Félelmetes törésteszt, városi terepjárókkal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 19.15

A SUV-ok nagyobb biztonságérzetet nyújtanak ez tény, de még véletlenül sem tankok, úgy törnek 60 km/óránál mit a ropi

Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety, rövidítve IIHS (az Euro NCAP tengerentúli megfelelője) városi terepjárókat küldött úgynevezett átfedéses módszerrel a tesztpályára, ahol az autók 40 mérföld/órás (65 km/óra) sebességgel csapódtak a betonfalba. Mindezt természetesen közzé is tették a videómegosztón, így láthatjuk, hogy nem kell pokoli sebességgel száguldanunk ahhoz, hogy papírlapként gyűrődjön össze autónk egy szerencsétlen baleset következtében. 
Mazda CX-9 

Honda Pilot
A teszt eredményét is nyilvánosságra hozták, hiszen csupán a felvételből nem lehetne eldönteni hogyan érezték magukat a bábuk. Sajnos nem túl jól, ugyanis mindkét SUV-ban súlyos sérüléseket szenvedtek a tesztalanyok: a légzsákokról lecsúszó fejük a műszerfalat kapta telibe és a lábuk is több helyen eltört. 
Ezt a két autót egyébként Európában nem forgalmazza egyik japán gyártó sem, kimondottan az amerikai piacra gyártják. A Honda Pilot 2003 óta vásárolható meg, 3,5 literes V6-os motorral, a Mazda CX-9 legújabb változatában 3,7 literes, 275 lóerős V6 figyel, hatsebességes automataváltóval. 
Végül pedig, hogy ne csak a japán vasakat hozzuk fel példának, íme egy Ford Explorer, amiben szintén a műszerfalon koppan a vezető feje, lecsúszva a légzsákról. 

Kommentek

  • Kempelen10.

    Nesze nektek biztonság.

  • hulyemernok

    Igazából a Honda 2009, a Mazda pedig 2006 óta gyártja ezeket a modelleket, kisebb nagyobb faceliftekkel. Szóval nem mai darabok. Viszont ilyen idős autóknál is vannak amik jó eredményt értek el ezen a teszten, pl.: Audi Q7. Úgyhogy nem arról van szó, hogy ezen a teszten mindenki megbukik és nem biztonságos autókkal “közlekedünk”, csak sikerült a szerzőnak kiválasztani két olyan típust ami pont rosszul szerepelt ezen a teszten és lett belőle egy “jó” kis cikk…

  • PluginHibrid

    Azért ez nagyon életszerütlen ütközés.

    Kevés akadály áll ilyen mozdulatlanul ellen ekkora becsapódásnak….

    Az összes erőhatás a kocsit rombolja…

  • Kempelen10.

    Akkor is ezt írnád, ha egy VW, meg egy Opel szerepelt volna így. Nyilván. Mindig csodálattal olvasom az elfogulatlan véleményedet.

  • Guillotinee

    Azért vannak kis SUV-ok amik elég jól szerepelnek.

    Subaru Forester,BMW X1, RR Evoque.
    Ezeknél az A oszlop meg sem mozdul ugyanennél a tesztnél.

  • clior

    csendben kisbetukkel…, mindketto eleg koros darab es japan. A valosagban azert a tomeg megadja az erot is, akar megdumaljuk akar nem. egy 2-3 tonnas vas felresopor minden 1,5 tonnas darabot… Emiatt nem is egyenranguak :(

  • Guillotinee

    Ezt elmagyarázhatnád a többi gyökérnek a többi cikk alatt is.

  • husky

    Ez egy faszság, a valóságban autók ütköznek egymással és nem 100 tonna bebetonozott acéltömb és egy autó! Mindkettő törtik és elfordul, visszavágódik kb. 35-45 fokos szögben. Érdemes lenne megnézni két autóval a tesztet életszerűen. Azért megnéznék egy F-150-es Ford pickupt vagy egy öreg, alvázas Nissan Patrolt is, hogy törik!

  • Tede

    Az,hogy a kocsk mmnnre biztonságosnak tünnek, vagy épp nem tünnekaz attól függ hogy melyik előírásnak feleltetik meg őket. Európában egyértelmű az Euro Ncap, ami idők folyamán sokat változott és a szemfüles gyártók ezt sokszor ki is használták. Emlékszem, hogy mikor bejött az új átfedéses rendszer, deformálódó falal, akkor a Renault hamar kitanúlta ezt és csupa teljes csillagos minősítést kaptak, de akkor még volt bőven sok olyan autógyártó amik még a modelljeiket a régi
    szerint készítette (teljes átfedés nem deformálódó falnak), és hiába sokkal erősebb szerkezetűek voltak mégis csak 2 3 csilagot vitek “haza”, rengeteg Mercedesa Audi Volva Bmw- járt így. Szóval azért érezhető, hogy menniyre fals a rendszer, egy papír Renault jobb volt akkor mint pl:egy Volvo?? hát nem csak más a tesztfelírás. Itt is ez történik egy amerikai tesztet csinál Európai autókkal, hogy lealázza őket. Jó, erre mondanám,hogy hozzunk ide egy amerikait, és küldjük azt
    EuroNcap szerint a falnak vagy a régi Euro Ncap szerint , azt hiszem sok mai kocsitól meglepő eredmémyt kapnánk, valószínűleg a másképp tesztelőktől meg főleg… Egyébként két helyes megállapítás biztos van. NAgyobb kocsi kissebb kocsi ellen biztasabb védelmet nyújthat, de ha saját lendületét kell felfognai a nagyobb ám de nagyobb tömegű kocsinak nem feltétlen biztosnágosabb mint egykisebb kocsi a kisebb tömege miatt.

  • pqowieurzt

    Tede: “egy papír Renault jobb volt akkor mint pl:egy Volvo??”

    íme: https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

  • Motoros III

    Ez így ebben a leírásban egy baromság! Nincs semmi elfogultság. Ez nem más mint egy reklám a német autóknak és egy lejáratás a japán gépeknek. Nem tudom miért utálják egyesek annyira a japán autókat? A Német az csúcs, annál nincs jobb, ez hülyeség!!!

  • zoldfulu2000

    Tede: a BMWnek sokáig sokad rangú tényező volt a biztonság, a könnyű építésű E60 minden szempontból botrányos volt a biztonság terén. Ha valami papírnak nevezhető, az nem a sokkal nehezebb Renault Laguna hanem az 5er.

    Persze az Autobilddel le tudták dumálni hogy azért az importkocsikkal szemben megnyerjék a biztonság fejezetet is, de attól még vevőként nem kell áltatni magunkat.

    Ellenben a biztonságra mindig odafigyelő márkák gyorsan alkalmazkodtak az NCAPhez, és mondjuk a Mercedes vagy a svédek nemcsak kötelezőt teljesítették (ami persze minimálisan elvárható is ), de egy sok biztonsági megoldást kínáltak ezen felül. Ezek egy részét a BMW még az aktuális modelljeihez sem fejlesztette ki.

    Az NCAP maga egy vizsga. Nem tökéletes de objektív és összehasonlítható. Lehet vitatkozni hogy miért nem gyorsabban küldik falnak az autókat vagy minimális átfedéssel, de van egy határ amikor már a lassulás miatt mindegy hogy mennyire véd a kaszni, és relevancia, hogy mennyire tipikus a 10%os átfedés. A fékezés miatt a becsapódás sosem annyi mint amivel halad az ember…

    Az NCAP-t egy sor nemzetközi szervezet és gyártó sok országból befolyásolja, nem lehet úgy “mutyizni” ahogy pl a német gyártók teszik a hazai pályán (és nincsenek kétségeim afelől hogy mások is ugyanezt tennék “otthon”).

    És pont ezért nincs kibúvás, érdekes volt látni hogy a biztonságra törekvő Audi mennyire rosszul szerepelt a dögnehéz Procon-tenes A4essel, a 6 légzsákos modernnek ható de régi (156os) platformra épülő amúgy elég nehéz 147es szemből összecsuklik (míg oldalról az egyik legbiztonságosabb eredményt hozza).

    De az is feltűnő hogy ezek a gyártók 1-2 generáció alatt igazodtak. Az S40 II példaértékű

  • Guillotinee

    Nem értem ezt a papír Renaultozást!
    Azért mert a hátsó és első sárvédők műanyagból vannak?
    Nem azzal kell felfogni az ütközést.
    Ami mögötte van az viszont fejlettebb mint néhány prémiumautóban.
    Egyébként a műanyag elemek nagy előnye sérüléskor az olcsó cserélhetősé a lemez javítási költségéhez képest.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.