Halálcsapda a Suzuki Swift?

Igen, de csak Indiában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 10.25

Nem minden Swift született egyenlőnek: az Indiában forgalmazott, légzsák nélküli Suzukiban biztosan meghalsz, ha ütközöl.

A globális autógyártás korában hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy Alaszkától Új-Zélandig minden piacon ugyanazt a modellt kapják a vásárlók, mínusz a nyilvánvaló eltérések. Csakhogy a világnak vannak olyan piacai, ahol az általunk minimálisnak gondolt felszereltség is luxus, ez pedig alapjaiban változtatja meg az autók minőségét – és itt nem a végsebességre vagy a komfortra gondolunk. 

A Global NCAP, azaz az új autók ütközésbiztonságát vizsgáló szervezet két olcsó autót emelt ki az indiai piacról, hogy megnézzék, mire képesek. A Nissan olcsó márkájának első sarja, a Datsun GO és a Suzuki helyi megfelelője, a Maruti által kínált Swift a minimális szintet sem teljesítették a törésteszteken, és nulla csillagot kaptak
Az alábbi videókat csak erős idegzetű olvasóink nézzék meg (fent a Suzuki, lent a Datsun haláltusája látható)
Miután a napokban a Suzuki legújabb modellje, a Celerio szomorú háromcsillagos eredménnyel zárta az európai NCAP vizsgálatát, az újabb eredmény akkor is rosszat tesz a márkák megítélésének, ha, ahogy az imént elemeztük, a mi Swiftünk és az ő Swiftjük köszönő viszonyban sincs egymással. 
A nagy különbség a Datsun és a Maruti között, hogy a tesztet végző mérnökök szerint a Swift teljesítményét jelentős mértékben javította volna, ha Indiában is alapáras benne a légzsák. A Nissan olcsó gyermeke azonban menthetetlen: karosszériaszerkezete olyan mértékben károsodott az ütközés során, hogy ezer légzsák sem mentette volna meg a töréstesztbábuk életét.
Az Európában forgalmazott Suzuki Swift egyébként ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP vizsgálatát, erről részletesen itt olvashatsz.

Kommentek

  • apaarpi

    “Biztosan meghalsz”, aha, ezt miből olvastad ki?
    Biztosan tartunk a Blikk színvonal felé. Vagy alá.

  • grobi74

    Egyet értek az előttem szóloval:-). Már megint a suzukit szólod le. Pedig jó kis autók de nem nagy bömös, vagy audi.

  • a.szorenyi

    Kedves Árpi!

    Ezt a mondatot én nem találtam meg a cikkben, talán Svékus Gergő módosította időközben. Nagyon fontos nekünk az Olvasók visszajelzése, főleg a törzsgárdatagoké, de az én olvasatomban ez egy korrekt cikk. A címe is, hiszen az alcímben azonnal ott van, hogy mely piacra érvényes.

    Kedves Grobi74!

    Kollégám nem leszólta a Suzukit, hanem tudósított egy töréstesztről, amelyen a márka egy autója drámaian leszerepelt. Benne van az oka, benne van, hogy a kasztni erős és benne van itthon releváns modell kiváló eredménye is. Ha megnézed a Swift tesztjét (http://www.vezess.hu/teszt/mitol_ilyen_draga_uj/27228/), kifejezetten kiemeltük benne a hét légzsákot és az alapáras ESP-t.

    Kicsit úgy érzem, hogy a márka iránti elfogultságból a rossz hír hozójára haragszol, nem pedig azokra, akik így engedik az indiai piacra az autót, kockáztatva, hogy a lebőgés ott is lejáratja a márkát, ahová gazdag biztonsági felszereltséggel gyártja az autókat.

    Vegyük a Dacia Logant: nem lett drága attól, hogy az EU előírásainak köszönhetően alapáron 4 légzsákkal és ESP-vel árulják. Persze nem a Renault döntött így, ezt a mai fejlettségi fokon csak az állam kényszerítheti ki, de működik. Sajnos Indiában még nem.

    Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess.hu

  • apaarpi

    Kedves András!

    Most is ott van, az első kép alatt: “az Indiában forgalmazott, légzsák nélküli Suzukiban biztosan meghalsz, ha ütközöl. ”
    Ez pedig így leírva butaság.
    De már a cím is erős: “halálcsapda”. Nem is akarok arról most itt polemizálni, hogy mennyire biztonságos Trabikban és Ladákban nőttünk fel, és nem halálcsapdaként tekintettünk rájuk. Na meg pl. egy autóbuzi most sem akként tekint egy korabeli élményautóra sem, de példálózhatnék még, felesleges.
    András, azt tudom, hogy neked fontos, meg pl. R.Tamásnak, és néhány esetben másoknak is a szerkesztőségben, de sok más esetben többeknek CSAK egészen más a fontos, nekem itt is ez jött le.
    Az indokokat szerintem veled valamikor szóban már meg is beszéltük, attól még nagyon nem vagyok boldog tőle.

  • Szaky

    Valóban hülyeség ezt állítani, hiszen látszott hogy az anyósülésen lévő bábu semmilyen ékben nem érte el frontális ütközésnél a műszerfala! Egyébként megnézhetnék bármelyik típust mondjuk a wv pólót vagy Peugeotot!!! Egyébként a Suzuki kasztniában az ultramagas szakítószilárdság

  • W. A. Lacky

    Régóta tudjuk, hogy a Suzuki a bátrak autója.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.