Erőssége a gyengéje

Törésteszt: Adam Opel 2013 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.13. 16.00

Kisautóként kiválóan mozog a városban, ám méretbeli korlátai miatt problémák merültek fel a gyermekülések behelyezésével kapcsolatban. Bizonyos szögekből kifejezetten rossz véget érhet egy ütközés – akár az utasoknak, akár a gyalogosoknak.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 87%)
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az utas minden testrésze maximálisan védve volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Opel Adam a mellkast megfelelő mértékben, a többi testfelületet jól védelmezi. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a utasoldali bábu bordakosarának benyomódása gyenge védelemre utalt, noha más testrészek védelme jó volt. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 
Gyermekbiztonság (35 pont, 72%) 
Az előrenéző ülésekben behelyezett, 18 hónapos és 3 éves gyermekek teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a teljesítményt rontotta a mellkason mért lassulás mértéke. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utas oldali légzsák kikapcsolható, így ide beszerelhető menetiránnyal szembe néző ülés. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A hátsó szélső üléseken nem fértek el a II./III. kategóriás ülések, de ezektől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. W0L0MAP08E6000067alvázszámot megelőzően gyártott modellek kezelési kézikönyvében eltérő információ található a II./III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelésére vonatkozóan. 
Gyalogosbiztonság (24 pont, 65%) 


Az Opel Adam első lökhárítója maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának védelmére. A gépházfedél belépő éle a legtöbb vizsgált területen jól teljesített, ám a külső élek gyengén szerepeltek, míg a gépházfedél közepe, ahová a gyermekek feje csapódna be, vegyes képet mutatott (jó, megfelelő és elégséges). A szélvédő fejvédelme jó magasabb gyalogosok esetén, de gyenge az A-oszlopok mentén és a szélvédő tövében. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés megfelelt az Euro NCAP követelményeinek

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.