Közel a tökéleteshez

Törésteszt: Mercedes-Benz C-osztály 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 20.00

A tovább szigorított, 2014-es normarendszer szerint vizsgázott a Mercedes legkisebb hátsókerék-hajtású modellje. Jól bírta a gyűrődést.

Felnőtt utasvédelem (35 pont, 92%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja kellőképpen védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó C-osztály maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordák védelmét elégségesnek, a többi testtájét jónak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsó ülések geometriájának elemzése azonban arra enged következtetni, hogy ezek csupán elégséges védelmet nyújtanak.


Gyermekbiztonság (42 pont, 84%)

A Mercedes-Benz C-osztály a 12 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Ugyanakkor a mellkason mért erőhatások csak elégséges védelmi szintre engednek következtetni; a nyak terhelése is magas volt. Oldalirányú ütköztetés során mindkét gyermek az ülésben maradt, azok fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (28 pont, 77%)


A lökhárító csaknem minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat. A gépházfedél belépő éle azonban csaknem minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így igen kevés pontot kapott. A C-osztály aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer megfelel az az Euro NCAP követelményeinek. Az ESP alapáras, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Ezen rendszerek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Alapáras az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszer. A sávelhagyásra figyelmeztető, illetve sávelhagyást gátló rendszerek működése nem felelt meg az Euro NCAP normáinak, ezért ezek nem kaptak pontot.

Mi újult meg idén?


Idén már az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya. Az ESC önmagában már nem ér pontot, de az EU-jognak való megfelelés ténye igen. Szigorították a gyalogosvizsgálatot, alaposabban elemzik az első lökhárítónak és a gépházfedél belépő élének a teljesítményét. Mindent összevéve a 2014-es csillagokban fontosabb szerep jut a technológiai tartalomnak, mint tavaly, ezért közvetlenül nem hasonlíthatók össze az eltérő évjáratú modellek eredményei.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Közel a tökéleteshez” – 70%. Ez olyan Rácztamaás-féle szakértői reakció, mindegy mi az eredmény ez akkor is “prémium”…

  • pqowieurzt

    hát igen, maradjunk annyiban hogy ez az eredmény, prémium ide prémium oda, nem sokban különbözik a “papír” s-crossétól…

  • sveqs

    Kategóriák között soha nem volt értelme összehasonlítani az eredményeket, ráadásul 2014-ben jelentősen átdolgozták a pontozási struktúrát, így az nem vethető össze a 2013-assal. Ez egyrészt szükségszerű, másrészt rossz, mert a kategória többi járművével sem lehet összehasonlítani a modellt.

    De ha az alábbi címen megnézitek, látható, hogy a szigorúbb pontozás ellenére hasonló százalékokat kapott, mint egy-két évvel ezelőtt vizsgált kategóriatársai. Hogy mit jelent a ‘közel’, azt meg mindenki eldöntheti magának :)

    http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx

  • pqowieurzt

    “az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya.”

    nekem ebből az jön le, hogy pl a “felnőtt”-ekre adott százalákok összevethetőek a tavalyiakkal, csak az összeredmény nem.

    Egyébként miben különbözik egy kisautó tesztje egy nagyétól?

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.