Kecskeméti kímélős

Törésteszt: Mercedes-Benz CLA-osztály 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 18.00

Apróbb hiányosságai ellenére a magyar Alföldön készülő, elsőkerék-hajtású Mercedes kiválóan teljesített a mértékadó európai utas- és gyalogosbiztonsági vizsgálaton. Sőt, erejéből még szorgalmi feladatra is futotta.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 91%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó CLA maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár mért benyomódása arra enged következtetni, hogy a mellkas védelme csupán elégséges. Ráfutásos ütközés esetén az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (37 pont, 75%) 
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mercedes. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkasra ható lassulási érték csupán megfelelő volt. A Mercedes-Benz opciós CPOD rendszere automatikusan kiiktatja az utasoldali frontális légzsákot, amennyiben megfelelően felszerelt Mercedes-Benz gyártású gyermekülést szerelünk be ide, menetiránnyal ellentétesen. A rendszer más gyártmányú gyermeküléssel nem működik, ezért nem kapott külön pontot az Euro NCAP vizsgálatán. Annak a veszélyéről, ha a légzsák előzetes kiiktatása nélkül szerelünk be ide gyermekülést, kellő részletességgel tájékoztatja a vezetőt az autó. A Mercedes a közeljövőben kiegészíti a CLA kezelési útmutatóját, hogy a felhasználók számára abból kiderüljön, melyik üléspozícióban milyen jellegű gyermekülés helyezhető el, az NCAP által megítélt pontszám már ezt a tényt tükrözi. A korábbi gyártású autók ugyancsak ötcsillagos eredményt értek volna el, mivel a kézikönyv tartalma csupán csekély mértékben befolyásolja a végső pontszámot. 
Gyalogosbiztonság (27 pont, 74%) 


A CLA aktív motorházfedéllel rendelkezik. A gázolás tényét érzékelők jelzik a vezérlésnek, amely automatikusan megemeli a gépházfedelet, megnövelve a fémlemez és az alatta található, kemény gépészeti elemek közötti távolságot. A Mercedes-Benz demonstrálta, hogy a rendszer a legkülönfélébb sebességtartományokban, a legváltozatosabb testalkatú vezetők esetén megbízhatóan működésbe lépett, ezért az EuroNCAP az aktív motorházfedelet figyelembe véve értékelte a CLA gyalogosvédelmi teljesítményét. Így a gépházfedél felületének csaknem egészén jó a fej védelme. A lökhárító szintén jól védelmezi a gyalogosok lábszárát. A motorházfedél belépő éle alapvetően jó védelmet biztosít a csípőtájéknak. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 

Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt alapkivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés működése megfelelt az EuroNCAP idevágó elvárásainak. 
A CLA alap-pontszámait, így százalékos eredményét nem növeli, de három külön pontot (Advanced Rewards) érdemelt a modell fejlett vezetőtámogató rendszereiért: a fáradtság-figyelő berendezésért, a várható ütközés előtt az autót a minél jobb túlélési esélyekre felkészítő Pre-Safe rendszerért, valamint a két éve kifejlesztett aktív ütközésmegelőző funkcióért.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.