Fivére tollaival ékeskedik

Törésteszt: Peugeot 2008 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.30. 19.00

Mivel a 2008 szerkezetileg csaknem teljesen megegyezik a 208-assal, az EuroNCAP összenézte a két jármű eredményeit, és azok számos vizsgálati típusban azonosnak bizonyultak. Azoknál a teszteknél, ahol a vizsgálati feltételek nem változtak jelentősen 2012 óta, átvették a 208 eredményeit. Ahol a változások számottevők voltak, teljes körű teszteknek vetették alá a 2008-ast.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 88%) 

Miután az EuroNCAP a töréstesztek adatainak összevetésével megállapította, hogy a 2008 ugyanúgy teljesít, mint a 208, az utóbbi tesztjeit értékelték. Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés során a tömör testnek csapódó autó megfelelő védelmet biztosít a mellkas, és jót az egyéb testrészek számára. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme csupán elégséges volt. Ráfutásos balesetben az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem szintje elégséges. 
Gyermekbiztonság (38 pont, 77%) 
A dinamikus vizsgálatokat nem ismételték meg, hanem a Peugeot 208 eredményeit alkalmazták. A hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje ütközéskor nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét korcsoportot, így fejük jó eséllyel nem ütközik az autó kemény alkatrészeibe. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem tájékoztatja megfelelő módon a vezetőt az autó, ezért erre a részterületre nem érdemelt pontot. A légzsák kiiktatása nélkül beszerelt gyermekülés veszélyeiről egyértelmű figyelmeztetések tájékoztatják a vezetőt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%) 


Azóta, hogy az EuroNCAP 2012-ben tesztelte a Peugeot 208-ast, megváltozott a gyalogosbiztonsági vizsgálat feltételrendszere. A 2008-as motorházfedele gyakorlatilag teljes felületén jó, illetve elégséges védelmet nyújtott, egyedül a szélvédő tövénél, illetve a kemény tetőoszlopoknál mértek gyenge teljesítményt. A lökhárító maximális pontszámot kapott a lábszár védelmére, a motorházfedél elülső éle jó, illetve kielégítő védelmet nyújt a csípőtájnak. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 70%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, valamint alapfelszerelés a vezető által beállítható sebességkorlátozó berendezés.
Az alábbi videókon a Peugeot 208 tavalyi töréstesztje, illetve ESP-vizsgálata látható

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.