Remekül védi utasait a Suzuki SX4

Törésteszt: Suzuki SX4 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 11.00

Elődje négycsillagos teljesítményéhez képest kategóriájában kiválóan helytállt a szabványos törésteszten az új generációs SX4. Egy pontosabban megszerkesztett kézikönyvvel még több pontot érhetett volna el.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 92%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Suzuki SX4 maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hasüreg védelme megfelelőnek, a fejé és a medencéé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (40 pont, 80%) 
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Suzuki. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így ide gyermekülést lehet beszerelni; az ennek elmulasztásával járó veszélyekről egyértelmű, nem eltávolítható jelzések tájékoztatnak. A kezelési útmutató nem említi, hogy az első utasülésre kizárólag akkor lehet megfelelően beszerelni az I. csoportos gyermekülést, ha az utasülést előtte teljesen felemeltük, ezért a gyermekülés első utasülésre történő beépítése nem érdemelt pontot. A II/III. csoportos gyermekülést nem lehetett elmozdulásmentesen, stabilan rögzíteni a hátsó középső ülőhelyen. Ettől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%) 


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a gyalogosok lábszárvédelméért, minden vizsgált területen jó eredményt ért el. A gépházfedél belépő éle azonban nem kapott pontot, mivel gyenge teljesítményt nyújtott a medencetájék védelme terén. A gépházfedél felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a fejnek, kizárólag a kemény szélvédőoszlopok kaptak gyenge minősítést. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt alapkivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés ugyancsak alapáras, működése megfelelt az Euro NCAP idevágó elvárásainak.

Kommentek

  • ferenc01

    Itt nem a régi Swift-ről van szó.Jártam VW-vel,de soha többet nem teszem.

  • ,L Rómeo

    nem igaz!
    szutyuki össze-vissza-szét törik!
    tudom mer a faluban vót egy régi swift aztán a tatra átment rajta. szar se maratt.
    szutyuki =szutyuki.
    szar. roszul mérték!
    vw for ever

    most nésztem a videot:
    más autó(fő leg vw) kiüti az oszlopot ha nekivagdallódzik, ez meg behorpatt a videón a naranccsárga oszloptol is..
    szép..
    nem hijába tuggya minden ikényes autószagember anélkül hoty meknézné a törészteszt (hamisitot) eredményeit: szutyuki szarul törik törmelék lesz bellöle!!

    örlülnék ha ilyen be csapásokat nem hiresztelnének mer nem ezér szoktam ide hanem hogy imággyam a vw-t és utájjam a jappán szusitrollokat!

    szörényi és rácz ijet nem irrna(hoty jo a szutyuki) , ök irrjanak minden cikejt!

  • Kempelen10.

    romeo hogy szakadt vóna anyádba a fejed

  • ,L Rómeo

    nem szeretnék úgy élni mint te mer fej nélkül nem látnám h vw a lekjob!
    te szutyok génhibás ondószökevény, anyja szégyene

  • Gabilaci

    Fuha ,micsoda buta emberek vannak itt, hát az eszem megáll, és micsoda helyesírással, bár paraszttól mit várunk ,nem igaz?

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.