Az élboly mögött csillog a kis Mitsubishi

Törésteszt: Mitsubishi Space Star 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 16.00

Tisztesen helytáll az Euro NCAP vizsgálatán a Mitsubishi globális kisautója, de konstrukciós hiányosságok miatt lemarad a legjobbaktól.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 90%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett, a vezető sípcsontjának védelme azonban épp csak elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Mitsubishi maximális pontszámot szerzett, a teljes testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme megfelelőnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (36 pont, 72%) 
A vizsgálat során mindkét bábut előre néző ülésbe helyezték. Frontális ütközés esetén egyik gyermek feje sem lendült előre szélsőséges mértékben, a védelem szintje jó. A másfél éves bábu mellkasán mért lassulási érték azonban arra engedett következtetni, hogy itt épp csak megfelelő a védelem szintje. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. 


Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés behelyezhető ide. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról tájékoztató jelzés azonban nem egyértelmű, ezért itt nem járt pont. A II/III. kategóriás ülések nem szerelhetők be rendesen a hátsó szélső ülésekre, ám ettől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. A 2013. szeptember 1. előtt értékesített autókhoz mellékelt kezelési útmutató eltérő információt tartalmazott a II/III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelését illetően. Az Euro NCAP protokollja értelmében azok az autók kevesebb pontszámot értek volna el a gyermekülés beszerelése részterületen. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 73%) 
A lökhárító maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábszárának a védelmére, és jót a többi területre. A gépházfedél belépő élének legtöbb szakasza csupán elégséges védelmet nyújtott a gyalogos medencetáján. A gépházfedél felülete alapvetően jó vagy megfelelő védelmet biztosít a fejnek. 
Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, ám a hátsó ülésekről hiányzik ez a riasztórendszer. A Space Star nem rendelkezik sebességhatároló berendezéssel.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.