Papírforma szerint tört

Törésteszt: Mercedes-Benz GLA 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 16.00

A C-osztálynál jobban vigyáz utasaira, a gyalogosokat kicsit jobban meggyötri, elektronika dolgában egálban vannak. A GLA töréstesztje nem hozott meglepetést.

Felnőtt utasvédelem (37 pont, 96%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas teljes testfelülete kellőképpen védett volt, kivéve a lábszárakat, amelyek csupán megfelelő értékelést kaptak. A térd és a combcsont védelme jó. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó GLA maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hasüreg védelmét megfelelőnek ítélték meg, a fej és a medence védelme jó. Az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem az első és a hátsó üléseken egyaránt jó. A Mercedes-Benz GLA alapáras autonóm vészfékrendszerrel nyújt fokozott biztonságot városi környezetben.


Gyermekbiztonság (43 pont, 88%)

A Mercedes-Benz GLA a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, Ugyanakkor a mellkason és a nyakon mért erőhatások kissé magasak voltak. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes, mostantól azonban nincs ilyen korlátozás. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot kapott az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 67%)

A lökhárító minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat, maximális pontszámot érdemelt. A gépházfedél belépő éle azonban minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így nulla pontot kapott. A GLA aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer az alapfelszerelés része, akárcsak az ESP, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Szintén rendelhető tétel a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ám ennek működése nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek, ezért nem kapott pontot. A kezdetekről alapáras az ütközésmegelőző rendszer, az újabb modelleket pedig már az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszerrel szerelik.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.