Közel a tökéleteshez

Törésteszt: Mercedes-Benz C-osztály 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 20.00

A tovább szigorított, 2014-es normarendszer szerint vizsgázott a Mercedes legkisebb hátsókerék-hajtású modellje. Jól bírta a gyűrődést.

Felnőtt utasvédelem (35 pont, 92%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja kellőképpen védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó C-osztály maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordák védelmét elégségesnek, a többi testtájét jónak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsó ülések geometriájának elemzése azonban arra enged következtetni, hogy ezek csupán elégséges védelmet nyújtanak.


Gyermekbiztonság (42 pont, 84%)

A Mercedes-Benz C-osztály a 12 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Ugyanakkor a mellkason mért erőhatások csak elégséges védelmi szintre engednek következtetni; a nyak terhelése is magas volt. Oldalirányú ütköztetés során mindkét gyermek az ülésben maradt, azok fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (28 pont, 77%)


A lökhárító csaknem minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat. A gépházfedél belépő éle azonban csaknem minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így igen kevés pontot kapott. A C-osztály aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer megfelel az az Euro NCAP követelményeinek. Az ESP alapáras, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Ezen rendszerek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Alapáras az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszer. A sávelhagyásra figyelmeztető, illetve sávelhagyást gátló rendszerek működése nem felelt meg az Euro NCAP normáinak, ezért ezek nem kaptak pontot.

Mi újult meg idén?


Idén már az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya. Az ESC önmagában már nem ér pontot, de az EU-jognak való megfelelés ténye igen. Szigorították a gyalogosvizsgálatot, alaposabban elemzik az első lökhárítónak és a gépházfedél belépő élének a teljesítményét. Mindent összevéve a 2014-es csillagokban fontosabb szerep jut a technológiai tartalomnak, mint tavaly, ezért közvetlenül nem hasonlíthatók össze az eltérő évjáratú modellek eredményei.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Közel a tökéleteshez” – 70%. Ez olyan Rácztamaás-féle szakértői reakció, mindegy mi az eredmény ez akkor is “prémium”…

  • pqowieurzt

    hát igen, maradjunk annyiban hogy ez az eredmény, prémium ide prémium oda, nem sokban különbözik a “papír” s-crossétól…

  • sveqs

    Kategóriák között soha nem volt értelme összehasonlítani az eredményeket, ráadásul 2014-ben jelentősen átdolgozták a pontozási struktúrát, így az nem vethető össze a 2013-assal. Ez egyrészt szükségszerű, másrészt rossz, mert a kategória többi járművével sem lehet összehasonlítani a modellt.

    De ha az alábbi címen megnézitek, látható, hogy a szigorúbb pontozás ellenére hasonló százalékokat kapott, mint egy-két évvel ezelőtt vizsgált kategóriatársai. Hogy mit jelent a ‘közel’, azt meg mindenki eldöntheti magának :)

    http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx

  • pqowieurzt

    “az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya.”

    nekem ebből az jön le, hogy pl a “felnőtt”-ekre adott százalákok összevethetőek a tavalyiakkal, csak az összeredmény nem.

    Egyébként miben különbözik egy kisautó tesztje egy nagyétól?

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.