A modern városi közlekedésben sokan áldásként üdvözölték a négykerekű motorkerékpárok érkezését: ezek a könnyű, kisméretű járművek hely- és üzemanyag-takarékosak, így optimális megoldásnak tűnnek az egyszemélyes közlekedésre. Kivéve persze, ha ütközünk velük, mert akkor… 

Az EuroNCAP a kategória négy képviselőjét vizsgálta meg. Ezek többségükben ismeretlenek számunkra: noha a Ligier mint törpeautó-gyártó Magyarországon is élvez némi népszerűséget, a négyszemélyes IXO J Line ugyanúgy nem mond semmit az átlagos autósnak, mint a Club Car Villager 2+2 LSV vagy Tazzari Zero. Kilóg ebből a négyes csokorból a Renault Twizy 80, amely tetszetős formatervével és elektromos hajtásláncával jelentős publicitást kapott az elmúlt években, mint a francia gyártó e-mobilitási programjának első lépcsőfoka. 
Nos, ha ilyen az első lépcsőfok, inkább rögtön lépjük a másodikra: noha a négyes mezőnyből egyértelműen a Renault teljesített a legjobban (csak ezt szerelték fel például légzsákkal), a merev vázszerkezet itt is aggasztó csúcsterheléseket okozott a tesztbábukon. 
Annak ellenére, hogy értelemszerűen nem a zárt karosszériás személyautókra vonatkozó normák szerint tesztelték őket, ezért nem is kaptak csillagos értékelést, a négykerekű robogók katasztrofális eredményeket értek el. 
A Ligier esetében például frontális ütközésnél elengedett a biztonsági öv felső bekötése, a Tazzari biztonsági öve elszakadt, a vezető pedig teljes erővel lefejelte a kormánykereket, míg a Club Car száraz gallyként tört ketté az 50 km/órás frontális ütköztetés során.