Nem erre számítottunk

Törésteszt: BMW i3 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.02. 18.00

Hajtásláncát és marketingjét tekintve forradalmi az i3, a törésteszten azonban eléggé átlagosan teljesített. Általában kiváló eredményét egy-egy súlyos hiányosság húzta le.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 86%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde és lábszára jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó i3 maximális pontszámot ért el, minden testtáj jól védett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosárnál mért értékek arra engednek következtetni, hogy a mellkas védelme gyenge. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán kielégítő. 

Gyermekbiztonság (40 pont, 81%)

A BMW ajánlása szerint a 18 hónapos és a hároméves gyermeket szimuláló bábut egyaránt hátrafelé néző ülésben helyezték be az autóba. A mérések szerint mindkét esetben maximális a védelem szintje. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. Opcióként megrendelhető az első utasülésnél beépített elülső légzsákot kiiktató kapcsoló, ám a légzsák állapotára vonatkozó tájékoztatás nem kellően egyértelmű. A gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének kockázatáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 


Gyalogosbiztonság (21 pont, 57%) 

A lökhárító minden vizsgált területen jól teljesített, és ezzel maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. Az első gépházfedél belépő élet azonban gyenge eredményeket hozott, ezért nem ért pontot. Az elülső gépházfedél megfelelő vagy kielégítő védelmet nyújtott a fejnek, a szélvédő tövénél és a kemény tetőoszlopoknál gyenge volt a védelem szintje. 

Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, a hátsókon azonban nem. Opcióként megrendelhető egy olyan biztonsági rendszer, amely a sebességkorlátozó jelzőtáblákat felismerve tájékoztatja a vezetőt a korlátozásról. A vezető ezt követően kézzel állíthatja be a sebességhatárolón a sebességi értéket. A berendezést azonban várhatóan túlságosan kis százalékban rendelik meg ahhoz, hogy az EuroNCAP figyelembe vehesse az értékelése során.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.