Felnőtt utasvédelem (32 pont, 83%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú Mégane maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét elégségesnek ítélték meg. A fejtámlák és az ülés által az ostorcsapásos nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje ugyancsak elégséges az első üléseken, a hátsókon pedig gyenge. 
Szöveges üzenet okozta a lebőgést 1

Gyermekbiztonság (38 pont, 78%)


A ferdehátú Mégane a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, noha a nyakra ható erők csupán megfelelő védelmet jeleztek erre a testtájra. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A kapcsolón elhelyezett k azonban nem egyértelműek, ezért a rendszer nem kapott pontot. Egyértelmű figyelmeztetés tájékoztatja a vezetőt a hátrafelé néző gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének veszélyeire. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (22 pont, 60%)

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott. A gépházfedél belépő éle azonban a legtöbb vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított. A gépházfedél felülete általánosságban megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a szélvédő tövét és a kemény szélvédőoszlopok környékét. 

Biztonsági berendezések (6 pont, 48%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a biztonsági övek becsatolására mindkét üléssoron figyelmeztető jelzés. Ezek közül az elülső megfelel az Euro NCAP követelményeinek. A hátsó üléssori övek állapotáról azonban szöveges üzenet tájékoztatja a vezetőt, és mivel az üzenet nem érhető el minden nyelven, a rendszer nem teljesítette az Euro NCAP követelményeit. A Renault hamarosan orvosolja ezt a hibát. Amennyiben ez a rendszer megfelelően működött volna, a ferdehátú Mégane összesítésben négycsillagos értékelést kapott volna. Alapfelszerelés a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, annak működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek.