Felnőtt utasvédelem (34 pont, 95%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és sípcsontja jó védelmet élvezett. Az oldalirányú teszt során a Ghibli jól védelmezte valamennyi testtájat, amit maximális pontszámmal honorált az EuroNCAP. A legtöbb testrész a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során is jó védelmet élvezett, a mellkas védelmi szintje megfelelő. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 

Gyermekbiztonság (39 pont, 79%)

A Maserati javallata szerint a 18 hónapos és a hároméves gyermeknek megfelelő tesztbábu egyaránt a menetiránnyal ellentétes irányban behelyezett gyermekülésben foglalt helyet. Az autó mindkettőjüknek maximális védelmet biztosított. Oldalirányú ütköztetés során a gyermekek az ülésben maradtak, annak fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét az utastér kemény elemeitől. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető hátrafelé néző gyermekülés. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem kap megfelelő tájékoztatást a vezető, ráadásul a gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének veszélyeire nem hívják fel el nem távolítható jelzések a figyelmet. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (27 pont,74%)


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden vizsgált ponton jól teljesített. A gépházfedél belépő éle szintén megkapta az elérhető maximumot. 
A gépházfedél felülete általánosságban jó és megfelelő teljesítményt mutatott a fej védelme terén, egyedül a szélvédő tövénél és a kemény szélvédőoszlopok környékén ért el gyenge eredményt a Maserati. 

Biztonsági berendezések (7 pont, 81%)

Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. A biztonsági övek becsatolására az első és a hátsó üléseken is figyelmeztet jelzés. Rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, annak működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek.