Nem tudott javítani a Note

Törésteszt: Nissan Note 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 18.00

Akár csak elődje négy éve, az új generációs Nissan Note újra négycsillagos eredményt ért el az EuroNCAP vizsgálatán. A feltételek persze azóta sokat szigorodtak, így a Note valójában sokkal biztonságosabb ősénél.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 86%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és sípcsontja jó védelmet élvezett. Ugyanakkor a kormányoszlop, a gyújtászár és a középkonzol a szakemberek véleménye szerint sérüléssel fenyeget, amennyiben a vizsgálttól eltérő testalkatú utasról, vagy más üléspozícióról van szó. Az oldalirányú, valamint a súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során egyaránt jól védett minden testtájat a Note, kivéve a melllkast, amelynek védelmi szintje megfelelő. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 

Gyermekbiztonság (41 pont, 82%)

A Nissan Note a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyermekek az ülésben maradtak, annak fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető gyermekülés. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem kap megfelelő tájékoztatást a vezető, ezért erre a területre nem kapott pontot az autó. A gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének veszélyeire egyértelmű jelzések hívják fel a figyelmet. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (21 pont, 58%)


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. A gépházfedél belépő éle azonban minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított. 
A gépházfedél felülete általánosságban jó és megfelelő teljesítményt mutatott, egyedül a szélvédő tövénél és a kemény szélvédőoszlopok környékén ért el gyenge eredményt az autó. 

Biztonsági berendezések (6 pont, 70%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. A biztonsági övek becsatolására csak az első üléseken figyelmeztet jelzés. Megrendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, annak működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek.
Alább megtekinthető az előző generációs Nissan Note 2006-os EuroNCAP töréstesztje:

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.