót. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására; hátul nincs ilyen rendszer. A Logan opcióként kínál ugyan sebességszabályozó rendszert, ám mivel az eladott autók többségébe ez várhatóan nem kerül bele, nem kapott rá pontot a modell. Sem sávban tartó berendezés, sem autonóm fékrendszer nem kapható a Daciához.

Kommentek

  • v_gabe

    A 9 éves autóm is jobb ennél, pedig csak egy fusion.

  • MezgaBela

    Hát igen, azóta eltelt 9 év és legalább 2 vagy 3 NCAP szigorítás. Biztos vagyok benne, hogy ma is kapna a kis Fusion egy csillagot.(De csak azért mert hamarosan itt a karácsony.)

  • HERCULES

    Azért is kerül “csak” ennyibe, amennyibe!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.