Halálcsapda a Suzuki Swift?

Igen, de csak Indiában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 10.25

Nem minden Swift született egyenlőnek: az Indiában forgalmazott, légzsák nélküli Suzukiban biztosan meghalsz, ha ütközöl.

A globális autógyártás korában hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy Alaszkától Új-Zélandig minden piacon ugyanazt a modellt kapják a vásárlók, mínusz a nyilvánvaló eltérések. Csakhogy a világnak vannak olyan piacai, ahol az általunk minimálisnak gondolt felszereltség is luxus, ez pedig alapjaiban változtatja meg az autók minőségét – és itt nem a végsebességre vagy a komfortra gondolunk. 

A Global NCAP, azaz az új autók ütközésbiztonságát vizsgáló szervezet két olcsó autót emelt ki az indiai piacról, hogy megnézzék, mire képesek. A Nissan olcsó márkájának első sarja, a Datsun GO és a Suzuki helyi megfelelője, a Maruti által kínált Swift a minimális szintet sem teljesítették a törésteszteken, és nulla csillagot kaptak
Az alábbi videókat csak erős idegzetű olvasóink nézzék meg (fent a Suzuki, lent a Datsun haláltusája látható)
Miután a napokban a Suzuki legújabb modellje, a Celerio szomorú háromcsillagos eredménnyel zárta az európai NCAP vizsgálatát, az újabb eredmény akkor is rosszat tesz a márkák megítélésének, ha, ahogy az imént elemeztük, a mi Swiftünk és az ő Swiftjük köszönő viszonyban sincs egymással. 
A nagy különbség a Datsun és a Maruti között, hogy a tesztet végző mérnökök szerint a Swift teljesítményét jelentős mértékben javította volna, ha Indiában is alapáras benne a légzsák. A Nissan olcsó gyermeke azonban menthetetlen: karosszériaszerkezete olyan mértékben károsodott az ütközés során, hogy ezer légzsák sem mentette volna meg a töréstesztbábuk életét.
Az Európában forgalmazott Suzuki Swift egyébként ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP vizsgálatát, erről részletesen itt olvashatsz.

Kommentek

  • apaarpi

    “Biztosan meghalsz”, aha, ezt miből olvastad ki?
    Biztosan tartunk a Blikk színvonal felé. Vagy alá.

  • grobi74

    Egyet értek az előttem szóloval:-). Már megint a suzukit szólod le. Pedig jó kis autók de nem nagy bömös, vagy audi.

  • a.szorenyi

    Kedves Árpi!

    Ezt a mondatot én nem találtam meg a cikkben, talán Svékus Gergő módosította időközben. Nagyon fontos nekünk az Olvasók visszajelzése, főleg a törzsgárdatagoké, de az én olvasatomban ez egy korrekt cikk. A címe is, hiszen az alcímben azonnal ott van, hogy mely piacra érvényes.

    Kedves Grobi74!

    Kollégám nem leszólta a Suzukit, hanem tudósított egy töréstesztről, amelyen a márka egy autója drámaian leszerepelt. Benne van az oka, benne van, hogy a kasztni erős és benne van itthon releváns modell kiváló eredménye is. Ha megnézed a Swift tesztjét (http://www.vezess.hu/teszt/mitol_ilyen_draga_uj/27228/), kifejezetten kiemeltük benne a hét légzsákot és az alapáras ESP-t.

    Kicsit úgy érzem, hogy a márka iránti elfogultságból a rossz hír hozójára haragszol, nem pedig azokra, akik így engedik az indiai piacra az autót, kockáztatva, hogy a lebőgés ott is lejáratja a márkát, ahová gazdag biztonsági felszereltséggel gyártja az autókat.

    Vegyük a Dacia Logant: nem lett drága attól, hogy az EU előírásainak köszönhetően alapáron 4 légzsákkal és ESP-vel árulják. Persze nem a Renault döntött így, ezt a mai fejlettségi fokon csak az állam kényszerítheti ki, de működik. Sajnos Indiában még nem.

    Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess.hu

  • apaarpi

    Kedves András!

    Most is ott van, az első kép alatt: “az Indiában forgalmazott, légzsák nélküli Suzukiban biztosan meghalsz, ha ütközöl. ”
    Ez pedig így leírva butaság.
    De már a cím is erős: “halálcsapda”. Nem is akarok arról most itt polemizálni, hogy mennyire biztonságos Trabikban és Ladákban nőttünk fel, és nem halálcsapdaként tekintettünk rájuk. Na meg pl. egy autóbuzi most sem akként tekint egy korabeli élményautóra sem, de példálózhatnék még, felesleges.
    András, azt tudom, hogy neked fontos, meg pl. R.Tamásnak, és néhány esetben másoknak is a szerkesztőségben, de sok más esetben többeknek CSAK egészen más a fontos, nekem itt is ez jött le.
    Az indokokat szerintem veled valamikor szóban már meg is beszéltük, attól még nagyon nem vagyok boldog tőle.

  • Szaky

    Valóban hülyeség ezt állítani, hiszen látszott hogy az anyósülésen lévő bábu semmilyen ékben nem érte el frontális ütközésnél a műszerfala! Egyébként megnézhetnék bármelyik típust mondjuk a wv pólót vagy Peugeotot!!! Egyébként a Suzuki kasztniában az ultramagas szakítószilárdság

  • W. A. Lacky

    Régóta tudjuk, hogy a Suzuki a bátrak autója.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.