Belül biztonságosabb

Törésteszt: Volkswagen Golf Sportsvan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 16.45

Minden utasának megnyugtató védelmet biztosít az egyterű Golf. A gyalogosok jobb, ha elkerülik, viszont vezetőtámogató elektronika dolgában jól áll.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 87%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Golf Sportsvan maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét elégségesnek ítélték meg. A fejtámlák és az ülés által az ostorcsapásos nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje az első és hátsó üléseken egyaránt jó volt.


Gyermekbiztonság (42 pont, 85%)


A Golf Sportsvan a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, noha a nyakra ható erők csupán megfelelő védelmet jeleztek erre a testtájra. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A vezető egyértelmű tájékoztatást kap a légzsák pillanatnyi állapotáról, ezért a rendszer kapott pontot. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (22 pont, 62%)

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott. Ugyanakkor a motorházfedél belépő éle minden vizsgált területen gyenge minősítést szerzett, így itt nulla pontot szerzett a Volkswagen. A gépházfedél felülete túlnyomórészt jól vagy megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a kemény szélvédőoszlopok környékét.

Biztonsági berendezések (10 pont, 73%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a biztonsági övek becsatolására mindkét üléssoron figyelmeztető jelzés. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, ám mivel a várakozások szerint a vásárlók többsége ezt megrendeli, jelenlétét figyelembe vették a teszt során. A rendszer működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Ugyancsak külön megrendelhető opció az önműködő vészfékezési rendszer. Mivel nem alapáras, a kis sebességű, városi gázolás-elkerülési funkcióját nem értékelték, ám a nagyobb tempónál mutatott viselkedése (ráfutásgátlás) megfelelt az Euro NCAP követelményeinek, a rendszer jól teljesített a teszten. Szintén feláras tétel a sávban tartó automata, ám mivel várhatóan kellő arányban megrendelik majd a vásárlók, jelenlétét figyelembe vette az Euro NCAP.

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.