Fivére tollaival ékeskedik

Törésteszt: Peugeot 2008 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.30. 19.00

Mivel a 2008 szerkezetileg csaknem teljesen megegyezik a 208-assal, az EuroNCAP összenézte a két jármű eredményeit, és azok számos vizsgálati típusban azonosnak bizonyultak. Azoknál a teszteknél, ahol a vizsgálati feltételek nem változtak jelentősen 2012 óta, átvették a 208 eredményeit. Ahol a változások számottevők voltak, teljes körű teszteknek vetették alá a 2008-ast.

Felnőtt utasvédelem (32 pont, 88%) 

Miután az EuroNCAP a töréstesztek adatainak összevetésével megállapította, hogy a 2008 ugyanúgy teljesít, mint a 208, az utóbbi tesztjeit értékelték. Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés során a tömör testnek csapódó autó megfelelő védelmet biztosít a mellkas, és jót az egyéb testrészek számára. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme csupán elégséges volt. Ráfutásos balesetben az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem szintje elégséges. 
Gyermekbiztonság (38 pont, 77%) 
A dinamikus vizsgálatokat nem ismételték meg, hanem a Peugeot 208 eredményeit alkalmazták. A hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje ütközéskor nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét korcsoportot, így fejük jó eséllyel nem ütközik az autó kemény alkatrészeibe. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem tájékoztatja megfelelő módon a vezetőt az autó, ezért erre a részterületre nem érdemelt pontot. A légzsák kiiktatása nélkül beszerelt gyermekülés veszélyeiről egyértelmű figyelmeztetések tájékoztatják a vezetőt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%) 


Azóta, hogy az EuroNCAP 2012-ben tesztelte a Peugeot 208-ast, megváltozott a gyalogosbiztonsági vizsgálat feltételrendszere. A 2008-as motorházfedele gyakorlatilag teljes felületén jó, illetve elégséges védelmet nyújtott, egyedül a szélvédő tövénél, illetve a kemény tetőoszlopoknál mértek gyenge teljesítményt. A lökhárító maximális pontszámot kapott a lábszár védelmére, a motorházfedél elülső éle jó, illetve kielégítő védelmet nyújt a csípőtájnak. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 70%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, valamint alapfelszerelés a vezető által beállítható sebességkorlátozó berendezés.
Az alábbi videókon a Peugeot 208 tavalyi töréstesztje, illetve ESP-vizsgálata látható

Kommentek

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.