Lebőgött az új Suzuki

Törésteszt: Suzuki Celerio

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 10.45

A háromcsillagos törésteszt-eredmény akkor is rosszul hangzik, ha ezt részben alapokra szorítkozó felszereltségével érdemelte ki a Suzuki, hiszen más gondok is akadtak.

Felnőtt utasvédelem (23 pont, 61%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett, az alsó lábszárnál a teljesítmény azonban csak elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Celerio maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elemet nem végezték el, mivel a Celerio nem kínál függönylégzsákot alapáron; így itt nulla pontot kapott a kis Suzuki. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsókon azonban rossz.


Gyermekbiztonság (36 pont, 74%)


A Suzuki Celerio a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkason és a nyakon mért erőhatások alapján ezek a testrészek rosszul védettek, a fej védelme elégséges. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, annak pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre pontot kapott az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (25 pont, 68%)

A lökhárító maximális pontot kapott a lábszár védelmére, ugyanakkor a motorházfedél belépő éle szinte teljes hosszában rosszul védte a csípőtájat. A motorházfedél felülete általában jó vagy megfelelő védelmet biztosít a fejnek, a kemény tetőoszlopok biztonsági teljesítménye azonban rossz.

Biztonsági berendezések (5 pont, 38%)

A Celerio alapáron kínálja az ESP-t és az elülső biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszert. Sem sebességhatároló rendszerrel, sem sávelhagyás-gátlóval vagy automatikus vészfékkel nem rendelkezik az autó.

Kommentek

  • istvan66

    Sokszor megmosolygom a ráérő embereket, akiknek már semmi dolguk, csak a törés teszt. Nem felesleges ez a kisérlet, de ha ilyesmire is kell már méretezni a gépet, akkor mindig lesz majd munkájuk a mérnököknek. Hivatásos voltam sokáig, és hirdettem, hogy nem ütközésre tervezik a járműveket, hanem munkára. Gyakornokaimat félrevezettem?

  • grobi74

    Kisautó mit várjanak tőle. Szerintem nem rossz eredmény, ne hasonlítsák már más drága autóhoz.

  • AndyNY

    Nem értem… Nem egy Maybach, vagy egy Volvo, de basszus! A Swift is el tudta érni az *****-ot… Mit csináltak máshogy? Ha a motor teljesítményével lenne a gond, hogy 1.0 motor nem viszi el a nehezebb karosszériát, ezést kiszedik a motort, akkor mutatnám például a Fiat Stilo-t. 1.2 motorral simán elviszi az 1090+Fekete Laci+Csomagok súlyt. Vagy csak ezen akarnak spórolni? És ez nem csak ennél az autónál, hanem sok másiknál kérdéses. :O

  • AndyNY

    Elnézést, csak meg lettem zavarva, szóval ha kiszedik a merevítést, hogy könnyebb legyen, nem old meg semmit, sőt!

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.