Nem erre számítottunk

Törésteszt: BMW i3 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.02. 18.00

Hajtásláncát és marketingjét tekintve forradalmi az i3, a törésteszten azonban eléggé átlagosan teljesített. Általában kiváló eredményét egy-egy súlyos hiányosság húzta le.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 86%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde és lábszára jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó i3 maximális pontszámot ért el, minden testtáj jól védett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosárnál mért értékek arra engednek következtetni, hogy a mellkas védelme gyenge. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán kielégítő. 

Gyermekbiztonság (40 pont, 81%)

A BMW ajánlása szerint a 18 hónapos és a hároméves gyermeket szimuláló bábut egyaránt hátrafelé néző ülésben helyezték be az autóba. A mérések szerint mindkét esetben maximális a védelem szintje. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat. Opcióként megrendelhető az első utasülésnél beépített elülső légzsákot kiiktató kapcsoló, ám a légzsák állapotára vonatkozó tájékoztatás nem kellően egyértelmű. A gyermekülés aktív légzsák mögé történő beszerelésének kockázatáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 


Gyalogosbiztonság (21 pont, 57%) 

A lökhárító minden vizsgált területen jól teljesített, és ezzel maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért. Az első gépházfedél belépő élet azonban gyenge eredményeket hozott, ezért nem ért pontot. Az elülső gépházfedél megfelelő vagy kielégítő védelmet nyújtott a fejnek, a szélvédő tövénél és a kemény tetőoszlopoknál gyenge volt a védelem szintje. 

Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, a hátsókon azonban nem. Opcióként megrendelhető egy olyan biztonsági rendszer, amely a sebességkorlátozó jelzőtáblákat felismerve tájékoztatja a vezetőt a korlátozásról. A vezető ezt követően kézzel állíthatja be a sebességhatárolón a sebességi értéket. A berendezést azonban várhatóan túlságosan kis százalékban rendelik meg ahhoz, hogy az EuroNCAP figyelembe vehesse az értékelése során.

Kommentek

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.