A legjobb példát követi

Törésteszt: Peugeot 308 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.09. 17.00

A Golf francia kihívója az EuroNCAP vizsgálaton is tartja a lépést mértékadó német konkurensével: ahogy az is, magabiztosan hozza az ötcsillagos eredményt.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 92%)

 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés során a tömör testnek csapódó autó maximális pontszámot érdemelt, minden testtáj védelmi szintje jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár mért összenyomódása arról tanúskodott, hogy a mellkas védelme csupán elégséges. Ráfutásos balesetben az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem szintje jó. 

Gyermekbiztonság (39 pont, 79%)

 


A hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje ütközéskor nem mozdult előre szélsőséges mértékben, azonban a nyakára ható erők meghaladták az ajánlott határértékeket. A hároméves és a 18 hónapos bábu mellkasán egyaránt csupán elégséges volt a mért lassulási érték. 
Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét korcsoportot, így fejük jó eséllyel nem ütközik az autó kemény alkatrészeibe. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelműen tájékoztatja a vezetőt az autó, ezért erre a részterületre is járt a pont. A légzsák kiiktatása nélkül beszerelt gyermekülés veszélyeiről egyértelmű figyelmeztetések tájékoztatják a vezetőt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 

Gyalogosbiztonság (23 pont, 64%)

 

A lökhárító maximális pontszámot kapott a lábszár védelmére. A motorházfedél belépő éle túlnyomóan jó védelmet nyújt, maga a gépházfedél felületének jelentős részén megfelelően védi a gyalogost, azonban a szélvédő tövénél, illetve a kemény tetőoszlopoknál gyenge teljesítményt mértek. 

Biztonsági berendezések (7 pont, 81%)

 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt szériakivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Alapfelszerelés továbbá a vezető által beállítható sebességkorlátozó berendezés.

Kommentek

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.