Smart törésteszt: Ki vigyázott kire?

Kompatibilitási demonstráció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.20. 09.00

Új Mercedes szedánokkal ütköztette a Smart Fortwo-t a Daimler. Nem vagyunk biztosak benne, hogy melyik autót is szerették volna népszerűsíteni ezzel.

Nincs kétségünk afelől, hogy a Smart Fortwo tisztességgel helyt fog állni a törésteszteken. A 2000-es modell három, a 2007-es négy csillagot szerzett az EuroNCAP vizsgálatán, pedig közben szigorodtak a feltételek. Az új modellnél nyilvánvalóan mindent bedobott a gyártó, hogy a törpe a lehető legtökéletesebben védje utasait és a gyalogosokat: azt állítják, ugyanazt a fejlesztési programot alkalmazták rá, mint amit a Mercedes S- és C-osztály létrehozásánál. 
Több útvonalon keresztül nyeri el az ütközés energiáját a Smart szerkezete, újratervezték a légzsákokat és biztonsági öveket (alapáras a vezető oldali térdlégzsák). Mégis, az ember nehezen hiszi el, hogy egy nem egészen 2,7 méteres aprócska képes vigyázni rá, hiszen egyszerűen nincsenek értékelhető gyűrődőzónák, legalábbis a szó klasszikus értelmében. 
Hogy a Smart végül hány pontot kap az EuroNCAP-nál, egyelőre nem tudni. Az viszont biztos, hogy egy ekkora autó nagyságrendekkel jobban rá van utalva a vele ütköző autók energiaelnyelő szerkezetére, mint egy nagyobb tartalékokkal rendelkező, hosszabb jármű. 
Ezért nehéz objektíven értékelni azokat a képeket, amelyeket mérhető eredmények nélkül tett közzé a Daimler: oké, hogy a Smart a körülményekhez képest remekül néz ki a félátfedéses, 50 km/órás ütköztetés után, de félünk, hogy ha nem a cég legújabb biztonságtechnikai fejlesztéseit alkalmazó luxusszedánokkal, hanem mondjuk egy átlagos, old school betontömbbel ütközik, korántsem néz ki ilyen jól a nap végén. 
Attól persze még megóvhatja utasait, hiszen a töréstesztek nem az eleganciáról, hanem a hatékonyságról szólnak, de legyünk őszinték: ezek a képek nem a Smart megvásárlásához csinálnak kedvet, hanem az S-osztályéhoz.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.