Erőssége a gyengéje

Törésteszt: Adam Opel 2013 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.13. 16.00

Kisautóként kiválóan mozog a városban, ám méretbeli korlátai miatt problémák merültek fel a gyermekülések behelyezésével kapcsolatban. Bizonyos szögekből kifejezetten rossz véget érhet egy ütközés – akár az utasoknak, akár a gyalogosoknak.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 87%)
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az utas minden testrésze maximálisan védve volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Opel Adam a mellkast megfelelő mértékben, a többi testfelületet jól védelmezi. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a utasoldali bábu bordakosarának benyomódása gyenge védelemre utalt, noha más testrészek védelme jó volt. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 
Gyermekbiztonság (35 pont, 72%) 
Az előrenéző ülésekben behelyezett, 18 hónapos és 3 éves gyermekek teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a teljesítményt rontotta a mellkason mért lassulás mértéke. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utas oldali légzsák kikapcsolható, így ide beszerelhető menetiránnyal szembe néző ülés. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A hátsó szélső üléseken nem fértek el a II./III. kategóriás ülések, de ezektől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. W0L0MAP08E6000067alvázszámot megelőzően gyártott modellek kezelési kézikönyvében eltérő információ található a II./III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelésére vonatkozóan. 
Gyalogosbiztonság (24 pont, 65%) 


Az Opel Adam első lökhárítója maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának védelmére. A gépházfedél belépő éle a legtöbb vizsgált területen jól teljesített, ám a külső élek gyengén szerepeltek, míg a gépházfedél közepe, ahová a gyermekek feje csapódna be, vegyes képet mutatott (jó, megfelelő és elégséges). A szélvédő fejvédelme jó magasabb gyalogosok esetén, de gyenge az A-oszlopok mentén és a szélvédő tövében. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés megfelelt az Euro NCAP követelményeinek

Kommentek

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.