Belül biztonságosabb

Törésteszt: Volkswagen Golf Sportsvan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 16.45

Minden utasának megnyugtató védelmet biztosít az egyterű Golf. A gyalogosok jobb, ha elkerülik, viszont vezetőtámogató elektronika dolgában jól áll.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 87%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Golf Sportsvan maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét elégségesnek ítélték meg. A fejtámlák és az ülés által az ostorcsapásos nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje az első és hátsó üléseken egyaránt jó volt.


Gyermekbiztonság (42 pont, 85%)


A Golf Sportsvan a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, noha a nyakra ható erők csupán megfelelő védelmet jeleztek erre a testtájra. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A vezető egyértelmű tájékoztatást kap a légzsák pillanatnyi állapotáról, ezért a rendszer kapott pontot. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (22 pont, 62%)

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott. Ugyanakkor a motorházfedél belépő éle minden vizsgált területen gyenge minősítést szerzett, így itt nulla pontot szerzett a Volkswagen. A gépházfedél felülete túlnyomórészt jól vagy megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a kemény szélvédőoszlopok környékét.

Biztonsági berendezések (10 pont, 73%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a biztonsági övek becsatolására mindkét üléssoron figyelmeztető jelzés. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, ám mivel a várakozások szerint a vásárlók többsége ezt megrendeli, jelenlétét figyelembe vették a teszt során. A rendszer működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Ugyancsak külön megrendelhető opció az önműködő vészfékezési rendszer. Mivel nem alapáras, a kis sebességű, városi gázolás-elkerülési funkcióját nem értékelték, ám a nagyobb tempónál mutatott viselkedése (ráfutásgátlás) megfelelt az Euro NCAP követelményeinek, a rendszer jól teljesített a teszten. Szintén feláras tétel a sávban tartó automata, ám mivel várhatóan kellő arányban megrendelik majd a vásárlók, jelenlétét figyelembe vette az Euro NCAP.

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.