Halálcsapda a Suzuki Swift?

Igen, de csak Indiában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 10.25

Nem minden Swift született egyenlőnek: az Indiában forgalmazott, légzsák nélküli Suzukiban biztosan meghalsz, ha ütközöl.

A globális autógyártás korában hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy Alaszkától Új-Zélandig minden piacon ugyanazt a modellt kapják a vásárlók, mínusz a nyilvánvaló eltérések. Csakhogy a világnak vannak olyan piacai, ahol az általunk minimálisnak gondolt felszereltség is luxus, ez pedig alapjaiban változtatja meg az autók minőségét – és itt nem a végsebességre vagy a komfortra gondolunk. 

A Global NCAP, azaz az új autók ütközésbiztonságát vizsgáló szervezet két olcsó autót emelt ki az indiai piacról, hogy megnézzék, mire képesek. A Nissan olcsó márkájának első sarja, a Datsun GO és a Suzuki helyi megfelelője, a Maruti által kínált Swift a minimális szintet sem teljesítették a törésteszteken, és nulla csillagot kaptak
Az alábbi videókat csak erős idegzetű olvasóink nézzék meg (fent a Suzuki, lent a Datsun haláltusája látható)
Miután a napokban a Suzuki legújabb modellje, a Celerio szomorú háromcsillagos eredménnyel zárta az európai NCAP vizsgálatát, az újabb eredmény akkor is rosszat tesz a márkák megítélésének, ha, ahogy az imént elemeztük, a mi Swiftünk és az ő Swiftjük köszönő viszonyban sincs egymással. 
A nagy különbség a Datsun és a Maruti között, hogy a tesztet végző mérnökök szerint a Swift teljesítményét jelentős mértékben javította volna, ha Indiában is alapáras benne a légzsák. A Nissan olcsó gyermeke azonban menthetetlen: karosszériaszerkezete olyan mértékben károsodott az ütközés során, hogy ezer légzsák sem mentette volna meg a töréstesztbábuk életét.
Az Európában forgalmazott Suzuki Swift egyébként ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP vizsgálatát, erről részletesen itt olvashatsz.

Kommentek

  • apaarpi

    “Biztosan meghalsz”, aha, ezt miből olvastad ki?
    Biztosan tartunk a Blikk színvonal felé. Vagy alá.

  • grobi74

    Egyet értek az előttem szóloval:-). Már megint a suzukit szólod le. Pedig jó kis autók de nem nagy bömös, vagy audi.

  • a.szorenyi

    Kedves Árpi!

    Ezt a mondatot én nem találtam meg a cikkben, talán Svékus Gergő módosította időközben. Nagyon fontos nekünk az Olvasók visszajelzése, főleg a törzsgárdatagoké, de az én olvasatomban ez egy korrekt cikk. A címe is, hiszen az alcímben azonnal ott van, hogy mely piacra érvényes.

    Kedves Grobi74!

    Kollégám nem leszólta a Suzukit, hanem tudósított egy töréstesztről, amelyen a márka egy autója drámaian leszerepelt. Benne van az oka, benne van, hogy a kasztni erős és benne van itthon releváns modell kiváló eredménye is. Ha megnézed a Swift tesztjét (http://www.vezess.hu/teszt/mitol_ilyen_draga_uj/27228/), kifejezetten kiemeltük benne a hét légzsákot és az alapáras ESP-t.

    Kicsit úgy érzem, hogy a márka iránti elfogultságból a rossz hír hozójára haragszol, nem pedig azokra, akik így engedik az indiai piacra az autót, kockáztatva, hogy a lebőgés ott is lejáratja a márkát, ahová gazdag biztonsági felszereltséggel gyártja az autókat.

    Vegyük a Dacia Logant: nem lett drága attól, hogy az EU előírásainak köszönhetően alapáron 4 légzsákkal és ESP-vel árulják. Persze nem a Renault döntött így, ezt a mai fejlettségi fokon csak az állam kényszerítheti ki, de működik. Sajnos Indiában még nem.

    Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess.hu

  • apaarpi

    Kedves András!

    Most is ott van, az első kép alatt: “az Indiában forgalmazott, légzsák nélküli Suzukiban biztosan meghalsz, ha ütközöl. ”
    Ez pedig így leírva butaság.
    De már a cím is erős: “halálcsapda”. Nem is akarok arról most itt polemizálni, hogy mennyire biztonságos Trabikban és Ladákban nőttünk fel, és nem halálcsapdaként tekintettünk rájuk. Na meg pl. egy autóbuzi most sem akként tekint egy korabeli élményautóra sem, de példálózhatnék még, felesleges.
    András, azt tudom, hogy neked fontos, meg pl. R.Tamásnak, és néhány esetben másoknak is a szerkesztőségben, de sok más esetben többeknek CSAK egészen más a fontos, nekem itt is ez jött le.
    Az indokokat szerintem veled valamikor szóban már meg is beszéltük, attól még nagyon nem vagyok boldog tőle.

  • Szaky

    Valóban hülyeség ezt állítani, hiszen látszott hogy az anyósülésen lévő bábu semmilyen ékben nem érte el frontális ütközésnél a műszerfala! Egyébként megnézhetnék bármelyik típust mondjuk a wv pólót vagy Peugeotot!!! Egyébként a Suzuki kasztniában az ultramagas szakítószilárdság

  • W. A. Lacky

    Régóta tudjuk, hogy a Suzuki a bátrak autója.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.