Lebőgött az új Suzuki

Törésteszt: Suzuki Celerio

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 10.45

A háromcsillagos törésteszt-eredmény akkor is rosszul hangzik, ha ezt részben alapokra szorítkozó felszereltségével érdemelte ki a Suzuki, hiszen más gondok is akadtak.

Felnőtt utasvédelem (23 pont, 61%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett, az alsó lábszárnál a teljesítmény azonban csak elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Celerio maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elemet nem végezték el, mivel a Celerio nem kínál függönylégzsákot alapáron; így itt nulla pontot kapott a kis Suzuki. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsókon azonban rossz.


Gyermekbiztonság (36 pont, 74%)


A Suzuki Celerio a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkason és a nyakon mért erőhatások alapján ezek a testrészek rosszul védettek, a fej védelme elégséges. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, annak pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre pontot kapott az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%)

A lökhárító maximális pontot kapott a lábszár védelmére, ugyanakkor a motorházfedél belépő éle szinte teljes hosszában rosszul védte a csípőtájat. A motorházfedél felülete általában jó vagy megfelelő védelmet biztosít a fejnek, a kemény tetőoszlopok biztonsági teljesítménye azonban rossz.

Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Celerio alapáron kínálja az ESP-t és az elülső biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszert. Sem sebességhatároló rendszerrel, sem sávelhagyás-gátlóval vagy automatikus vészfékkel nem rendelkezik az autó.

Kommentek

  • istvan66

    Sokszor megmosolygom a ráérő embereket, akiknek már semmi dolguk, csak a törés teszt. Nem felesleges ez a kisérlet, de ha ilyesmire is kell már méretezni a gépet, akkor mindig lesz majd munkájuk a mérnököknek. Hivatásos voltam sokáig, és hirdettem, hogy nem ütközésre tervezik a járműveket, hanem munkára. Gyakornokaimat félrevezettem?

  • grobi74

    Kisautó mit várjanak tőle. Szerintem nem rossz eredmény, ne hasonlítsák már más drága autóhoz.

  • AndyNY

    Nem értem… Nem egy Maybach, vagy egy Volvo, de basszus! A Swift is el tudta érni az *****-ot… Mit csináltak máshogy? Ha a motor teljesítményével lenne a gond, hogy 1.0 motor nem viszi el a nehezebb karosszériát, ezést kiszedik a motort, akkor mutatnám például a Fiat Stilo-t. 1.2 motorral simán elviszi az 1090+Fekete Laci+Csomagok súlyt. Vagy csak ezen akarnak spórolni? És ez nem csak ennél az autónál, hanem sok másiknál kérdéses. :O

  • AndyNY

    Elnézést, csak meg lettem zavarva, szóval ha kiszedik a merevítést, hogy könnyebb legyen, nem old meg semmit, sőt!

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.