Közel a tökéleteshez

Törésteszt: Mercedes-Benz C-osztály 2014

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 20.00

A tovább szigorított, 2014-es normarendszer szerint vizsgázott a Mercedes legkisebb hátsókerék-hajtású modellje. Jól bírta a gyűrődést.

Felnőtt utasvédelem (35 pont, 92%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja kellőképpen védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó C-osztály maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordák védelmét elégségesnek, a többi testtájét jónak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsó ülések geometriájának elemzése azonban arra enged következtetni, hogy ezek csupán elégséges védelmet nyújtanak.


Gyermekbiztonság (42 pont, 84%)

A Mercedes-Benz C-osztály a 12 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Ugyanakkor a mellkason mért erőhatások csak elégséges védelmi szintre engednek következtetni; a nyak terhelése is magas volt. Oldalirányú ütköztetés során mindkét gyermek az ülésben maradt, azok fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (28 pont, 77%)


A lökhárító csaknem minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat. A gépházfedél belépő éle azonban csaknem minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így igen kevés pontot kapott. A C-osztály aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer megfelel az az Euro NCAP követelményeinek. Az ESP alapáras, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Ezen rendszerek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Alapáras az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszer. A sávelhagyásra figyelmeztető, illetve sávelhagyást gátló rendszerek működése nem felelt meg az Euro NCAP normáinak, ezért ezek nem kaptak pontot.

Mi újult meg idén?


Idén már az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya. Az ESC önmagában már nem ér pontot, de az EU-jognak való megfelelés ténye igen. Szigorították a gyalogosvizsgálatot, alaposabban elemzik az első lökhárítónak és a gépházfedél belépő élének a teljesítményét. Mindent összevéve a 2014-es csillagokban fontosabb szerep jut a technológiai tartalomnak, mint tavaly, ezért közvetlenül nem hasonlíthatók össze az eltérő évjáratú modellek eredményei.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Közel a tökéleteshez” – 70%. Ez olyan Rácztamaás-féle szakértői reakció, mindegy mi az eredmény ez akkor is “prémium”…

  • pqowieurzt

    hát igen, maradjunk annyiban hogy ez az eredmény, prémium ide prémium oda, nem sokban különbözik a “papír” s-crossétól…

  • sveqs

    Kategóriák között soha nem volt értelme összehasonlítani az eredményeket, ráadásul 2014-ben jelentősen átdolgozták a pontozási struktúrát, így az nem vethető össze a 2013-assal. Ez egyrészt szükségszerű, másrészt rossz, mert a kategória többi járművével sem lehet összehasonlítani a modellt.

    De ha az alábbi címen megnézitek, látható, hogy a szigorúbb pontozás ellenére hasonló százalékokat kapott, mint egy-két évvel ezelőtt vizsgált kategóriatársai. Hogy mit jelent a ‘közel’, azt meg mindenki eldöntheti magának :)

    http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx

  • pqowieurzt

    “az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya.”

    nekem ebből az jön le, hogy pl a “felnőtt”-ekre adott százalákok összevethetőek a tavalyiakkal, csak az összeredmény nem.

    Egyébként miben különbözik egy kisautó tesztje egy nagyétól?

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.