Felnőtt utasvédelem (33 pont, 91%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó CLA maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár mért benyomódása arra enged következtetni, hogy a mellkas védelme csupán elégséges. Ráfutásos ütközés esetén az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (37 pont, 75%) 
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mercedes. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkasra ható lassulási érték csupán megfelelő volt. A Mercedes-Benz opciós CPOD rendszere automatikusan kiiktatja az utasoldali frontális légzsákot, amennyiben megfelelően felszerelt Mercedes-Benz gyártású gyermekülést szerelünk be ide, menetiránnyal ellentétesen. A rendszer más gyártmányú gyermeküléssel nem működik, ezért nem kapott külön pontot az Euro NCAP vizsgálatán. Annak a veszélyéről, ha a légzsák előzetes kiiktatása nélkül szerelünk be ide gyermekülést, kellő részletességgel tájékoztatja a vezetőt az autó. A Mercedes a közeljövőben kiegészíti a CLA kezelési útmutatóját, hogy a felhasználók számára abból kiderüljön, melyik üléspozícióban milyen jellegű gyermekülés helyezhető el, az NCAP által megítélt pontszám már ezt a tényt tükrözi. A korábbi gyártású autók ugyancsak ötcsillagos eredményt értek volna el, mivel a kézikönyv tartalma csupán csekély mértékben befolyásolja a végső pontszámot. 
Gyalogosbiztonság (27 pont, 74%) 


A CLA aktív motorházfedéllel rendelkezik. A gázolás tényét érzékelők jelzik a vezérlésnek, amely automatikusan megemeli a gépházfedelet, megnövelve a fémlemez és az alatta található, kemény gépészeti elemek közötti távolságot. A Mercedes-Benz demonstrálta, hogy a rendszer a legkülönfélébb sebességtartományokban, a legváltozatosabb testalkatú vezetők esetén megbízhatóan működésbe lépett, ezért az EuroNCAP az aktív motorházfedelet figyelembe véve értékelte a CLA gyalogosvédelmi teljesítményét. Így a gépházfedél felületének csaknem egészén jó a fej védelme. A lökhárító szintén jól védelmezi a gyalogosok lábszárát. A motorházfedél belépő éle alapvetően jó védelmet biztosít a csípőtájéknak. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt alapkivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés működése megfelelt az EuroNCAP idevágó elvárásainak. 
A CLA alap-pontszámait, így százalékos eredményét nem növeli, de három külön pontot (Advanced Rewards) érdemelt a modell fejlett vezetőtámogató rendszereiért: a fáradtság-figyelő berendezésért, a várható ütközés előtt az autót a minél jobb túlélési esélyekre felkészítő Pre-Safe rendszerért, valamint a két éve kifejlesztett aktív ütközésmegelőző funkcióért.