Kecskeméti kímélős

Törésteszt: Mercedes-Benz CLA-osztály 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 18.00

Apróbb hiányosságai ellenére a magyar Alföldön készülő, elsőkerék-hajtású Mercedes kiválóan teljesített a mértékadó európai utas- és gyalogosbiztonsági vizsgálaton. Sőt, erejéből még szorgalmi feladatra is futotta.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 91%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó CLA maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár mért benyomódása arra enged következtetni, hogy a mellkas védelme csupán elégséges. Ráfutásos ütközés esetén az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (37 pont, 75%) 
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mercedes. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkasra ható lassulási érték csupán megfelelő volt. A Mercedes-Benz opciós CPOD rendszere automatikusan kiiktatja az utasoldali frontális légzsákot, amennyiben megfelelően felszerelt Mercedes-Benz gyártású gyermekülést szerelünk be ide, menetiránnyal ellentétesen. A rendszer más gyártmányú gyermeküléssel nem működik, ezért nem kapott külön pontot az Euro NCAP vizsgálatán. Annak a veszélyéről, ha a légzsák előzetes kiiktatása nélkül szerelünk be ide gyermekülést, kellő részletességgel tájékoztatja a vezetőt az autó. A Mercedes a közeljövőben kiegészíti a CLA kezelési útmutatóját, hogy a felhasználók számára abból kiderüljön, melyik üléspozícióban milyen jellegű gyermekülés helyezhető el, az NCAP által megítélt pontszám már ezt a tényt tükrözi. A korábbi gyártású autók ugyancsak ötcsillagos eredményt értek volna el, mivel a kézikönyv tartalma csupán csekély mértékben befolyásolja a végső pontszámot. 
Gyalogosbiztonság (27 pont, 74%) 


A CLA aktív motorházfedéllel rendelkezik. A gázolás tényét érzékelők jelzik a vezérlésnek, amely automatikusan megemeli a gépházfedelet, megnövelve a fémlemez és az alatta található, kemény gépészeti elemek közötti távolságot. A Mercedes-Benz demonstrálta, hogy a rendszer a legkülönfélébb sebességtartományokban, a legváltozatosabb testalkatú vezetők esetén megbízhatóan működésbe lépett, ezért az EuroNCAP az aktív motorházfedelet figyelembe véve értékelte a CLA gyalogosvédelmi teljesítményét. Így a gépházfedél felületének csaknem egészén jó a fej védelme. A lökhárító szintén jól védelmezi a gyalogosok lábszárát. A motorházfedél belépő éle alapvetően jó védelmet biztosít a csípőtájéknak. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt alapkivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés működése megfelelt az EuroNCAP idevágó elvárásainak. 
A CLA alap-pontszámait, így százalékos eredményét nem növeli, de három külön pontot (Advanced Rewards) érdemelt a modell fejlett vezetőtámogató rendszereiért: a fáradtság-figyelő berendezésért, a várható ütközés előtt az autót a minél jobb túlélési esélyekre felkészítő Pre-Safe rendszerért, valamint a két éve kifejlesztett aktív ütközésmegelőző funkcióért.

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.