Megbosszulta magát a költségcsökkentés?

Peugeot 301 és Citroën C-Elysee törésteszt 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.13. 19.00

Műszakilag azonosak, ezért csak egyiküket tesztelték, az eredmények azonban mindkettőjükre nézve lesújtóak. Főleg a biztonsági rendszerek terén mutatkoztak hiányosságok.

Felnőtt utasvédelem (27 pont, 71%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. A műszerfal bizonyos elemei azonban az utasok testalkatától és elhelyezkedésétől függetlenül sérülésveszélyesnek bizonyultak, ezért itt kevesebb pontot kapott az autó. A vezetőt képviselő tesztbábú mellkasán mért értékek alapján a testrész védelme csupán elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú 301 a has kivételével minden testtájat jól védelmezett; az a testrész csak megfelelő minősítést szerzett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét gyengének ítélték meg. Pontlevonás járt azért, mert a bábu bizonyos komponensein olyan erőáttételeket észleltek, amelyek egy ember esetében tovább súlyosbítanák a mellkas terhelését – utóbbi védelmi szintje gyenge. Az ostorcsapás nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje az első üléseken jó, a hátsókon gyenge volt.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)


A francia duóban az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves bábú teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a nyakra ható erők magasak voltak. A 18 hónapos gyermek mellkasán mért lassulási erők szintén magasak voltak, a védelmi szint megfelelő. Oldalirányú ütközés esetén mindkét gyermeket megóvták az ülések attól, hogy fejük nekiütközzön az utastér kemény elemeinek. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A műszerfal végén elhelyezett kapcsolón elhelyezett jelzések azonban nem egyértelműek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 54%)

A lökhárító minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott a gyalogos lábszárának. A gépházfedél belépő éle azonban gyenge védelmet biztosított, így nem érdemelt pontot. A gépházfedél felülete általánosságban jól vagy megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a szélvédő tövét és a kemény szélvédőoszlopok környékét, ahol a teljesítményt rossznak minősítették a szakemberek.

Biztonsági berendezések (4 pont, 33%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a vezető biztonsági övének becsatolására figyelmeztető jelzés – utóbbi azonban az utasüléshez nem elérhető, ezért nem járt pont. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer. Mivel ezt a legtöbb eladott autóba beépítik, és működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek, a rendszer pontot ért. Sem sávban tartó berendezés, sem automata vészfék nem kapható az autóhoz.

Kommentek

  • ferolg

    Ezt most ollóztátok valahonnan? Vagy origo-s szintre süllyed itt is az újságírás? Vagy csak én nem értem, hogy a felnőtt utasvédelem részbe hogy kerül oda a ferdehátú Mégane???

  • gytamas

    “Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt.”
    “Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú 301 a has kivételével minden testtájat jól védelmezett”

    Ebből, hogy sikerült leszűrni, hogy az eredmények lesújtóak? Egy normál, négy csillagos eredmény, ami a mindenféle elektronikus cucc (vészfékező rendszer, sávelhagyás figyelő, utasülés biztonsági öv figyelmeztető stb.) hiánya miatt lett három. Ha vettétek volna a fáradtságot és megnézitek, láthattátok volna, hogy ugyanígy lett idén három csillagos olyan autó is, ami két éve öt csillagot kapott megegyező karosszériával.

    Legalább olvassátok el a saját cikketeket mielőtt megszületne a cím meg a képaláírások, mert ez így kínos.

  • sveqs

    @ferolg – köszönjük, hogy észrevetted a bakit. Ahogy az EuroNCAP standard szövegsablonokból építi fel a hivatalos közleményeit, a minél jobb összehasonlíthatóság érdekében mi is igyekszünk ugyanazokat a mondatokat, fordulatokat használni. Átcsúszott a rostán, elnézést, javítottam.

  • sveqs

    @gytamas – Igazad van, az idei NCAP összesítésben a korábbinál aránytalanul nagyobb súlyt fektetnek az elektronikus segédrendszerekre.

    Ugyanakkor ha az általad kiemelt mondatok mellé odarakod azokat is, amelyekben “elégséges”, “gyenge” vagy “rossz” jelzők szerepelnek, azt gondolom, védhető és indokolt a cím. Egy sérülésveszélyes műszerfal vagy motorháztető-él nem csak a 2014-es normák szerint kiábrándító.

  • gytamas

    @sveqs: Mivel ilyen autót szeretnék venni, én bizony egyesével megnéztem a többi autó tesztjeit is és különböző helyeken a 4-5 csillagos autók bábuin is megjelennek narancssárga és piros részek. Van, ahol az ostorcsapás ellen nem védenek teljesen, van ahol szintén a mellkas kap kicsit többet a kelleténél és van ahol a műszerfal okoz gondot. Egyik esetben sincs szó lesújtó eredményről. Ajánlom a korábbi 3 csillagos eredmények tanulmányozását, ahol az egész bábú piros meg narancssárga. Szóval ami indokolt és védhető, az maximum annyi, hogy az autó elég biztonságos, de az elektronikai hókuszpókuszok hiányoznak belőle (pont ezért veszek ilyet, hogy ne romoljanak el) és a műszerfal lehet, hogy megkarcol, miközben egyébként életben maradsz. Se lesújtó eredményről, se a költségcsökkentés bosszújáról nincs szó. Egyébként köszönöm a korrekt választ, amikor legutóbb hülyeséget írtatok, csak simán törölte valamelyik kedves kolléga a kommentemet :)

  • gytamas

    @sveqs: Így visszaolvasva kicsit offenzív volt az első kommentem. Nem szántam annak, de ami szóban viccesen ironikus, az leírva csak simán parasztság néha :) Kicsit tárgyilagosabb is lehettem volna, de a lényeg, hogy szerintem rendben van nagyon az autó ennyi pénzért biztonsági szempontból is, ahogy a korábbi kommentekben kifejtettem.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.