Erőssége a gyengéje

Törésteszt: Adam Opel 2013 Euro NCAP

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.13. 16.00

Kisautóként kiválóan mozog a városban, ám méretbeli korlátai miatt problémák merültek fel a gyermekülések behelyezésével kapcsolatban. Bizonyos szögekből kifejezetten rossz véget érhet egy ütközés – akár az utasoknak, akár a gyalogosoknak.

Felnőtt utasvédelem (31 pont, 87%)
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az utas minden testrésze maximálisan védve volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Opel Adam a mellkast megfelelő mértékben, a többi testfelületet jól védelmezi. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a utasoldali bábu bordakosarának benyomódása gyenge védelemre utalt, noha más testrészek védelme jó volt. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 
Gyermekbiztonság (35 pont, 72%) 
Az előrenéző ülésekben behelyezett, 18 hónapos és 3 éves gyermekek teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a teljesítményt rontotta a mellkason mért lassulás mértéke. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utas oldali légzsák kikapcsolható, így ide beszerelhető menetiránnyal szembe néző ülés. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A hátsó szélső üléseken nem fértek el a II./III. kategóriás ülések, de ezektől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. W0L0MAP08E6000067alvázszámot megelőzően gyártott modellek kezelési kézikönyvében eltérő információ található a II./III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelésére vonatkozóan. 
Gyalogosbiztonság (24 pont, 65%) 


Az Opel Adam első lökhárítója maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának védelmére. A gépházfedél belépő éle a legtöbb vizsgált területen jól teljesített, ám a külső élek gyengén szerepeltek, míg a gépházfedél közepe, ahová a gyermekek feje csapódna be, vegyes képet mutatott (jó, megfelelő és elégséges). A szélvédő fejvédelme jó magasabb gyalogosok esetén, de gyenge az A-oszlopok mentén és a szélvédő tövében. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés megfelelt az Euro NCAP követelményeinek

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.