Az élboly mögött csillog a kis Mitsubishi

Törésteszt: Mitsubishi Space Star 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 16.00

Tisztesen helytáll az Euro NCAP vizsgálatán a Mitsubishi globális kisautója, de konstrukciós hiányosságok miatt lemarad a legjobbaktól.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 90%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett, a vezető sípcsontjának védelme azonban épp csak elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Mitsubishi maximális pontszámot szerzett, a teljes testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme megfelelőnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (36 pont, 72%) 
A vizsgálat során mindkét bábut előre néző ülésbe helyezték. Frontális ütközés esetén egyik gyermek feje sem lendült előre szélsőséges mértékben, a védelem szintje jó. A másfél éves bábu mellkasán mért lassulási érték azonban arra engedett következtetni, hogy itt épp csak megfelelő a védelem szintje. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. 


Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés behelyezhető ide. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról tájékoztató jelzés azonban nem egyértelmű, ezért itt nem járt pont. A II/III. kategóriás ülések nem szerelhetők be rendesen a hátsó szélső ülésekre, ám ettől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. A 2013. szeptember 1. előtt értékesített autókhoz mellékelt kezelési útmutató eltérő információt tartalmazott a II/III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelését illetően. Az Euro NCAP protokollja értelmében azok az autók kevesebb pontszámot értek volna el a gyermekülés beszerelése részterületen. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 73%) 
A lökhárító maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábszárának a védelmére, és jót a többi területre. A gépházfedél belépő élének legtöbb szakasza csupán elégséges védelmet nyújtott a gyalogos medencetáján. A gépházfedél felülete alapvetően jó vagy megfelelő védelmet biztosít a fejnek. 
Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, ám a hátsó ülésekről hiányzik ez a riasztórendszer. A Space Star nem rendelkezik sebességhatároló berendezéssel.

Kommentek

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.