Szöveges üzenet okozta a lebőgést

Törésteszt: Renault Mégane 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 17.17

Erre senki nem számított: a Renault, amely hosszú éveken át parádésan teljesített minden törésteszten, a legújabb normák szerint épp csak közepesen bírja a gyűrődést.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 83%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú Mégane maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét elégségesnek ítélték meg. A fejtámlák és az ülés által az ostorcsapásos nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje ugyancsak elégséges az első üléseken, a hátsókon pedig gyenge. 
Szöveges üzenet okozta a lebőgést 1

Gyermekbiztonság (38 pont, 78%)


A ferdehátú Mégane a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, noha a nyakra ható erők csupán megfelelő védelmet jeleztek erre a testtájra. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A kapcsolón elhelyezett k azonban nem egyértelműek, ezért a rendszer nem kapott pontot. Egyértelmű figyelmeztetés tájékoztatja a vezetőt a hátrafelé néző gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének veszélyeire. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (22 pont, 60%)

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott. A gépházfedél belépő éle azonban a legtöbb vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított. A gépházfedél felülete általánosságban megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a szélvédő tövét és a kemény szélvédőoszlopok környékét. 

Biztonsági berendezések (6 pont, 48%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a biztonsági övek becsatolására mindkét üléssoron figyelmeztető jelzés. Ezek közül az elülső megfelel az Euro NCAP követelményeinek. A hátsó üléssori övek állapotáról azonban szöveges üzenet tájékoztatja a vezetőt, és mivel az üzenet nem érhető el minden nyelven, a rendszer nem teljesítette az Euro NCAP követelményeit. A Renault hamarosan orvosolja ezt a hibát. Amennyiben ez a rendszer megfelelően működött volna, a ferdehátú Mégane összesítésben négycsillagos értékelést kapott volna. Alapfelszerelés a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, annak működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek.

Kommentek

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.