Remekül védi utasait a Suzuki SX4

Törésteszt: Suzuki SX4 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 11.00

Elődje négycsillagos teljesítményéhez képest kategóriájában kiválóan helytállt a szabványos törésteszten az új generációs SX4. Egy pontosabban megszerkesztett kézikönyvvel még több pontot érhetett volna el.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 92%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Suzuki SX4 maximális pontszámot szerzett, a teljes vizsgált testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas és a hasüreg védelme megfelelőnek, a fejé és a medencéé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (40 pont, 80%) 
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Suzuki. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így ide gyermekülést lehet beszerelni; az ennek elmulasztásával járó veszélyekről egyértelmű, nem eltávolítható jelzések tájékoztatnak. A kezelési útmutató nem említi, hogy az első utasülésre kizárólag akkor lehet megfelelően beszerelni az I. csoportos gyermekülést, ha az utasülést előtte teljesen felemeltük, ezért a gyermekülés első utasülésre történő beépítése nem érdemelt pontot. A II/III. csoportos gyermekülést nem lehetett elmozdulásmentesen, stabilan rögzíteni a hátsó középső ülőhelyen. Ettől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%) 


A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a gyalogosok lábszárvédelméért, minden vizsgált területen jó eredményt ért el. A gépházfedél belépő éle azonban nem kapott pontot, mivel gyenge teljesítményt nyújtott a medencetájék védelme terén. A gépházfedél felülete jó vagy megfelelő védelmet nyújt a fejnek, kizárólag a kemény szélvédőoszlopok kaptak gyenge minősítést. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt alapkivitelű jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés ugyancsak alapáras, működése megfelelt az Euro NCAP idevágó elvárásainak.

Kommentek

  • ferenc01

    Itt nem a régi Swift-ről van szó.Jártam VW-vel,de soha többet nem teszem.

  • ,L Rómeo

    nem igaz!
    szutyuki össze-vissza-szét törik!
    tudom mer a faluban vót egy régi swift aztán a tatra átment rajta. szar se maratt.
    szutyuki =szutyuki.
    szar. roszul mérték!
    vw for ever

    most nésztem a videot:
    más autó(fő leg vw) kiüti az oszlopot ha nekivagdallódzik, ez meg behorpatt a videón a naranccsárga oszloptol is..
    szép..
    nem hijába tuggya minden ikényes autószagember anélkül hoty meknézné a törészteszt (hamisitot) eredményeit: szutyuki szarul törik törmelék lesz bellöle!!

    örlülnék ha ilyen be csapásokat nem hiresztelnének mer nem ezér szoktam ide hanem hogy imággyam a vw-t és utájjam a jappán szusitrollokat!

    szörényi és rácz ijet nem irrna(hoty jo a szutyuki) , ök irrjanak minden cikejt!

  • Kempelen10.

    romeo hogy szakadt vóna anyádba a fejed

  • ,L Rómeo

    nem szeretnék úgy élni mint te mer fej nélkül nem látnám h vw a lekjob!
    te szutyok génhibás ondószökevény, anyja szégyene

  • Gabilaci

    Fuha ,micsoda buta emberek vannak itt, hát az eszem megáll, és micsoda helyesírással, bár paraszttól mit várunk ,nem igaz?

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.