Fivére tollaival ékeskedik

Törésteszt: Peugeot 2008 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.30. 19.00

Mivel a 2008 szerkezetileg csaknem teljesen megegyezik a 208-assal, az EuroNCAP összenézte a két jármű eredményeit, és azok számos vizsgálati típusban azonosnak bizonyultak. Azoknál a teszteknél, ahol a vizsgálati feltételek nem változtak jelentősen 2012 óta, átvették a 208 eredményeit. Ahol a változások számottevők voltak, teljes körű teszteknek vetették alá a 2008-ast.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 88%) 

Miután az EuroNCAP a töréstesztek adatainak összevetésével megállapította, hogy a 2008 ugyanúgy teljesít, mint a 208, az utóbbi tesztjeit értékelték. Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés során a tömör testnek csapódó autó megfelelő védelmet biztosít a mellkas, és jót az egyéb testrészek számára. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme csupán elégséges volt. Ráfutásos balesetben az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem szintje elégséges. 
Gyermekbiztonság (38 pont, 77%) 
A dinamikus vizsgálatokat nem ismételték meg, hanem a Peugeot 208 eredményeit alkalmazták. A hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje ütközéskor nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét korcsoportot, így fejük jó eséllyel nem ütközik az autó kemény alkatrészeibe. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem tájékoztatja megfelelő módon a vezetőt az autó, ezért erre a részterületre nem érdemelt pontot. A légzsák kiiktatása nélkül beszerelt gyermekülés veszélyeiről egyértelmű figyelmeztetések tájékoztatják a vezetőt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%) 


Azóta, hogy az EuroNCAP 2012-ben tesztelte a Peugeot 208-ast, megváltozott a gyalogosbiztonsági vizsgálat feltételrendszere. A 2008-as motorházfedele gyakorlatilag teljes felületén jó, illetve elégséges védelmet nyújtott, egyedül a szélvédő tövénél, illetve a kemény tetőoszlopoknál mértek gyenge teljesítményt. A lökhárító maximális pontszámot kapott a lábszár védelmére, a motorházfedél elülső éle jó, illetve kielégítő védelmet nyújt a csípőtájnak. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 70%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, valamint alapfelszerelés a vezető által beállítható sebességkorlátozó berendezés.
Az alábbi videókon a Peugeot 208 tavalyi töréstesztje, illetve ESP-vizsgálata látható

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.