Az élboly mögött csillog a kis Mitsubishi

Törésteszt: Mitsubishi Space Star 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 16.00

Tisztesen helytáll az Euro NCAP vizsgálatán a Mitsubishi globális kisautója, de konstrukciós hiányosságok miatt lemarad a legjobbaktól.

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 90%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett, a vezető sípcsontjának védelme azonban épp csak elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Mitsubishi maximális pontszámot szerzett, a teljes testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme megfelelőnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (36 pont, 72%) 
A vizsgálat során mindkét bábut előre néző ülésbe helyezték. Frontális ütközés esetén egyik gyermek feje sem lendült előre szélsőséges mértékben, a védelem szintje jó. A másfél éves bábu mellkasán mért lassulási érték azonban arra engedett következtetni, hogy itt épp csak megfelelő a védelem szintje. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat attól, hogy nekiütődjenek a beltér kemény alkatrészeinek. 


Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés behelyezhető ide. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról tájékoztató jelzés azonban nem egyértelmű, ezért itt nem járt pont. A II/III. kategóriás ülések nem szerelhetők be rendesen a hátsó szélső ülésekre, ám ettől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. A 2013. szeptember 1. előtt értékesített autókhoz mellékelt kezelési útmutató eltérő információt tartalmazott a II/III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelését illetően. Az Euro NCAP protokollja értelmében azok az autók kevesebb pontszámot értek volna el a gyermekülés beszerelése részterületen. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 73%) 
A lökhárító maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábszárának a védelmére, és jót a többi területre. A gépházfedél belépő élének legtöbb szakasza csupán elégséges védelmet nyújtott a gyalogos medencetáján. A gépházfedél felülete alapvetően jó vagy megfelelő védelmet biztosít a fejnek. 
Biztonsági berendezések (5 pont, 55%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, ám a hátsó ülésekről hiányzik ez a riasztórendszer. A Space Star nem rendelkezik sebességhatároló berendezéssel.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.