Horror: Életveszélyesek a négykerekű robogók

EuroNCAP törésteszt, katasztrofális eredményekkel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 13.15

Négy darab négykerekű motorkerékpárt vett górcső alá az EuroNCAP. Az eredmények kiábrándítóak.

A modern városi közlekedésben sokan áldásként üdvözölték a négykerekű motorkerékpárok érkezését: ezek a könnyű, kisméretű járművek hely- és üzemanyag-takarékosak, így optimális megoldásnak tűnnek az egyszemélyes közlekedésre. Kivéve persze, ha ütközünk velük, mert akkor… 

Az EuroNCAP a kategória négy képviselőjét vizsgálta meg. Ezek többségükben ismeretlenek számunkra: noha a Ligier mint törpeautó-gyártó Magyarországon is élvez némi népszerűséget, a négyszemélyes IXO J Line ugyanúgy nem mond semmit az átlagos autósnak, mint a Club Car Villager 2+2 LSV vagy Tazzari Zero. Kilóg ebből a négyes csokorból a Renault Twizy 80, amely tetszetős formatervével és elektromos hajtásláncával jelentős publicitást kapott az elmúlt években, mint a francia gyártó e-mobilitási programjának első lépcsőfoka. 
Nos, ha ilyen az első lépcsőfok, inkább rögtön lépjük a másodikra: noha a négyes mezőnyből egyértelműen a Renault teljesített a legjobban (csak ezt szerelték fel például légzsákkal), a merev vázszerkezet itt is aggasztó csúcsterheléseket okozott a tesztbábukon. 
Annak ellenére, hogy értelemszerűen nem a zárt karosszériás személyautókra vonatkozó normák szerint tesztelték őket, ezért nem is kaptak csillagos értékelést, a négykerekű robogók katasztrofális eredményeket értek el. 
A Ligier esetében például frontális ütközésnél elengedett a biztonsági öv felső bekötése, a Tazzari biztonsági öve elszakadt, a vezető pedig teljes erővel lefejelte a kormánykereket, míg a Club Car száraz gallyként tört ketté az 50 km/órás frontális ütköztetés során.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Nem kell koporsó..1ből lehet temetni az “autó”-ban…

  • Rácz Tamás

    Persze, sokkal biztonságosabb, ha a 80 éves bácsika vagy a 17 éves gimnazista robogóval hasít a városi forgalomban :-/
    Az NCAP bicikliket is nekilökhetne 50-nel az alumínium tömbnek, fogadjunk, az is veszélyesebb lenne, mint az autó! Sőt, még jobb ötletem van: egy álló utasokkal teli városi buszt is kéne ütköztetni, hadd lássuk, mi az eredmény.

    El van már hülyülve ez a nyugati, pláne az európai civilizáció teljesen, esküszöm.

  • Kempelen10.

    Bezzeg ha akksival mennének Plugin, rögtön ezek lennének az innováció csúcsai mi? :-DDD

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.