Smart törésteszt: Ki vigyázott kire?

Kompatibilitási demonstráció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.20. 09.00

Új Mercedes szedánokkal ütköztette a Smart Fortwo-t a Daimler. Nem vagyunk biztosak benne, hogy melyik autót is szerették volna népszerűsíteni ezzel.

Nincs kétségünk afelől, hogy a Smart Fortwo tisztességgel helyt fog állni a törésteszteken. A 2000-es modell három, a 2007-es négy csillagot szerzett az EuroNCAP vizsgálatán, pedig közben szigorodtak a feltételek. Az új modellnél nyilvánvalóan mindent bedobott a gyártó, hogy a törpe a lehető legtökéletesebben védje utasait és a gyalogosokat: azt állítják, ugyanazt a fejlesztési programot alkalmazták rá, mint amit a Mercedes S- és C-osztály létrehozásánál. 
Több útvonalon keresztül nyeri el az ütközés energiáját a Smart szerkezete, újratervezték a légzsákokat és biztonsági öveket (alapáras a vezető oldali térdlégzsák). Mégis, az ember nehezen hiszi el, hogy egy nem egészen 2,7 méteres aprócska képes vigyázni rá, hiszen egyszerűen nincsenek értékelhető gyűrődőzónák, legalábbis a szó klasszikus értelmében. 
Hogy a Smart végül hány pontot kap az EuroNCAP-nál, egyelőre nem tudni. Az viszont biztos, hogy egy ekkora autó nagyságrendekkel jobban rá van utalva a vele ütköző autók energiaelnyelő szerkezetére, mint egy nagyobb tartalékokkal rendelkező, hosszabb jármű. 
Ezért nehéz objektíven értékelni azokat a képeket, amelyeket mérhető eredmények nélkül tett közzé a Daimler: oké, hogy a Smart a körülményekhez képest remekül néz ki a félátfedéses, 50 km/órás ütköztetés után, de félünk, hogy ha nem a cég legújabb biztonságtechnikai fejlesztéseit alkalmazó luxusszedánokkal, hanem mondjuk egy átlagos, old school betontömbbel ütközik, korántsem néz ki ilyen jól a nap végén. 
Attól persze még megóvhatja utasait, hiszen a töréstesztek nem az eleganciáról, hanem a hatékonyságról szólnak, de legyünk őszinték: ezek a képek nem a Smart megvásárlásához csinálnak kedvet, hanem az S-osztályéhoz.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.