Dacia Logan: legalább a gyerek megúszhatja…

Dacia Logan MCV 2014 törésteszt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.03. 13.00

Ha a karosszériaszerkezet nem csuklana össze, átlagosnak mondhatnánk a Dacia Logan MCV teljesítményét. Sajnos azonban összecsuklik, nem is akárhogyan.

Felnőtt utasvédelem (22 pont, 57%)

Az utascella a frontális ütközés során súlyosan deformálódott, további terhelést nyilvánvalóan nem tudott volna elviselni. A szélvédőoszlop tetejénél meghajlott a lemez, a küszöbön áthaladó erőelvezetési útvonal szerkezetileg instabillá vált. Ez, valamint a tesztbábuval mért adatok, gyenge mellkasvédelmi teljesítményt eredményeztek a vezető oldalán. Egyik elülső biztonsági öv sem rendelkezik előfeszítővel. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja jól védett volt, ugyanakkor mivel a műszerfalon található elemek (kormányoszlop, biztosítéktábla, konzolok) testalkattól és üléshelyzettől függően sérülést okozhattak volna, mindkét mért testtáj védelmét csupán elégségesnek ítélték meg. Az alsó segédvázkeret az ütközés hatására behatolt a lábtérbe, a tengelykapcsoló 144 mm-t mozdult hátra, ezért a boka és a lábfej védettsége gyenge minősítést kapott. 

Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a kombinált oldal/fejlégzsák a tesztbábu feje előtt nyílt ki, minimális védelmet biztosítva, emiatt annak ellenére pontlevonás járt, hogy a bábun mért terhelési értékek belül maradtak a tűréshatáron. A mellkas védelme a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során gyenge volt, a vezető ülése oldalirányban elmozdult helyéről, és nyithatatlanná tette a biztonsági öv csatját; a tesztbábut ki kellett vágni az autóból. Az első ülések ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelme a tesztelt értékek szerint elégséges, a hátsóké (geometriai elemzés alapján) rossz.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)


A Logan MCV maximális pontszámot kapott a másfél éves gyermek védelmezése tesztpontban. Frontális ütközésben a hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a nyakra ható nyújtó erők túlságosan magasak voltak, így ebben a vizsgálati számban nem kapott pontot a Dacia. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolót azonban csupán egy eltávolítható matrica jelzi, ezért a rendszer nem kapott pontot. A típushoz jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, kivéve a lábtámasszal szerelt, univerzális (0. csoportos) gyermeküléseket, amelyek a padlóalagút miatt a hátsó középső ülésen nem helyezhetők el biztonságosan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 55%)

A lökhárító többnyire jó vagy megfelelő védelmet biztosított a lábszárnak, ugyanakkor a gépházfedél belépő éle rosszul védelmezte a medencetájat, és nem kapott pontot. A gépházfedél azon területei, ahová a gázolt gyalogos feje becsapódhat, túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok teljesítménye gyenge volt.  


Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Logan MCV alapáron kínálja az ESP menetstabilizálót. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására; hátul nincs ilyen rendszer. A Logan opcióként kínál ugyan sebességszabályozó rendszert, ám mivel az eladott autók többségébe ez várhatóan nem kerül bele, nem kapott rá pontot a modell. Sem sávban tartó berendezés, sem autonóm fékrendszer nem kapható a Daciához.

Kommentek

  • v_gabe

    A 9 éves autóm is jobb ennél, pedig csak egy fusion.

  • MezgaBela

    Hát igen, azóta eltelt 9 év és legalább 2 vagy 3 NCAP szigorítás. Biztos vagyok benne, hogy ma is kapna a kis Fusion egy csillagot.(De csak azért mert hamarosan itt a karácsony.)

  • HERCULES

    Azért is kerül “csak” ennyibe, amennyibe!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.