Apró hiányosságokkal óv a Mazda6

Törésteszt: Mazda6 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 17.00

Az öt csillag megvolt, de néhány bosszantó és potenciálisan veszélyes apró hiba beárnyékolja a Mazda6 biztonsági teljesítményét

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 92%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Mazda6 a teljes testfelületen jó védelmet nyújt, azonban az ütköztetést követő átvizsgálás során kiderült, hogy a vezető oldali ajtó nem volt teljesen bezárva, ezért pontlevonással sújtották az autót. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során ilyen hiba nem fordult elő. A mellkas védelme megfelelőnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (38 pont, 77%) 
A tesztbábun regisztrált gyorsulási értékek alapján a 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mazda. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ám amint a test hátracsapódott, a bábu feje elérte a hátsó fejtámlát. Ennek mértéke csekély volt ugyan, a tesztmérnökök azonban elégedetlenek voltak azzal, ahogy az autó a test kimozdulását korlátozta, ezért a fejvédelemre nulla pontot kapott az autó. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés behelyezhető ide. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, kivéve a II/III. kategóriás ülések esetében, amelyek Isofix csatlakozó villáját csak gondosan eligazgatva lehetett rákattintani a fülekre. 
Az JMZGJ622621142289 alvázszámnál korábbi autóknál eltérő Isofix bevezető keretet alkalmaztak, így azokon a gyermekülés beillesztésének a menete eltérhet az Euro NCAP által tesztelttől.


Gyalogosbiztonság (24 pont, 66%) 
A lökhárító maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábszárának a védelmére. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle gyenge védelmet nyújtott a gyalogos medencetáján, ezért nem kapott pontot. A gépházfedél felülete alapvetően jó vagy megfelelő védelmet az a fejnek. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az összes ülésen jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A JMZGJ622621142289 alvázszámtól kezdődően alapfelszerelés a vezető által beállítható sebességhatároló berendezés, ennek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.