A pokolban is úr

Törésteszt: Maserati Ghibli

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 18.15

A Ghibli igazi kétszemélyes túrakocsi: felnőtt utasait példa nélküli tökéletességgel védelmezi a sérülésektől, a többiekre kevesebb figyelmet fordít – de még így is kényelmesen megvan az ötcsillagos értékelés.

Felnőtt utasvédelem (34 pont, 95%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és sípcsontja jó védelmet élvezett. Az oldalirányú teszt során a Ghibli jól védelmezte valamennyi testtájat, amit maximális pontszámmal honorált az EuroNCAP. A legtöbb testrész a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is jó védelmet élvezett, a mellkas védelmi szintje megfelelő. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 

Gyermekbiztonság (39 pont, 79%)

A Maserati javallata szerint a 18 hónapos és a hároméves gyermeknek megfelelő tesztbábu egyaránt a menetiránnyal ellentétes irányban behelyezett gyermekülésben foglalt helyet. Az autó mindkettőjüknek maximális védelmet biztosított. Oldalirányú ütköztetés során a gyermekek az ülésben maradtak, annak fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét az utastér kemény elemeitől. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető hátrafelé néző gyermekülés. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem kap megfelelő tájékoztatást a vezető, ráadásul a gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének veszélyeire nem hívják fel el nem távolítható jelzések a figyelmet. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (27 pont,74%)


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden vizsgált ponton jól teljesített. A gépházfedél belépő éle szintén megkapta az elérhető maximumot. 
A gépházfedél felülete általánosságban jó és megfelelő teljesítményt mutatott a fej védelme terén, egyedül a szélvédő tövénél és a kemény szélvédőoszlopok környékén ért el gyenge eredményt a Maserati. 

Biztonsági berendezések (7 pont, 81%)

Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. A biztonsági övek becsatolására az első és a hátsó üléseken is figyelmeztet jelzés. Rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, annak működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. 

Kommentek

  • PluginHibrid

    “A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem kap megfelelő tájékoztatást a vezető..”

    Azért ez gáz..vakon kapcsolgatják ki-be ???

    Hátha pont jó lesz ???

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.