Lebőgött az új Suzuki

Törésteszt: Suzuki Celerio

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 10.45

A háromcsillagos törésteszt-eredmény akkor is rosszul hangzik, ha ezt részben alapokra szorítkozó felszereltségével érdemelte ki a Suzuki, hiszen más gondok is akadtak.

Felnőtt utasvédelem (23 pont, 61%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett, az alsó lábszárnál a teljesítmény azonban csak elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Celerio maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elemet nem végezték el, mivel a Celerio nem kínál függönylégzsákot alapáron; így itt nulla pontot kapott a kis Suzuki. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsókon azonban rossz.


Gyermekbiztonság (36 pont, 74%)


A Suzuki Celerio a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkason és a nyakon mért erőhatások alapján ezek a testrészek rosszul védettek, a fej védelme elégséges. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, annak pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre pontot kapott az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%)

A lökhárító maximális pontot kapott a lábszár védelmére, ugyanakkor a motorházfedél belépő éle szinte teljes hosszában rosszul védte a csípőtájat. A motorházfedél felülete általában jó vagy megfelelő védelmet biztosít a fejnek, a kemény tetőoszlopok biztonsági teljesítménye azonban rossz.

Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Celerio alapáron kínálja az ESP-t és az elülső biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszert. Sem sebességhatároló rendszerrel, sem sávelhagyás-gátlóval vagy automatikus vészfékkel nem rendelkezik az autó.

Kommentek

  • istvan66

    Sokszor megmosolygom a ráérő embereket, akiknek már semmi dolguk, csak a törés teszt. Nem felesleges ez a kisérlet, de ha ilyesmire is kell már méretezni a gépet, akkor mindig lesz majd munkájuk a mérnököknek. Hivatásos voltam sokáig, és hirdettem, hogy nem ütközésre tervezik a járműveket, hanem munkára. Gyakornokaimat félrevezettem?

  • grobi74

    Kisautó mit várjanak tőle. Szerintem nem rossz eredmény, ne hasonlítsák már más drága autóhoz.

  • AndyNY

    Nem értem… Nem egy Maybach, vagy egy Volvo, de basszus! A Swift is el tudta érni az *****-ot… Mit csináltak máshogy? Ha a motor teljesítményével lenne a gond, hogy 1.0 motor nem viszi el a nehezebb karosszériát, ezést kiszedik a motort, akkor mutatnám például a Fiat Stilo-t. 1.2 motorral simán elviszi az 1090+Fekete Laci+Csomagok súlyt. Vagy csak ezen akarnak spórolni? És ez nem csak ennél az autónál, hanem sok másiknál kérdéses. :O

  • AndyNY

    Elnézést, csak meg lettem zavarva, szóval ha kiszedik a merevítést, hogy könnyebb legyen, nem old meg semmit, sőt!

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.