Szöveges üzenet okozta a lebőgést

Törésteszt: Renault Mégane 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 17.17

Erre senki nem számított: a Renault, amely hosszú éveken át parádésan teljesített minden törésteszten, a legújabb normák szerint épp csak közepesen bírja a gyűrődést.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 83%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú Mégane maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét elégségesnek ítélték meg. A fejtámlák és az ülés által az ostorcsapásos nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje ugyancsak elégséges az első üléseken, a hátsókon pedig gyenge. 
Szöveges üzenet okozta a lebőgést 1

Gyermekbiztonság (38 pont, 78%)


A ferdehátú Mégane a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, noha a nyakra ható erők csupán megfelelő védelmet jeleztek erre a testtájra. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A kapcsolón elhelyezett k azonban nem egyértelműek, ezért a rendszer nem kapott pontot. Egyértelmű figyelmeztetés tájékoztatja a vezetőt a hátrafelé néző gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének veszélyeire. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (22 pont, 60%)

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott. A gépházfedél belépő éle azonban a legtöbb vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított. A gépházfedél felülete általánosságban megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a szélvédő tövét és a kemény szélvédőoszlopok környékét. 

Biztonsági berendezések (6 pont, 48%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a biztonsági övek becsatolására mindkét üléssoron figyelmeztető jelzés. Ezek közül az elülső megfelel az Euro NCAP követelményeinek. A hátsó üléssori övek állapotáról azonban szöveges üzenet tájékoztatja a vezetőt, és mivel az üzenet nem érhető el minden nyelven, a rendszer nem teljesítette az Euro NCAP követelményeit. A Renault hamarosan orvosolja ezt a hibát. Amennyiben ez a rendszer megfelelően működött volna, a ferdehátú Mégane összesítésben négycsillagos értékelést kapott volna. Alapfelszerelés a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, annak működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.