Megbosszulta magát a költségcsökkentés?

Peugeot 301 és Citroën C-Elysee törésteszt 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.13. 19.00

Műszakilag azonosak, ezért csak egyiküket tesztelték, az eredmények azonban mindkettőjükre nézve lesújtóak. Főleg a biztonsági rendszerek terén mutatkoztak hiányosságok.

Felnőtt utasvédelem (27 pont, 71%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. A műszerfal bizonyos elemei azonban az utasok testalkatától és elhelyezkedésétől függetlenül sérülésveszélyesnek bizonyultak, ezért itt kevesebb pontot kapott az autó. A vezetőt képviselő tesztbábú mellkasán mért értékek alapján a testrész védelme csupán elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú 301 a has kivételével minden testtájat jól védelmezett; az a testrész csak megfelelő minősítést szerzett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét gyengének ítélték meg. Pontlevonás járt azért, mert a bábu bizonyos komponensein olyan erőáttételeket észleltek, amelyek egy ember esetében tovább súlyosbítanák a mellkas terhelését – utóbbi védelmi szintje gyenge. Az ostorcsapás nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje az első üléseken jó, a hátsókon gyenge volt.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)


A francia duóban az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves bábú teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a nyakra ható erők magasak voltak. A 18 hónapos gyermek mellkasán mért lassulási erők szintén magasak voltak, a védelmi szint megfelelő. Oldalirányú ütközés esetén mindkét gyermeket megóvták az ülések attól, hogy fejük nekiütközzön az utastér kemény elemeinek. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A műszerfal végén elhelyezett kapcsolón elhelyezett jelzések azonban nem egyértelműek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 54%)

A lökhárító minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott a gyalogos lábszárának. A gépházfedél belépő éle azonban gyenge védelmet biztosított, így nem érdemelt pontot. A gépházfedél felülete általánosságban jól vagy megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a szélvédő tövét és a kemény szélvédőoszlopok környékét, ahol a teljesítményt rossznak minősítették a szakemberek.

Biztonsági berendezések (4 pont, 33%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a vezető biztonsági övének becsatolására figyelmeztető jelzés – utóbbi azonban az utasüléshez nem elérhető, ezért nem járt pont. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer. Mivel ezt a legtöbb eladott autóba beépítik, és működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek, a rendszer pontot ért. Sem sávban tartó berendezés, sem automata vészfék nem kapható az autóhoz.

Kommentek

  • ferolg

    Ezt most ollóztátok valahonnan? Vagy origo-s szintre süllyed itt is az újságírás? Vagy csak én nem értem, hogy a felnőtt utasvédelem részbe hogy kerül oda a ferdehátú Mégane???

  • gytamas

    “Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt.”
    “Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú 301 a has kivételével minden testtájat jól védelmezett”

    Ebből, hogy sikerült leszűrni, hogy az eredmények lesújtóak? Egy normál, négy csillagos eredmény, ami a mindenféle elektronikus cucc (vészfékező rendszer, sávelhagyás figyelő, utasülés biztonsági öv figyelmeztető stb.) hiánya miatt lett három. Ha vettétek volna a fáradtságot és megnézitek, láthattátok volna, hogy ugyanígy lett idén három csillagos olyan autó is, ami két éve öt csillagot kapott megegyező karosszériával.

    Legalább olvassátok el a saját cikketeket mielőtt megszületne a cím meg a képaláírások, mert ez így kínos.

  • sveqs

    @ferolg – köszönjük, hogy észrevetted a bakit. Ahogy az EuroNCAP standard szövegsablonokból építi fel a hivatalos közleményeit, a minél jobb összehasonlíthatóság érdekében mi is igyekszünk ugyanazokat a mondatokat, fordulatokat használni. Átcsúszott a rostán, elnézést, javítottam.

  • sveqs

    @gytamas – Igazad van, az idei NCAP összesítésben a korábbinál aránytalanul nagyobb súlyt fektetnek az elektronikus segédrendszerekre.

    Ugyanakkor ha az általad kiemelt mondatok mellé odarakod azokat is, amelyekben “elégséges”, “gyenge” vagy “rossz” jelzők szerepelnek, azt gondolom, védhető és indokolt a cím. Egy sérülésveszélyes műszerfal vagy motorháztető-él nem csak a 2014-es normák szerint kiábrándító.

  • gytamas

    @sveqs: Mivel ilyen autót szeretnék venni, én bizony egyesével megnéztem a többi autó tesztjeit is és különböző helyeken a 4-5 csillagos autók bábuin is megjelennek narancssárga és piros részek. Van, ahol az ostorcsapás ellen nem védenek teljesen, van ahol szintén a mellkas kap kicsit többet a kelleténél és van ahol a műszerfal okoz gondot. Egyik esetben sincs szó lesújtó eredményről. Ajánlom a korábbi 3 csillagos eredmények tanulmányozását, ahol az egész bábú piros meg narancssárga. Szóval ami indokolt és védhető, az maximum annyi, hogy az autó elég biztonságos, de az elektronikai hókuszpókuszok hiányoznak belőle (pont ezért veszek ilyet, hogy ne romoljanak el) és a műszerfal lehet, hogy megkarcol, miközben egyébként életben maradsz. Se lesújtó eredményről, se a költségcsökkentés bosszújáról nincs szó. Egyébként köszönöm a korrekt választ, amikor legutóbb hülyeséget írtatok, csak simán törölte valamelyik kedves kolléga a kommentemet :)

  • gytamas

    @sveqs: Így visszaolvasva kicsit offenzív volt az első kommentem. Nem szántam annak, de ami szóban viccesen ironikus, az leírva csak simán parasztság néha :) Kicsit tárgyilagosabb is lehettem volna, de a lényeg, hogy szerintem rendben van nagyon az autó ennyi pénzért biztonsági szempontból is, ahogy a korábbi kommentekben kifejtettem.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.