Rések a pajzson

Törésteszt: Volkswagen T5 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 19.00

Az alapvető követelményeknek még becsülettel megfelel, az elmúlt években bevezetett vizsgálati szempontokkal azonban nem tud megbirkózni a Volkswagen kisbusza.

Felnőttutas-védelem (28 pont, 79%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának combcsontja, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. A vizsgálatot végző mérnökök megítélése szerint azonban a műszerfal elemei sérülésveszélyt jelenthetnek a tesztelttől eltérő alkatú, illetve más üléspozícióban helyet foglaló utasok esetében. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Volkswagen T5 maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme elégségesnek, a hasüregé megfelelőnek bizonyult; a fej és a medence jól védett. Az első és hátsó ülések, illetve fejtámaszok geometriájának elemzése alapján a mérnökök arra a következtetésre jutottak, hogy a gépkocsi csupán elégséges védelmet nyújt az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. 

Gyermekbiztonság (36 pont, 74%)

A frontális és oldalirányú ütköztetés során a hároméves gyermek védelmére maximális pontszámot kapott a T5. Frontális ütközés esetén az előre néző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét kis utast a beltér kemény felületeitől. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így ide hátrafelé néző gyermekülést lehet beszerelni; a légzsák aktuális állapotáról azonban a T5 nem tájékoztatja egyértelműen a vezetőt, így a rendszer nem érdemelt pontot. A ki nem iktatott utasoldali légzsák mögé beszerelt gyermekülés veszélyeiről nem tájékoztatnak egyértelmű jelzések az utastérben. 


Gyalogosbiztonság (10 pont, 32%)

A lökhárító gyengén teljesített, és nem érdemelt pontot a gyalogosok lábszárvédelmét vizsgáló teszten. A gépházfedél felülete javarészt rossz vagy elégséges értékelést kapott, ugyanakkor a szélvédő jó eredményt mutathatott fel. 

Biztonsági berendezések (4 pont, 57%)

Az ESP alapáras a személyszállító és haszonjármű kiviteleken egyaránt. A vezető biztonsági övének becsatolására alapáras rendszer figyelmeztet. Sebességhatároló berendezés nem rendelhető.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.