Felnőtt utasvédelem (35 pont, 92%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja kellőképpen védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó C-osztály maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordák védelmét elégségesnek, a többi testtájét jónak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsó ülések geometriájának elemzése azonban arra enged következtetni, hogy ezek csupán elégséges védelmet nyújtanak.

Gyermekbiztonság (42 pont, 84%)

A Mercedes-Benz C-osztály a 12 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Ugyanakkor a mellkason mért erőhatások csak elégséges védelmi szintre engednek következtetni; a nyak terhelése is magas volt. Oldalirányú ütköztetés során mindkét gyermek az ülésben maradt, azok fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (28 pont, 77%)


A lökhárító csaknem minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat. A gépházfedél belépő éle azonban csaknem minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így igen kevés pontot kapott. A C-osztály aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer megfelel az az Euro NCAP követelményeinek. Az ESP alapáras, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Ezen rendszerek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Alapáras az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszer. A sávelhagyásra figyelmeztető, illetve sávelhagyást gátló rendszerek működése nem felelt meg az Euro NCAP normáinak, ezért ezek nem kaptak pontot.

Mi újult meg idén?


Idén már az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya. Az ESC önmagában már nem ér pontot, de az EU-jognak való megfelelés ténye igen. Szigorították a gyalogosvizsgálatot, alaposabban elemzik az első lökhárítónak és a gépházfedél belépő élének a teljesítményét. Mindent összevéve a 2014-es csillagokban fontosabb szerep jut a technológiai tartalomnak, mint tavaly, ezért közvetlenül nem hasonlíthatók össze az eltérő évjáratú modellek eredményei.