Apró hiányosságokkal óv a Mazda6

Törésteszt: Mazda6 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 17.00

Az öt csillag megvolt, de néhány bosszantó és potenciálisan veszélyes apró hiba beárnyékolja a Mazda6 biztonsági teljesítményét

Felnőtt utasvédelem (33 pont, 92%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Mazda6 a teljes testfelületen jó védelmet nyújt, azonban az ütköztetést követő átvizsgálás során kiderült, hogy a vezető oldali ajtó nem volt teljesen bezárva, ezért pontlevonással sújtották az autót. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során ilyen hiba nem fordult elő. A mellkas védelme megfelelőnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Gyermekbiztonság (38 pont, 77%) 
A tesztbábun regisztrált gyorsulási értékek alapján a 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mazda. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ám amint a test hátracsapódott, a bábu feje elérte a hátsó fejtámlát. Ennek mértéke csekély volt ugyan, a tesztmérnökök azonban elégedetlenek voltak azzal, ahogy az autó a test kimozdulását korlátozta, ezért a fejvédelemre nulla pontot kapott az autó. 
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés behelyezhető ide. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan, kivéve a II/III. kategóriás ülések esetében, amelyek Isofix csatlakozó villáját csak gondosan eligazgatva lehetett rákattintani a fülekre. 
Az JMZGJ622621142289 alvázszámnál korábbi autóknál eltérő Isofix bevezető keretet alkalmaztak, így azokon a gyermekülés beillesztésének a menete eltérhet az Euro NCAP által tesztelttől.


Gyalogosbiztonság (24 pont, 66%) 
A lökhárító maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábszárának a védelmére. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle gyenge védelmet nyújtott a gyalogos medencetáján, ezért nem kapott pontot. A gépházfedél felülete alapvetően jó vagy megfelelő védelmet az a fejnek. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az összes ülésen jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A JMZGJ622621142289 alvázszámtól kezdődően alapfelszerelés a vezető által beállítható sebességhatároló berendezés, ennek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.